• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Beab
    RobzMarley skrev 2016-05-22 07:59:55 följande:

Hoppas det är okej om jag hoppar in...

Vecka 39+4 idag. BF på onsdag den 25:e.

Väntar fjärde barnet. Trodde inte jag skulle gå så här långt och skulle kunna sitta och gråta mig igenom dagarna. De andra har kommit 40+0, 36+2, 38+6.

Fick en hinnsvepning i tisdags som gjorde att slemproppen började släppa. Kom en del slem på kvällen. Sen har vi haft sex varannan kväll nästan. Färdknäppt rättare sagt.

En kväll och en natt fixk jag rejäla förvärkar. De gjorde bra ont och höll i sig en min. Det var som minst 2-3 min mellan. Höll på 1,5 h ungefär. Mwn jag kände att de inte blev starkare... Sen dog det ut. Väldigt snopet kan man säga.

Nu föder alla runt en som är väntade runt samma tis och jag är så less. Är enorm nu och har så ont överallt. Och ingenting händer. Det känns som att det inte kommer att göra det heller. :( :(

Förstår dina känslor! Håll dig sysselsatt med något kul på dagarna och försök tänka att bebisen kommer nog senare för att inte bli besviken! Or gravid med min första och har gått över hela 8 dagar inne på 9 idag....heeeelt störd i huvudet blir man, hade hoppats På känningar idag då det var fullmåne men inte ett skit. Heeelt lungt i min mage , han bara hittar sig där... Men men, man får försöka ha en mental process med sig själv och inte hoppas för mkt PP själva datumet:/ kämpa på <3
  • RobzMarley
    Beab skrev 2016-05-22 09:10:44 följande:

[quote=76647349][quote-nick]RobzMarley skrev 2016-05-22 07:59:55 följande:[/quote-nick]

Hoppas det är okej om jag hoppar in...

Vecka 39+4 idag. BF på onsdag den 25:e.

Väntar fjärde barnet. Trodde inte jag skulle gå så här långt och skulle kunna sitta och gråta mig igenom dagarna. De andra har kommit 40+0, 36+2, 38+6.

Fick en hinnsvepning i tisdags som gjorde att slemproppen började släppa. Kom en del slem på kvällen. Sen har vi haft sex varannan kväll nästan. Färdknäppt rättare sagt.

En kväll och en natt fixk jag rejäla förvärkar. De gjorde bra ont och höll i sig en min. Det var som minst 2-3 min mellan. Höll på 1,5 h ungefär. Mwn jag kände att de inte blev starkare... Sen dog det ut. Väldigt snopet kan man säga.

Nu föder alla runt en som är väntade runt samma tis och jag är så less. Är enorm nu och har så ont överallt. Och ingenting händer. Det känns som att det inte kommer att göra det heller. :( :(

[/quot

Förstår dina känslor! Håll dig sysselsatt med något kul på dagarna och försök tänka att bebisen kommer nog senare för att inte bli besviken! Or gravid med min första och har gått över hela 8 dagar inne på 9 idag....heeeelt störd i huvudet blir man, hade hoppats På känningar idag då det var fullmåne men inte ett skit. Heeelt lungt i min mage , han bara hittar sig där... Men men, man får försöka ha en mental process med sig själv och inte hoppas för mkt PP själva datumet:/ kämpa på <3

Ja, av erfarenhet borde jag veta det. Att man bör tänka att man går över en vecka iaf. Men jag har inte gjort det innan så det har känts avlägset. Nu försöker jag få in att det tom kan bli i JUNI. Haha. Lycka till!
  • Tausen

I helgen har vi satt igång värsta renoveringen/rumsrokaden här hemma.. lite väl sent kanske. Har flyttat vårt sovrum till ett annat rum och skall nu sätta upp en vägg, lägga golv och tapetsera (någon gång de närmaste veckorna) för att låta sonen och bebisen kunna få varsitt rum...maken har även satt ihop spjälsäng, hängt upp skötbord och jag har legat på alla fyra och Planterat jordgubbar och smultron idag. Har inte riktigt haft tid att tycka det varit jobbigt att vänta i helgen iaf...imorgon är planen att försöka hitta en klipptid. Gäller att hålla sig sysselsatt (och naturligtvis hitta tid till vila). 4 dagar till bf och än har inte hoppet dött om att det skall hinna komma bebis tills dess. Annars får jag väl försöka vara glad åt att jag hinner vara med på grabbens sommarfest på dagis som är samma dag...

• Krickelin med Naemi

Wiii. Idag är det dax för igångsättningen! Jag är så förväntansfull!!! Håll tummar å tår att det finns plats för oss!!

• Beab
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-23 06:42:26 följande:

Wiii. Idag är det dax för igångsättningen! Jag är så förväntansfull!!! Håll tummar å tår att det finns plats för oss!!

Åh spännande!!! Berätta hur allt gick sen, lycka till <3 snart har du bebis!!!:)
  • RobzMarley
    Tausen skrev 2016-05-22 21:06:50 följande:

I helgen har vi satt igång värsta renoveringen/rumsrokaden här hemma.. lite väl sent kanske. Har flyttat vårt sovrum till ett annat rum och skall nu sätta upp en vägg, lägga golv och tapetsera (någon gång de närmaste veckorna) för att låta sonen och bebisen kunna få varsitt rum...maken har även satt ihop spjälsäng, hängt upp skötbord och jag har legat på alla fyra och Planterat jordgubbar och smultron idag. Har inte riktigt haft tid att tycka det varit jobbigt att vänta i helgen iaf...imorgon är planen att försöka hitta en klipptid. Gäller att hålla sig sysselsatt (och naturligtvis hitta tid till vila). 4 dagar till bf och än har inte hoppet dött om att det skall hinna komma bebis tills dess. Annars får jag väl försöka vara glad åt att jag hinner vara med på grabbens sommarfest på dagis som är samma dag...

Duktigt att hålla dig sysselsatt!! Här går det segt! BF onsdag :(
  • RobzMarley

Lycka till!!!
  • hundenhubbe

Åh vad roligt!! Vill också, lycka till!!

Körde färdknäppen natten som var då jag ändå inte kan sova och både jag å sambon börjar tycka att allt börjar bli seeegt. Regn och fult väder nu på morgonen och sambon fråga om jag ändå inte kände liite (haha vill inte jobba nu, vill snusa bebis) men nä. Färdknäppen resulterade vara i onda förvärkar som jag först trodde var värkar då de gjorde ondare än de brukar, men nää... Mer av slemproppen gick imorse så något kanske hände ändå? Ska dra iväg dottern på gympa och försöka fördriva dagen på bästa sätt!
  • jag_1987

Delar av slemroppen har lossnat under helgen och haft molvärk/mensvärk och några sammandragningar och exterm tryck neråt.. Nu när ja va på toa kom en stor del av slemproppen på sitsen strlk som en tops i längd typ.. Kan de va på G tro? Har bf 31 maj.. Andra barnet för mig! Hopppas!