• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • hundenhubbe
    Tausen skrev 2016-05-19 14:56:37 följande:

Ät det bara jag som svettas om fötterna hela tiden, spelar ingen roll att jag är utan strumpor ens en gång. Blir galen. Tips någon?

Jag gör också de! Har utan strumpor hela tiden men de känns som att fötterna brinner upp!! Brukar gå ut och ställa mig innan jag ska sova men de hjälper bara en kort dtund... Eller spola i kallvatten
    Tausen skrev 2016-05-19 17:26:15 följande:

Woho nu verkar slemproppen ha gått, så någonting händer iaf ;)

Märkte aldrig det med förra barnet. Barnmorskan trodde ju dock inte att det var nåt på gång riktigt än...suck...haft lite bruna flytningar sen jag var där, lite förvärkar och nu slemproppen. Vi får väl se helt enkelt. 1 vecka till bf nu iaf.

Woho! Man blir ju ändå glad då något händer än ingeting alls! Hoppas de är igång för dig snart

Min tjej är igång typ hela tiden i magen och mellan 14-18 är de som värst.. Hon borrar sig neråt så jag inte kan röra mig. Ligger i soffan och de hugger å ilar som satan... Är så less nu. Har också blivit grymt trött och vill bara sova. All energi som jag hade för några dagar sedan är borta! Bf om 2 dagar men känns just nu som att hon aldrig kommer komma ut...
  • josselitoo

Händer inget här heller. Den trycker sjukt hårt neråt emellanåt så man knappt kan andas. Känns som en kniv eller någonting. Men har ju egentligen nästan 2 veckor kvar till bf.

• Beab

Nu har jag gått över hela 6dagar och jag går runt och nojar att min bebis kommer dö i magen, fy asså ! Vill ha ut honom, så allt kan kännas bra. Hoppas ni andra har något på g så ni slipper gå över för det suger:/

• Krickelin med Naemi

Idag hade jag de sista viktiga ärendena att avklara som lämna nycklar till inhoppare i företaget, utvecklingssamtal för stora dottern mm. Har haft en jätte jobbig månad med sjukt mycket att göra med de stora. Uppvisningar, skjutsa till höger och vänster, skolmöten, jobb, och så har alla varit sjuka utom jag. Så idag bestämde jag att vi skulle fira med finare käk. Gjorde mig till och städade trots sjuk trötthet och smärta överallt. Hämtar dottern hos kompisen och ser fram emot en mysig kväll ...

Dottern ringer sin pappa direkt innan maten. Rusar upp på rummet, vrålar och skriker på lillebror när han ska säga att det är mat. Sen mitt i maten hämtar hon mig för jag ska komma och prata med henne och hennes pappa. Hon outar att hon vill flytta till sin pappa permanent (vilket inte går för honom nu) och att de ska pö om pö se till att hon ska vara där mer och mer och lösa det dag för dag med start nästa v. Sonen som har samma pappa är inte medräknad!!! Hon ska vara där själv.

Nästa v på måndag kommer bebisen. Och resten av veckan är sönderplockad av exet och stora dottern. :'-(. Har bölat sedan efter fattningen och är både arg och ledsen. Exet har under alla dessa år skitit i ansvar, missat allt viktigt, misskött hem och ekonomi, misskött barnen så att jag har varit standby jämt när vi hade varannan v. Han har aldrig tagit ansvar och det är så jävla jobbigt nu

• Anonym (C)
    HonanHöna skrev 2016-05-19 11:28:00 följande:

Bf om 9 dagar.. Va på mvc idag, bebis e helt fixerad äntligen! Måste väl betyda att det snart e på g?? Omföderska!

Har fixerade bebisen sig för minst 3 veckor sedan. 41+6 idag. Ska under morgonen boka tid för igångsättning till lördag. Dvs. ingen bebis på G. Så det där med när det drar igång efter fixering är nog väldigt individuellt.
  • Anonym (C)
    HonanHöna skrev 2016-05-19 11:28:00 följande:

Bf om 9 dagar.. Va på mvc idag, bebis e helt fixerad äntligen! Måste väl betyda att det snart e på g?? Omföderska!

... är också omföderska.

Kan ju dock hoppas att du har mer tur än jag. :)
  • Anonym (C)
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-19 22:28:07 följande:

Idag hade jag de sista viktiga ärendena att avklara som lämna nycklar till inhoppare i företaget, utvecklingssamtal för stora dottern mm. Har haft en jätte jobbig månad med sjukt mycket att göra med de stora. Uppvisningar, skjutsa till höger och vänster, skolmöten, jobb, och så har alla varit sjuka utom jag. Så idag bestämde jag att vi skulle fira med finare käk. Gjorde mig till och städade trots sjuk trötthet och smärta överallt. Hämtar dottern hos kompisen och ser fram emot en mysig kväll ...

Dottern ringer sin pappa direkt innan maten. Rusar upp på rummet, vrålar och skriker på lillebror när han ska säga att det är mat. Sen mitt i maten hämtar hon mig för jag ska komma och prata med henne och hennes pappa. Hon outar att hon vill flytta till sin pappa permanent (vilket inte går för honom nu) och att de ska pö om pö se till att hon ska vara där mer och mer och lösa det dag för dag med start nästa v. Sonen som har samma pappa är inte medräknad!!! Hon ska vara där själv.

Nästa v på måndag kommer bebisen. Och resten av veckan är sönderplockad av exet och stora dottern. :'-(. Har bölat sedan efter fattningen och är både arg och ledsen. Exet har under alla dessa år skitit i ansvar, missat allt viktigt, misskött hem och ekonomi, misskött barnen så att jag har varit standby jämt när vi hade varannan v. Han har aldrig tagit ansvar och det är så jävla jobbigt nu

Usch, stackare! Vet inte riktigt vad jag ska säga för att få dig att må bättre.

Jag har också haft jobbigt senaste månaderna. Bland annat onödigt drama med sambons dotter och mamma. Tar musten ur en, så energikrävande att hälften kunde vara nog. Bf+14, som om det inte räckte...
  • HonanHöna
    Anonym (C) skrev 2016-05-20 01:53:14 följande:

Har fixerade bebisen sig för minst 3 veckor sedan. 41+6 idag. Ska under morgonen boka tid för igångsättning till lördag. Dvs. ingen bebis på G. Så det där med när det drar igång efter fixering är nog väldigt individuellt.

E du omföderska eller e det första? Din stackare... Måste va pina att gå över tiden :/
  • Tausen
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-19 22:28:07 följande:

Kram! <3
  • hundenhubbe

Och där kom definitivt mer av slemproppen! Vet inte hur stor den ska va? Men de var typ stor som en tia och sen massa gulaktiga flytningar i samband med detta. Måste väl ha varit den???