• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Anonym (C)
    Pyret13 skrev 2016-05-16 09:18:18 följande:

Inatt kom vår "lilla" tjej 52cm 4kg till världen bf +9 dagar. Det gick ungefär lika fort som med storasyster från 3cm till att hon var ute ca 2h 45min. För min del räckte det med lustgas.

Nu ska vi sova lite. Lycka till ni som har det framför er.

Grattis grattis!
  • Beab

Baah har gått över nu sen fredags och jag klättrar på väggarna! Vill ha ut grabben min nuuuu, ute o går varje dag, dricker hallonte och har sex varje dag sen i fredags men inte hjäler det;) haha

• Tausen
    Snelson skrev 2016-05-16 15:06:59 följande:

Jag har troligtvis åkt på en svampinfektion! Totalt dum som inte fattat att det är det jag har haft, har gått med problemen en vecka iallafall. Är i v 40+4 idag och nu hoppas jag att förlossningen inte sätter igång innan jag behandlat bort svampen. Någon av er andra som haft svamp under graviditeten? Fick diagnos genom telefon idag av mvc, utan undersökning. Hon sa bara att jag skulle köpa något receptfritt på apoteket. Köpte Canesten vaginaltablett och kräm. Såg sedan att man ska undvika krämen vid graviditet. Ringde då läkemedelsupplysningen men han kunde inte ge något svar på vad jag skulle använda.

Jag som trott att det var delar av slemproppen som kommit men det har visst varit konstig flytning... Vill inte att bebisen ska födas och få torsk!?!

Hade problem med detta förra graviditeten, är tydligen lättare att få då. Hade det inte så sent dock, men brukar gå bort fort när du väl behandlar. Ring din BM och fråga vad som är bäst att ta. Tror jag kunde ta både kräm och vaginaltablett, men att jag skulle skippa införingshylsan och använda fingrarna istället..
  • hennaah

Imorse valde vår lilla prins att komma ut. BF+3. Vi mår bra allihopa men tävlar nog om vem som är tröttast just nu haha!

• hundenhubbe
    hennaah skrev 2016-05-17 11:17:37 följande:

Imorse valde vår lilla prins att komma ut. BF+3. Vi mår bra allihopa men tävlar nog om vem som är tröttast just nu haha!

Stort grattis!!

Jag har en fråga till er i tråden! Med första barnet såg jag aldrig slemproppen då den antagligen kom i samband med vatten så märkte inte av den. Imorse då jag gick på toaletten var de genomskinliga geleaktiga klumpar! Haha precis som gelatin! Är de delar av den? Har fortsatt haft väldigt "slemmiga" flytningar (ursäkta äckligt inlägg) och små klumpar under dagen med ihållande mensvärk. Kanske något på g??
  • HonanHöna
    hennaah skrev 2016-05-17 11:17:37 följande:

Åh grattis :)
  • Tausen
    hundenhubbe skrev 2016-05-17 11:28:27 följande:

Stort grattis!!

Jag har en fråga till er i tråden! Med första barnet såg jag aldrig slemproppen då den antagligen kom i samband med vatten så märkte inte av den. Imorse då jag gick på toaletten var de genomskinliga geleaktiga klumpar! Haha precis som gelatin! Är de delar av den? Har fortsatt haft väldigt "slemmiga" flytningar (ursäkta äckligt inlägg) och små klumpar under dagen med ihållande mensvärk. Kanske något på g??

Jag har inte heller sett den själv, men låter ju onekligen som slemproppen. Kul med någon form av tecken på att det händer något :)

Själv har jag känt av lite förvärkar, tror jag, haft lite molvärk kortare stunder som sen gått över...minns inte att jag kände nåt innan det kom igång sist. Har oxå sprungit på toaletten en hel del hela veckan, men sen lugnt i en dag igen... Vill så gärna att det ska bli dags nu.
  • hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-17 12:32:04 följande:

Jag har inte heller sett den själv, men låter ju onekligen som slemproppen. Kul med någon form av tecken på att det händer något :)

Själv har jag känt av lite förvärkar, tror jag, haft lite molvärk kortare stunder som sen gått över...minns inte att jag kände nåt innan det kom igång sist. Har oxå sprungit på toaletten en hel del hela veckan, men sen lugnt i en dag igen... Vill så gärna att det ska bli dags nu.

Jag vill också att de ska komma igång nu... Har lite mensvärk fortfarande men inga sammandragningar. Bebisen i magen har varit väldigt lugn hela FM. Brukar vara lugn under dagen men bara små rörelser idag. Geleklumparna var väldigt små och flygningarna är nu gulaktiga, ser ut som snor :-P haha! Säkert förvärkar!! Hoppas de är på gång för oss nu! Bara vänts och se. Ska sova lite nu då jag var vaken typ hela natten, var typ pigg och allt var obekvämt. Se om de kommer igång sen!
  • Pell

En fundering. Illamående, har någon mer än jag fått tillbaka det? Började i förrgår typ. Var illamående länge i början och hade mycket halsbränna men det slutade tack och lov men är som sagt tillbaka. Och dessutom svullnade mina fingertoppar upp igårkväll helt utan förvarning. Gick över till i morse och nu känner jag att de håller på att svullna igen, lika så tårna denna gång.