• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • SJLN
    Pell skrev 2016-05-17 15:14:54 följande:

En fundering. Illamående, har någon mer än jag fått tillbaka det? Började i förrgår typ. Var illamående länge i början och hade mycket halsbränna men det slutade tack och lov men är som sagt tillbaka. Och dessutom svullnade mina fingertoppar upp igårkväll helt utan förvarning. Gick över till i morse och nu känner jag att de håller på att svullna igen, lika så tårna denna gång.

Ja jag mår illa lite till och från nu på slutet, men inte alls så som i början. Men illamående kan också vara ett symptom på havandeskapsförgiftning så var uppmärksam på det
  • Beab

En fundering. Illamående, har någon mer än jag fått tillbaka det? Började i förrgår typ. Var illamående länge i början och hade mycket halsbränna men det slutade tack och lov men är som sagt tillbaka. Och dessutom svullnade mina fingertoppar upp igårkväll helt utan förvarning. Gick över till i morse och nu känner jag att de håller på att svullna igen, lika så tårna denna gång.

Har också blivit illamående några dagar bara sådär nu i slutet. Kan även tänka mig att du svullnar pga av det blev rekord varmt i maj bara sådär och så är vädret nu upp o ner. Jag svullnader sjukt mkt när solen o värmen tittade fram men sen la det sig när solen försvann. Super konstigt! Drick mkt vatten så kroppen fattar att den får i sig vatten och inte behöver svullna:)
  • Pell
    SJLN skrev 2016-05-17 15:54:19 följande:
    Ja jag mår illa lite till och från nu på slutet, men inte alls så som i början. Men illamående kan också vara ett symptom på havandeskapsförgiftning så var uppmärksam på det
    Det hade jag ingen aning om, måste ta upp det på nästa koll (fredag) om det inte blir värre innan dess såklart.
  • BeccaBus

Jag har också fått tillbaka illamående.. så drygt! BF idag.. kom nu lilla skrutt!

• Pell
    Beab skrev 2016-05-17 15:59:04 följande:
    Har också blivit illamående några dagar bara sådär nu i slutet. Kan även tänka mig att du svullnar pga av det blev rekord varmt i maj bara sådär och så är vädret nu upp o ner. Jag svullnader sjukt mkt när solen o värmen tittade fram men sen la det sig när solen försvann. Super konstigt! Drick mkt vatten så kroppen fattar att den får i sig vatten och inte behöver svullna:)
    Dessvärre har vi inte så varmt här uppe, inget shortsväder om vi säger så. Försöker dricka vatten men det är svårt när illamåendet typ konstant ligger på bristningsgränsen.
  • Pell
    BeccaBus skrev 2016-05-17 16:06:05 följande:

Jag har också fått tillbaka illamående.. så drygt! BF idag.. kom nu lilla skrutt!

Kanske är vanligt att må illa igen på slutet
  • hundenhubbe

Mitt har kommit tillbaka vissa dagar! Har tom kräkts. Antar att bebisen kommer åt något som triggar? Eller hormoner. Inte kul iaf.
  • Tausen

Har oxå mått illa igen, men mer som halsbränna och samarin har funkat ganska bra.

Har oxå svullnat, känner mig som en flodhäst och hela kroppen värker. Har gått upp 30kg även denna graviditet...såå kul.. sticker i fingrar och ben :(

Ska till bm imorgon, tänkte våga mig på att fråga om hon kan kolla om jag öppnat mig nåt.. vågade inte fråga sist, kände mig så dum. Ska göra ett nytt försök att gaska upp mig och fråga imorgon iaf :)

• hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-17 18:22:11 följande:

Har oxå mått illa igen, men mer som halsbränna och samarin har funkat ganska bra.

Har oxå svullnat, känner mig som en flodhäst och hela kroppen värker. Har gått upp 30kg även denna graviditet...såå kul.. sticker i fingrar och ben :(

Ska till bm imorgon, tänkte våga mig på att fråga om hon kan kolla om jag öppnat mig nåt.. vågade inte fråga sist, kände mig så dum. Ska göra ett nytt försök att gaska upp mig och fråga imorgon iaf :)

Jag var där igår men hade med mig dottern så ville inte att hon skulle kolla då. Bebisen hade inte fixerat sig heller.. Ligger ruckbar. Har hon inte tittat ut till nästa gång jag ska dit (om en vecka) så ska jag be henne titta!
  • hundenhubbe

Nä nu tänker jag testa den där berömda promenaden som alla snackar om. Inge långt men i raskt tempo får de bli. För nu är jag less!