• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • TriciaN
    hundenhubbe skrev 2016-05-20 09:04:13 följande:

Och där kom definitivt mer av slemproppen! Vet inte hur stor den ska va? Men de var typ stor som en tia och sen massa gulaktiga flytningar i samband med detta. Måste väl ha varit den???

Du kan räkna med att de kommer mera :)
  • hundenhubbe
    TriciaN skrev 2016-05-20 10:08:32 följande:

Du kan räkna med att de kommer mera :)

Har kommit lite under ca 4 dagar men nu var de mer än de brukar bf imorgon... Hon får gärna komma nu!
  • Pell

Nyss varit hos bm.... Den rackarns ungen verkar trivas i magen. Allt såg bra ut tom järnvärdet (trots att jag slarvat med tabletterna). Dock har den inte sjunkit ner utan tycker tydligen att det är trevligt uppe på revbenen.

• hundenhubbe

Vad trögt de verkar gå för oss som är kvar xD hoppas någon kommer igång snart så de blir lite mer hopp här i gruppen xD

• HonanHöna

Här är det "mensvärk" och mycket sammandragningar.. Kan varken sitta eller ligga och en väldigt aktiv bebis.. Allmän oro i kroppen.. Gråter för ingenting.. Mm mm

Såå trött på detta nu...

• Beab

Haha alla går och hoppas varje dag, håll er aktiva så dagarna kan flyg iväg så man kan skynda till sängen på kvällen och låta dagen få gå! Snart kommer våra bebisar!! Tror typ bitar av min slempropp går. Två tilfällen det kommit när jag vart ute och gått och man bara iuue väldigt blött måste till toan! Och då är det kladdigt slem :s ursäkta beskrivningen haha

• Anonym (C)
    HonanHöna skrev 2016-05-20 04:10:50 följande:

E du omföderska eller e det första? Din stackare... Måste va pina att gå över tiden :/

Omföderska. +10 med första barnet, +14 idag. Ja, det är lite smått drygt. Men så länge allt går bra till slut, så är jag glad.
  • SJLN

Och jag kom precis hem från mitt sista arbetspass, jag är nu officiellt föräldraledig! Imorgon har vi loppis här hemma men efter det är bebisen Välkommen bf fredag nästa vecka.

• HonanHöna
    Anonym (C) skrev 2016-05-20 13:58:01 följande:

Omföderska. +10 med första barnet, +14 idag. Ja, det är lite smått drygt. Men så länge allt går bra till slut, så är jag glad.

Lider med dig.. Många dagar att gå över.. Trivs för gott där inne helt enkelt :)

Hur stor va första bebisen?
  • Beab
    Anonym (C) skrev 2016-05-20 13:58:01 följande:

Wow hur mår du mentalt då?? Jag har gått 8dagar över nu och mår kasst , mest för att jag är så rädd att bebisen inte mår bra och att jag hört att om det blir igångsättning är det värre än naturligt sätta igång. Min kompis fick sin bebis idag (en dag tidigare än beräknat) och när jag hörde det bara grät jag av typ avundsjuka?! Helt störda känslor här hehe har varit lugn hela min graviditet och tänkt att jag kommer fixa detta mentalt men nu är jag helt förstörd och skit rädd:((