• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • SJLN

Min sambo vill inte heller ligga egentligen, han tycker det känns läskigt med bebisen. Speciellt eftersom jag började blöda sist. Men ikväll lyckades jag övertala honom ändå, så nu får vi se om det funkar

• hundenhubbe

Och min man föreslår de hela tiden. Testade häromdagen och skulle väl kunna göra igen men njaaa. Han säger aldrig nej till lite mys xD kanske borde testa igen? Bf idag och inga känningar alls... Umgåtts med vänner hela dagen och kvällen för att dagarna ska gå och man kanske ska börja slappna av och bara låta de ske då de sker men de är fan svårt :-P dom hade med sig sin fyramånaders och då blir man ju ännu mer sugen!

• josselitoo

Vaknade av värkar för 45 min sen ????. Hoppas det håller i sig (just nu känner jag att varför önskar man sig sån smärta haha) 7-8min emellan dem. Får väl se. Håller tummarna iallafall

• TriciaN
    josselitoo skrev 2016-05-22 05:08:55 följande:

Vaknade av värkar för 45 min sen ????. Hoppas det håller i sig (just nu känner jag att varför önskar man sig sån smärta haha) 7-8min emellan dem. Får väl se. Håller tummarna iallafall

Har de fortsatt?? Sååå roligt!!! Lycka till :)
  • josselitoo
    TriciaN skrev 2016-05-22 06:49:39 följande:
    Har de fortsatt?? Sååå roligt!!! Lycka till :)
    Ja det har det. Ligger på 6-7 min och varar 50-60 sek. Försökt vila emellan och tagit 2st alvedon. Nu ska jag duscha lite och se vad som händer. Har bara 1h körning till förlossningen så håller mig hemma ett tag till :)
  • RobzMarley

Hoppas det är okej om jag hoppar in...

Vecka 39+4 idag. BF på onsdag den 25:e.
    Väntar fjärde barnet. Trodde inte jag skulle gå så här långt och skulle kunna sitta och gråta mig igenom dagarna. De andra har kommit 40+0, 36+2, 38+6.

Fick en hinnsvepning i tisdags som gjorde att slemproppen började släppa. Kom en del slem på kvällen. Sen har vi haft sex varannan kväll nästan. Färdknäppt rättare sagt.

En kväll och en natt fixk jag rejäla förvärkar. De gjorde bra ont och höll i sig en min. Det var som minst 2-3 min mellan. Höll på 1,5 h ungefär. Mwn jag kände att de inte blev starkare... Sen dog det ut. Väldigt snopet kan man säga.

Nu föder alla runt en som är väntade runt samma tis och jag är så less. Är enorm nu och har så ont överallt. Och ingenting händer. Det känns som att det inte kommer att göra det heller. :( :(

• SJLN

Vad kul att det är igång josselitoo! Lycka till nu

Färdknäppen gav absolut ingen effekt alls här, förutom att jag sov väldigt bra inatt. Nä det blir nog ingen bebis förrän i juni här.. Igår hade jag ganska mycket mer sammandragningar än vanligt och mensvärk så jag hade nog lite förhoppningar om att det i alla fall skulle ge förvärkar, men icke. ^^

• hundenhubbe
    josselitoo skrev 2016-05-22 07:25:15 följande:

Ja det har det. Ligger på 6-7 min och varar 50-60 sek. Försökt vila emellan och tagit 2st alvedon. Nu ska jag duscha lite och se vad som händer. Har bara 1h körning till förlossningen så håller mig hemma ett tag till :)

Åh vad spännande och roligt att de är igång!! Lycka till! Är avis! Vill ha något tecken på att de är på g. Inte må såhär bra. Känns verkligen som att de aldrig komma hända nått fast man vet att de är en dum tanke :-P vecka 41 idag.. BF + 1. Börjar nästan ge upp på majbarn och tror jag kommer få i juni...
  • HonanHöna
    josselitoo skrev 2016-05-22 05:08:55 följande:

Åh hejja hejja :)
  • Beab

[quote=76647349][quote-nick]RobzMarley skrev 2016-05-22 07:59:55 följande:[/quote-nick]

Hoppas det är okej om jag hoppar in...

Vecka 39+4 idag. BF på onsdag den 25:e.

Väntar fjärde barnet. Trodde inte jag skulle gå så här långt och skulle kunna sitta och gråta mig igenom dagarna. De andra har kommit 40+0, 36+2, 38+6.

Fick en hinnsvepning i tisdags som gjorde att slemproppen började släppa. Kom en del slem på kvällen. Sen har vi haft sex varannan kväll nästan. Färdknäppt rättare sagt.

En kväll och en natt fixk jag rejäla förvärkar. De gjorde bra ont och höll i sig en min. Det var som minst 2-3 min mellan. Höll på 1,5 h ungefär. Mwn jag kände att de inte blev starkare... Sen dog det ut. Väldigt snopet kan man säga.

Nu föder alla runt en som är väntade runt samma tis och jag är så less. Är enorm nu och har så ont överallt. Och ingenting händer. Det känns som att det inte kommer att göra det heller. :( :(

[/quot

Förstår dina känslor! Håll dig sysselsatt med något kul på dagarna och försök tänka att bebisen kommer nog senare för att inte bli besviken! Or gravid med min första och har gått över hela 8 dagar inne på 9 idag....heeeelt störd i huvudet blir man, hade hoppats På känningar idag då det var fullmåne men inte ett skit. Heeelt lungt i min mage , han bara hittar sig där... Men men, man får försöka ha en mental process med sig själv och inte hoppas för mkt PP själva datumet:/ kämpa på <3