• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Sajocawa
    Mymlan1986 skrev 2015-09-08 07:43:45 följande:

Jag har ganska mycket molverk,känns som att det "drar" i magen, är det normalt i början av graviditeten? Är i v 5 (4+2). Hur känner ni?

Mycket normalt! Det är livmodern som växer så det knakar :)
  • Mymlan1986
    Sajocawa skrev 2015-09-08 08:08:51 följande:

Mycket normalt! Det är livmodern som växer så det knakar :)

Tack för ditt snabba svar :) har varit så orolig att någonting är fel fast jag egentligen känns att det troligtvis är vanligt och helt normalt
  • Brinkly
    Tallbarr12 skrev 2015-09-08 06:49:03 följande:

Åh så härligt! Går det att se utanpå alltså i V6?

Ja det gick. Inte så stort men stort för oss ;)
  • Mahlin
    Stemia skrev 2015-09-07 22:52:24 följande:

Okej, va skönt att höra att det är normalt!

kunde du blöda även lite dagen efter? Ha blött lite nu ikv, inte mycket alls utan mer som att det blir mörkt på pappret då ja kissat..

Det är helt normalt.

Jag kimner faktiskt inte ihåg exakt, var 2012-2013 men tror att jag blödde lite. Men det låter mer som att det är gammalt blod som kommer ut, absolut inget farligt om det är det.

Så länge du inte har ont samt har kvar gravid symtomerna så skulle jag inte oroa mig. "Vet att det är lättare sagt äb gjort" med dottern oroade jag mig för allt dom första 16 veckorna, så jag förstår dig vetkligen.

Men är du orolig kan du alltid ringa en barnmorska och prata.
  • LN2015

Vad har ni för symptomer? Jag plussade idag och de berodde på väldigt ömma bröst för ett par dagar sedan, inget annat. Men inatt var jag upp och kissade och fått gå på toa flera ggr redan på jobbet.

• LN2015

Vad har ni för symptomer? Jag plussade idag och de berodde på väldigt ömma bröst för ett par dagar sedan, inget annat. Men inatt var jag upp och kissade och fått gå på toa flera ggr redan på jobbet.

• Fagelfri

Ln2015: illamående, trötthet, väldigt arg på min sambo för ingenting haha (stackaren: jag lipade typ när han råkade välta å ta sönder en kruka ), sjukt kissnödig! Får gå typ tre gånger per natt :( huvudvärk också samt det bästa symtomet: jag klappar på å sjunger redan för embryot i magen :)

• lineng84

Hej,

Jag hoppar in i tråden, har bf 21/5 2016. Så just nu är jag i v.4 (3+4) och bara håller tummarna att allt ska gå vägen.

Hur mår ni alla här som är i ungefär samma vecka? Jag känner bara av trötthet, hade sjukt ont i brösten men det har avtagit lite.

• MHK

Hej tjejer. Fick missfall i somras i vecka 9 efter 3 års längtan efter tredje barnet. Har två pojkar 09 och 11. Min man reste iväg igår och ska vara borta i 10 dagar. Min mens e sen och från mensvärk har det nu blivit en konstig värk som jag känner igen då det inte va länge sedan jag va gravid. Har inte testat än då jag vill göra det på morgonen så imorgon gäller det för mig. Vet inte om jag ska gråta av glädjen eller om jag ska vara rädd för att vara glad. Kommer inte säga ngt till mannen tills han kommer hem då får jag överraska honom men fram till dess delar jag mina känslor med er????

Svar på tråden BF maj 2016