• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 08:15:53 följande:

Kan tillägga att min dotter kom på bf så har fått för mig att denna lilla fis ska komna tidigare av någon konstig anledning :-P

Samma här, sonen kom oxå bf och är nu 36+6 och, börjar nästan leta efter symtom och vill/tror det ska vara dags snart. Var hos BM idag och hen låg väldigt långt ner nu (ingen risk att fastna i navelsträngen om vattnet skulle gå). Har oxå känt lite sd samt fått springa på toa...kommer inte ihåg hur det var innan sist, har väl förträngt det kanske...

(Bor fö oxå i jämtland)
  • Tausen

Arg på mig själv.. Hade tänkt fråga BM om hon kunde kolla om jag öppnat mig nåt idag, så kände jag mig så dum så jag vågade inte... :(

• hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-04 14:49:09 följande:

Samma här, sonen kom oxå bf och är nu 36+6 och, börjar nästan leta efter symtom och vill/tror det ska vara dags snart. Var hos BM idag och hen låg väldigt långt ner nu (ingen risk att fastna i navelsträngen om vattnet skulle gå). Har oxå känt lite sd samt fått springa på toa...kommer inte ihåg hur det var innan sist, har väl förträngt det kanske...

(Bor fö oxå i jämtland)

Jag letar symtom hela tiden och de är så dumt då de säkert är ett tag kvar!! Var hos bm igår och min låg ruckbar väldigt långt ner och magen har sjunkit mkt på kort tid jag läste tillbaka i en tråd som jag var med i med första barnet och då hade jag ont i ryggen och väldigt rörlig bebis två dagar innan! Jag har typ också glömt och känns inte som att de blir samma nu. Vattnet gick 02.30 med första och då fick vi åka in på en gång eftersom hon låg säte. Värkarna startade 07.00 typ och jag fick ju göra allt värkarbete där och inget hemma. Tog 12 h från första värk till hon var ute. Hoppas på mkt lättare och snabbare förlossning nu. min bm sa att d e borde bli så eftersom jag "banat" väg med ett säte och att de är andra barnet. Så hoppas de! Känns dock läskigt att göra en del av dedär onda värkarbete här hemma.... Jag bor i östersund! Du med?
    Tausen skrev 2016-05-04 14:50:41 följande:

Arg på mig själv.. Hade tänkt fråga BM om hon kunde kolla om jag öppnat mig nåt idag, så kände jag mig så dum så jag vågade inte... :(

Jag tänkte också fråga bm de men vågade inte heller!! Kändes som att "jag borde fatta att man inte ska vara där och röra i onödan". Men de är säkert vi som är fjantiga för dom hade säkert tittat
  • Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 14:57:17 följande:

Jag letar symtom hela tiden och de är så dumt då de säkert är ett tag kvar!! Var hos bm igår och min låg ruckbar väldigt långt ner och magen har sjunkit mkt på kort tid jag läste tillbaka i en tråd som jag var med i med första barnet och då hade jag ont i ryggen och väldigt rörlig bebis två dagar innan! Jag har typ också glömt och känns inte som att de blir samma nu. Vattnet gick 02.30 med första och då fick vi åka in på en gång eftersom hon låg säte. Värkarna startade 07.00 typ och jag fick ju göra allt värkarbete där och inget hemma. Tog 12 h från första värk till hon var ute. Hoppas på mkt lättare och snabbare förlossning nu. min bm sa att d e borde bli så eftersom jag "banat" väg med ett säte och att de är andra barnet. Så hoppas de! Känns dock läskigt att göra en del av dedär onda värkarbete här hemma.... Jag bor i östersund! Du med? Jag tänkte också fråga bm de men vågade inte heller!! Kändes som att "jag borde fatta att man inte ska vara där och röra i onödan". Men de är säkert vi som är fjantiga för dom hade säkert tittat

Ja vad dum man är!! Hade hon inte tyckt det så hade hon väl sagt det liksom...

Vad jobbigt det lät med säte, men då borde det ju gå lättare nu :)

För mig tog det ca 52 timmar från första värken tills han kom ut sist - så jag hoppas definitivt att det ska gå fortare nu. Men det garanterade BM att det inte skulle göra nu..så hoppas hon har rätt! Jag bor i Hara (bortanför Orrviken).
  • hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-04 15:53:14 följande:

Ja vad dum man är!! Hade hon inte tyckt det så hade hon väl sagt det liksom...

Vad jobbigt det lät med säte, men då borde det ju gå lättare nu :)

För mig tog det ca 52 timmar från första värken tills han kom ut sist - så jag hoppas definitivt att det ska gå fortare nu. Men det garanterade BM att det inte skulle göra nu..så hoppas hon har rätt! Jag bor i Hara (bortanför Orrviken).

Haha eller hur! Ja jag hoppas på de!

Men fy!! Då ska jag inte klaga på mina 12 timmar! De borde ju definitivt gå snabbare för dig! Hur gammal är din son? aha där! Jag bor nära Krokom men tänkte att jag skriver östersund så vet du lite mer vart
  • hundenhubbe

Huvva. Skulle duscha men fick ett sånt tryck neråt med ilningar så kunde inte röra mig. De kom och gick med snabba intervaller. Hon måste ha borrat ner huvudet rejält! Sen kom de massa flytningar (ursäkta) och nu har jag molvärk i ryggen. Tjejen i magen rör sig som fan och de gör ont neråt, ett rejält tryck!

• SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 20:38:13 följande:

Huvva. Skulle duscha men fick ett sånt tryck neråt med ilningar så kunde inte röra mig. De kom och gick med snabba intervaller. Hon måste ha borrat ner huvudet rejält! Sen kom de massa flytningar (ursäkta) och nu har jag molvärk i ryggen. Tjejen i magen rör sig som fan och de gör ont neråt, ett rejält tryck!

Åh så spännande! Önskar att jag kunde känna lite mer så man visste att de kanske var på gång ganska snart i alla fall
  • hundenhubbe
    SJLN skrev 2016-05-04 21:07:37 följande:

Åh så spännande! Önskar att jag kunde känna lite mer så man visste att de kanske var på gång ganska snart i alla fall

Känns skumt just nu. Får sammandragningar som gör lite halvont med tryck neråt. Kanske ska klocka när de kommer? Men om de var värkar borde jag väl veta de? (skumt hur fort man glömmer). Ligger i soffan och vågar inte röra mig, är rädd att de ska göra ont. Har molvärk i ländryggen...
  • SJLN
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 21:23:55 följande:

Känns skumt just nu. Får sammandragningar som gör lite halvont med tryck neråt. Kanske ska klocka när de kommer? Men om de var värkar borde jag väl veta de? (skumt hur fort man glömmer). Ligger i soffan och vågar inte röra mig, är rädd att de ska göra ont. Har molvärk i ländryggen...

Ja jag vet ju inte, har aldrig fött barn förut, men man har ju förstått det som att när det är värkar så vet man ^^ Det kanske är början på något i alla fall?
  • ostpaj

Åh,va spännande det var att gå in här och läsa! :D jag har bf i juni men smet in här :p