• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Novembersmile
    Stemia skrev 2015-09-07 17:20:16 följande:

Hej alla! Nu ha ja lite dumma frågor att komma med igen..men jag är en sån som frågar då jag är osäker.

Igår hade jag och karln sex, efteråt blödde det litegranna, läste då på internet att de kunde bli så pga något med livmodertappen men då är min fråga ska man hålla sig ifrån sex första grav veckorna?

Är de vissa ställningar man ej bör göra? Större risk med infektioner å dyl om man använder leksaker när man är gravid?

Kort och gott undrar jag vad får jag göra i sängen?

så länge det inte gör ont eller blöder varje gång så är det ingen fara.. som gravid blir du ju känsligare i underlivet och det är lätt att ett litet blodkärl brister utan att det är någon fara.
    BF 2016-05-14
  • Treanhoppsan
    noraaa skrev 2015-09-07 13:09:30 följande:

Glöm inte att det finns en fb-grupp om ni vill vara med ????

Jag är gärna med där! :)
  • Majorie

Fick tid för tidigt UL den 18/9. Är ju en heeeeeel evighet tills dess. :) Kommer då vara i 7+2 och har gjort IVF så det är därför jag får tidigt UL.

Jag tycker de här tidiga veckorna går så fruktansvärt långsamt. Man mår illa, vill sova massvis, är trött, humörsvängningar. Och så går man bara och väntar på att komma förbi vecka 12, göra rutinultraljud och få en fin mage. Lever inte direkt i nuet just nu...

• Mahlin
    Stemia skrev 2015-09-07 17:20:16 följande:

Hej alla! Nu ha ja lite dumma frågor att komma med igen..men jag är en sån som frågar då jag är osäker.

Igår hade jag och karln sex, efteråt blödde det litegranna, läste då på internet att de kunde bli så pga något med livmodertappen men då är min fråga ska man hålla sig ifrån sex första grav veckorna?

Är de vissa ställningar man ej bör göra? Större risk med infektioner å dyl om man använder leksaker när man är gravid?

Kort och gott undrar jag vad får jag göra i sängen?

Jag blödde varje gång jag och sambon hade sex förra graviditeten fram tills vecka 12-14 någongång. Nu är vår dotter två år :) men jag blev skit skraj i början, trodde jag fått ytterligare ett missfall.
  • Tallbarr12
    Majorie skrev 2015-09-07 19:55:46 följande:

Fick tid för tidigt UL den 18/9. Är ju en heeeeeel evighet tills dess. :) Kommer då vara i 7+2 och har gjort IVF så det är därför jag får tidigt UL.

Jag tycker de här tidiga veckorna går så fruktansvärt långsamt. Man mår illa, vill sova massvis, är trött, humörsvängningar. Och så går man bara och väntar på att komma förbi vecka 12, göra rutinultraljud och få en fin mage. Lever inte direkt i nuet just nu...

Jag ska på tidigt ul den 15/9 och är också i v 7+2 då!
  • Sajocawa
    Majorie skrev 2015-09-07 19:55:46 följande:

Haha, nej att leva i nuet är inte det enklaste.
    Ändå sen jag var höggravid för ett år sen (väldigt precis, dottern fyller 1 i veckan) så har jag saknat att vara gravid och den stora mysiga magen och alla rörelser... Glömde den lilla detaljen bara att allt det där kommer ju inte direkt när man blir gravid... Bara att vänta då :p
  • Brinkly

Jag har fått se min lilla ärta på UL (inte VUL) i v 6 (5+1). Nytt UL inbokat 18/9 för att se hjärtat. Längtar dit, tänker nog berätta för syskonen då.

• Stemia
    Mahlin skrev 2015-09-07 20:11:07 följande:

Jag blödde varje gång jag och sambon hade sex förra graviditeten fram tills vecka 12-14 någongång. Nu är vår dotter två år :) men jag blev skit skraj i början, trodde jag fått ytterligare ett missfall.

Okej, va skönt att höra att det är normalt!

kunde du blöda även lite dagen efter? Ha blött lite nu ikv, inte mycket alls utan mer som att det blir mörkt på pappret då ja kissat..
  • Tallbarr12
    Brinkly skrev 2015-09-07 22:45:25 följande:

Jag har fått se min lilla ärta på UL (inte VUL) i v 6 (5+1). Nytt UL inbokat 18/9 för att se hjärtat. Längtar dit, tänker nog berätta för syskonen då.

phpGV8oCn61768.jpg

Åh så härligt! Går det att se utanpå alltså i V6?
  • Mymlan1986

Jag har ganska mycket molverk,känns som att det "drar" i magen, är det normalt i början av graviditeten? Är i v 5 (4+2). Hur känner ni?

Svar på tråden BF maj 2016