hundenhubbe skrev 2016-05-10 22:20:43 följande:
Kändes som bebisen fixerade sig. Magen sjönk ich trycket mot revbenen försvann! Jäklar vad hon trycker neråt. De är ömt hela där nere och ilar till son fan. Känns verkligen som knivar som man kör upp och man måste som lyfta sig lite om man sitter för trycket blir så kraftigt. Magen är dock mjuk och inga sammandragningar! Massa flytningar i samband med detta.
Oj vad coolt, att det kom så snabbt. Härligt - ett steg närmare bebis! min bebis ligger också långt ner, jag har typ inte kunnat gå normal-bredbent på rätt länge. (Jo jag gör ju det men hemma och när ingen ser så går jag bredbent haha) Bra som du säger så att man kan andas och ingen halsbränna (underbart!) men det kommer andra krämpor med det, men det är nog ändå bättre tycker jag. För en dryg månad sedan var bm osäker på vad hon kände när hon skulle se om huvudet var fixerat osv - det visade sig att hon inte kände bebisens huvud men nacke (!), så långt ner låg hon visst.
ÄH vad jag är trött på den här graviditeten nu. Jag vill ha tillbaka min kropp och kunna göra vanliga saker - t ex skulle jag vilja ställa mig och stryka lite grejer nu men jag kan inte, ligger bara som en val på soffan. Sorry för att jag klagar men jag är så trött på det här nu. Och går och hoppas på att det ska vara något som startar och så är det inte så och då blir jag besviken. Och trött. Och har ont. Och så måste jag gång på gång kämpa mig upp ur det där läget, ofta på kvällen, och peppa mig själv att det snart sätter igång och tänk snart får vi träffa bebisen osv osv osv. Varje dag man går över känns som tre dagar i tid tycker jag.
Mvh Solstrålen med toppenhumöret idag