• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • hundenhubbe
    Beab skrev 2016-05-18 21:46:04 följande:

Hoppas färdknäppen lyckas bättre på dig, försökt sen lördags och då körde vi flera gånger per dag under helgen, haha ville verkligen ha ut ungen, sen gav jag upp o försöker nu bara varje kväll sen dess haha fast det är klart mys med gubben är ju inte fel;)

Haha verkade inte fungera här heller XD men som du säger, mys är aldrig fel!
    Callo skrev 2016-05-19 02:00:29 följande:

Har haft exakt samma i flera veckor (41+5 idag). Det gör verkligen ont med de där huggen i underlivet, o h obehagligt när det borras och trycker på. Men det är inte som bebisen fixerar sig, det har min gjort för ett tag sen. Du känner inte när bebisen fixerar sig. BM säger att även om bebisen fixerat sig så kan den ändå borra med huvudet och röra på axlarna. Så det är det är helt enkelt det som känns.

Aha okej! Tack för svaret! Min första låg ju säte så hon kunde aldrig borra sig ner såhär så denna smärta är inget jag känner igen. Lika så att de kan strama i "äggstockarna". Känns som någon ligger och drar i de området. Så obehagligt.
  • TriciaN

Här är fortfarande lugnt. BM kolla idag om jag öppnat mig något, men Nix. Alla förvärkar helt i onödan..

• HonanHöna

Bf om 9 dagar.. Va på mvc idag, bebis e helt fixerad äntligen! Måste väl betyda att det snart e på g?? Omföderska!

• hundenhubbe
    HonanHöna skrev 2016-05-19 11:28:00 följande:

Bf om 9 dagar.. Va på mvc idag, bebis e helt fixerad äntligen! Måste väl betyda att det snart e på g?? Omföderska!

Ja men de kan de väl göra?? Har några kompisar som är omföderskor och då deras fixerade sig tog se 1-3 dagar så var de ute!! Hoppas de är så för dig!
    TriciaN skrev 2016-05-19 11:15:38 följande:

Här är fortfarande lugnt. BM kolla idag om jag öppnat mig något, men Nix. Alla förvärkar helt i onödan..

Vad tråkigt... Om inte min kommit ut på tisdag ska jag be bm kolla för då har jag nästa koll. Hur var tappen då? Trodde hon du skulle få vänta länge till?
  • TriciaN
    hundenhubbe skrev 2016-05-19 11:53:37 följande:
    Ja men de kan de väl göra?? Har några kompisar som är omföderskor och då deras fixerade sig tog se 1-3 dagar så var de ute!! Hoppas de är så för dig!
    TriciaN skrev 2016-05-19 11:15:38 följande:

Vad tråkigt... Om inte min kommit ut på tisdag ska jag be bm kolla för då har jag nästa koll. Hur var tappen då? Trodde hon du skulle få vänta länge till?
    Hon sa bara att det inte behöver betyda något det kan säga pang bom så händer det ändå.
  • HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-05-19 11:53:37 följande:

Ja men de kan de väl göra?? Har några kompisar som är omföderskor och då deras fixerade sig tog se 1-3 dagar så var de ute!! Hoppas de är så för dig!Vad tråkigt... Om inte min kommit ut på tisdag ska jag be bm kolla för då har jag nästa koll. Hur var tappen då? Trodde hon du skulle få vänta länge till?

Ååh ja hoppas verkligen det!!! :)
  • Tausen

Ät det bara jag som svettas om fötterna hela tiden, spelar ingen roll att jag är utan strumpor ens en gång. Blir galen. Tips någon?

• Tausen

Woho nu verkar slemproppen ha gått, så någonting händer iaf ;)

Märkte aldrig det med förra barnet. Barnmorskan trodde ju dock inte att det var nåt på gång riktigt än...suck...haft lite bruna flytningar sen jag var där, lite förvärkar och nu slemproppen. Vi får väl se helt enkelt. 1 vecka till bf nu iaf.

• TriciaN

Här är väldigt tyst idag, håller tummen för att de flesta ligger och föder ;)

• SJLN

Här är det ingen bebis på väg än.. däremot har jag känt mig (ursäkta mig) skitnödig konstant hela dagen trots att jag inte är förstoppad, det är väl ungen som trycker på neråt antar jag.