• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Anonym (C)
    hundenhubbe skrev 2016-05-15 18:37:19 följande:

Jag har satt potatis, sått morötter och krattat gården, tycker de borde sätta igång något.

Enligt min bm och personal på Förlossningen så är det en myt och rena tillfälligheter att fl sätts igång om man putsar fönster, pysslar i trädgården osv. De försöker informera om detta och att någon promenad om dagen är bra. Men vila är att föredra, det är det som kroppen behöver inför fl. :)

Hoppas det är din tur snart.
  • hundenhubbe
    josselitoo skrev 2016-05-15 23:26:48 följande:

Igår hade bebis full fart i magen tänkte att snart så är det kanske dags. Idag varit en sovdag i magen och vaknade sjuk. Förkyld, halsont, öronont och ont i bihålorna. Skit dag. Fyllde år igår och då blev ena hunden chokladförgiftad. Och riktigt riktigt dålig. Djursjukhuset och fick stanna.

Nu hoppas jag på att bebis vill komma ut. Dottern kom 12 dagar förtidigt

Vad jobbigt de lät.. Hoppas allt blir bra med hunden och att du blir frisk innan förlossningen! När har du bf?
    Anonym (C) skrev 2016-05-16 00:49:04 följande:

Enligt min bm och personal på Förlossningen så är det en myt och rena tillfälligheter att fl sätts igång om man putsar fönster, pysslar i trädgården osv. De försöker informera om detta och att någon promenad om dagen är bra. Men vila är att föredra, det är det som kroppen behöver inför fl. :)

Jag har också hört de men allt dedär behövdes göras och hoppas ändå lite arbete kan starta allt! Hoppas jag med!
  • josselitoo
    hundenhubbe skrev 2016-05-16 08:11:13 följande:
    Vad jobbigt de lät.. Hoppas allt blir bra med hunden och att du blir frisk innan förlossningen! När har du bf?
    Anonym (C) skrev 2016-05-16 00:49:04 följande:

Jag har också hört de men allt dedär behövdes göras och hoppas ändå lite arbete kan starta allt! Hoppas jag med!
    Har bf 1/6
  • HonanHöna

Gick in i v39 igår.. Nu börjar jag bli måttligt trött på denna graviditeten asså!! Nu gör det mest bara ont, får va nöjd om ja får en timmes sammanhängande sömn på natten, svullen, noll i stubin och svårt att äta.. Livet leker.. Not.. Komsi Komsi bebis!

• Pyret13

Inatt kom vår "lilla" tjej 52cm 4kg till världen bf +9 dagar. Det gick ungefär lika fort som med storasyster från 3cm till att hon var ute ca 2h 45min. För min del räckte det med lustgas.
    Nu ska vi sova lite. Lycka till ni som har det framför er.

• Tausen
    Pyret13 skrev 2016-05-16 09:18:18 följande:

Inatt kom vår "lilla" tjej 52cm 4kg till världen bf +9 dagar. Det gick ungefär lika fort som med storasyster från 3cm till att hon var ute ca 2h 45min. För min del räckte det med lustgas.

Stort grattis!! Härligt att det gick så fort oxå.
  • HonanHöna

Jätte grattis :) Åh va underbart!!
  • SJLN

Ja det var en stor tös, grattis!
  • Snelson

Jag har troligtvis åkt på en svampinfektion! Totalt dum som inte fattat att det är det jag har haft, har gått med problemen en vecka iallafall. Är i v 40+4 idag och nu hoppas jag att förlossningen inte sätter igång innan jag behandlat bort svampen. Någon av er andra som haft svamp under graviditeten? Fick diagnos genom telefon idag av mvc, utan undersökning. Hon sa bara att jag skulle köpa något receptfritt på apoteket. Köpte Canesten vaginaltablett och kräm. Såg sedan att man ska undvika krämen vid graviditet. Ringde då läkemedelsupplysningen men han kunde inte ge något svar på vad jag skulle använda.

Jag som trott att det var delar av slemproppen som kommit men det har visst varit konstig flytning... Vill inte att bebisen ska födas och få torsk!?!

• Snelson

Grattis till er ;)