• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Treanhoppsan

Jag känner mej illamående, men inte alls så mycket som vid mina tidigare två graviditeter. Däremot är jag så vansinnigt trött på dagarna, brösten spännen och min fysiska uthållighet är som bortblåst!
    Men jag njuter, jag har längtat så efter trean :)

Men illamåendet får gärna hålla sej borta... :)

• eskimopuss

Hej! Jag har bim idag men plussade redan i söndags. Har inte riktigt känt mig säker, kanske mest att jag inte vågar tro att det är sant men har gjort några tester nu som alla visar positivt. :) Dessutom har jag under dagen flera gånger känt ett illamående lura under ytan, vid tidigare graviditeter har jag alltid mått riktigt illa men inte såhär tidigt.

Stämmer uträkningarna har jag bf 16 maj. För två år sedan gjorde jag en gastric bypass, finns här någon mer som har gjort det? Kul iaf att forumet här alltid finns så man "träffar" människor i samma båt som en själv. :)

• Brinkly
    Majorie skrev 2015-09-09 12:03:52 följande:

Hur gör ni andra med hårfärg? Min utväxt gör sig påmind och håret känns tråkigt. Samtidigt vet jag inte om jag vågar färga, det är ju så mkt kemikalier. I Danmark så avråder de tydligen gravida från att färga håret.

Tänker ni andra färga håret under graviditeten?

Förra graviditeten väntade jag länge (typ 9e månaden) innan jag vågade färga. Ska kolla med min frisör (om några veckor när jag vågar berätta att jag är gravid). Om du inte fått svar innan skriver jag till dig här då. PS jag ser redan ut som ett troll med utväxt :O
  • Baralillajag

Man avrådde gravida från att färga håret för många år sedan pga kemikalierna. Men det är ändrat i dag och har hört att det är ofarligt. Frågade min frisör angående detta och hon sade desamma hon har färgat sitt eget och sina kunders hår under alla 4 graviditeter :)

• mariafii
    Sundaymorning skrev 2015-09-09 14:57:51 följande:

Ja jätteroligt Är orolig för MF nu istället, va tokig man är

När hade du bf?

BF 20 maj tror jag. Har du haft MF förut?

Mintuu: varför ska du göra vul? Vilken vecka är du i?

Jag vill också göra ett extra då min dotter kom en månad förtidigt pågrund av blödningar. Så man blir lite extra orolig för denna också
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • mintuu

mariafii: ska ta reda vilken vecka jag är i, min gynläkare trodde på 5-6 sist jag var iväg, mitt hcg i blodet har inte gått upp som de skulle i början men nu så ser de bra ut, så han ville kolla en sista gång så allt ser bra ut där inne också. Var hos en annan läkare först o när han såg mina hcg nivåer så sa han att dom var låga och att jag skulle gå hem o vänta på missfall, förklarade ingenting, han jag har nu är jätte bra o verkligen följer upp, och har inte kommit nått MF, jag va troligtvis väldigt tidigt gravid första gången jag var inne. (Visste inte om att jag var gravid, åkte till akuten pga rygg o magsmärtor). Så därför har jag tidiga undersökningar :) ja det är klart man vill kolla så allt är bra!:)

• CoSMila

Hej :)
    Plussade i måndags och bf är 8 maj tror jag. Blir mitt andra barn har en dotter som blir 2 år i november. Så otroligt glad att vi ska få en till i familjen. Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra.

• mariafii
    mintuu skrev 2015-09-09 21:55:39 följande:

mariafii: ska ta reda vilken vecka jag är i, min gynläkare trodde på 5-6 sist jag var iväg, mitt hcg i blodet har inte gått upp som de skulle i början men nu så ser de bra ut, så han ville kolla en sista gång så allt ser bra ut där inne också. Var hos en annan läkare först o när han såg mina hcg nivåer så sa han att dom var låga och att jag skulle gå hem o vänta på missfall, förklarade ingenting, han jag har nu är jätte bra o verkligen följer upp, och har inte kommit nått MF, jag va troligtvis väldigt tidigt gravid första gången jag var inne. (Visste inte om att jag var gravid, åkte till akuten pga rygg o magsmärtor). Så därför har jag tidiga undersökningar :) ja det är klart man vill kolla så allt är bra!:)

Ok då förstår jag. Hoppas det går bra men tråkigt med så okänsliga personer
  • Noel09

En liten majbebis blir det förhoppningsvis här med :) Lite smått chockade då det tog sig på första försöket denna gången, men förra tog det över 1,5 år. Så har testat några gånger med testlagret och igår fick det även bli ett digitalt test så nu ska det bara sjunka in men trots att jag vetat om det i en vecka nu! Det blir tredje barnet, har två pojkar sedan tidigare en på sex år och en på tre år :)

• mariafii
    Noel09 skrev 2015-09-10 08:20:35 följande:

En liten majbebis blir det förhoppningsvis här med :) Lite smått chockade då det tog sig på första försöket denna gången, men förra tog det över 1,5 år. Så har testat några gånger med testlagret och igår fick det även bli ett digitalt test så nu ska det bara sjunka in men trots att jag vetat om det i en vecka nu! Det blir tredje barnet, har två pojkar sedan tidigare en på sex år och en på tre år :)

Så var det för oss också eller tog iaf 10 månader på första och nu andra barnet gick det direkt. Kroppen kanske vet nu:)
Svar på tråden BF maj 2016