• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • EmPe
    Adorii skrev 2015-09-09 07:53:08 följande:

Inatt när jag jobbade så började jag blöda, först ganska mycket hela trosorna med ganska brunt gammalt blod. Sen kommer det lite blod när jag har kissat å torkat mig? Jag har inte ont bara en olustig känsla i magen

Kan det vara så eller är det ett missfall på g??

Vad jobbigt:/ Omöjligt att säga vad det är. Tyvärr kan du inte göra mycket mer än att vänta och se. Du kan ju prova att ta ett gravtest för att se om det blivit svagare. Får du ihållande smärta ska du ringa 1177. Lycka till, håller tummarna!
  • Adorii

Har varit i kontakt med barnmorskan och hon tyckte att det lät som ettt "typiskt" missfall:(

vad jag verkligen inte orkar med det här nu!! Bara att börja om med alla ägglossningstest och skit igen..

Lycka till allihop!!

• mariafii
    Adorii skrev 2015-09-09 09:28:29 följande:

Har varit i kontakt med barnmorskan och hon tyckte att det lät som ettt "typiskt" missfall:(

vad jag verkligen inte orkar med det här nu!! Bara att börja om med alla ägglossningstest och skit igen..

Lycka till allihop!!

Nej va trist. Kramar till er
    Har en dotter född december 2013
  • MHK

Lycka till allihop!!

Beklagar och förstår hur det känns. Bamsekram
  • EmPe

Lycka till allihop!!

Beklagar:( Hoppas det går snabbt att bli gravid igen.
  • MHK
    Adorii skrev 2015-08-24 22:10:38 följande:

Nu är jag lite nyfiken!! Har ni berättat för eran gubbe? Hur berättade ni??

Jag kunde inte hålla mig tyst en dag ':D Jag gjorde en skattjakt åt pojken och sa att gubben skulle hjälpa han att hitta skatten. I skattkistan hade jag lagt guldpengar och ett kinder ägg till pojken och en lapp med gravtestet!!:)

phpud7mIy37200.jpg

Va fint. Härligt när man kan överraska på ett gulligt sätt. Jag tänkte lägga en liten lapp i en liten burk han ska öppna där det stor its your lucky day. Baby Nr #3 is on the way:)
  • mariafii

Mysigt. Ville göra något gulligt men igår fick jag svagt pluss. Han ville gärna ha starkare bevis innan han trodde på de så jag gick upp tidigt innan han skulle iväg och så fick han se digitala

En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Majorie

Hur gör ni andra med hårfärg? Min utväxt gör sig påmind och håret känns tråkigt. Samtidigt vet jag inte om jag vågar färga, det är ju så mkt kemikalier. I Danmark så avråder de tydligen gravida från att färga håret.

Tänker ni andra färga håret under graviditeten?

• Novembersmile

Hälsosamtal nästa vecka inbokad! De ville att jag skulle komma på det nu så fort som möjligt! Sen bokar vi inskrivning efter det! Åh jag är så glad!! Vill och hoppas verkligen detta går vägen! :))

BF 2016-05-14
  • Ted19

Hej, är det någon som vet vad som gäller med föräldrarpenning närsom jobbar 75%? Stämmer det att jag ändå får samma föräldrarpenning som med barn nr 1 om jag blev gravid igen innan barn 1 blivit 1 år och 9 mån? Har för mig att någon sagt det förut.. ????

Svar på tråden BF maj 2016