• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • LN2015
    lineng84 skrev 2015-09-08 14:20:21 följande:

Hej,

Jag hoppar in i tråden, har bf 21/5 2016. Så just nu är jag i v.4 (3+4) och bara håller tummarna att allt ska gå vägen.

Hur mår ni alla här som är i ungefär samma vecka? Jag känner bara av trötthet, hade sjukt ont i brösten men det har avtagit lite.

Jag har bf 18-19 Maj... jag mår bra men som sagt, kissnödig hela tiden. Försöker gå ner lite i vikt nu då jag anser att jag börjar "växa" innan jag kommit ner till min idealvikt. Sist gick jag upp 24kg , de var rätt jobbigt, fast jag gick ner allt inom ca ett halvår. Men den här gången ska ja försöka hålla mig i form och om möjligt bli i bättre form (i mig själv)... är de din första?
  • lineng84
    LN2015 skrev 2015-09-08 16:00:40 följande:
    Jag har bf 18-19 Maj... jag mår bra men som sagt, kissnödig hela tiden. Försöker gå ner lite i vikt nu då jag anser att jag börjar "växa" innan jag kommit ner till min idealvikt. Sist gick jag upp 24kg , de var rätt jobbigt, fast jag gick ner allt inom ca ett halvår. Men den här gången ska ja försöka hålla mig i form och om möjligt bli i bättre form (i mig själv)... är de din första?
    Grattis! Ditt andra eller?

Jo det är mitt första, nu är jag mest orolig över att det inte ska få vara kvar. Men det kanske är normalt?
  • Fagelfri

MHK: dela på med känslorna! Förstår din känsla precis, läs mina tidigare inlägg för att förstå (har lovat att va positiv framöver hehe) men det är ju så svårt att börja glädjas när man är livrädd för att just börja glädjas ???? alla känslor är ju okej, känn båda även om de motsäger varandra! Gråt av rädsla å sen av glädje! Jag ska försöka avsluta varje dag innan jag somnar med de positiva tankarna om jag nojjat under dagen. Då laddar Jag inför natten med optimism!

• Fagelfri

MHK: dela på med känslorna! Förstår din känsla precis, läs mina tidigare inlägg för att förstå (har lovat att va positiv framöver hehe) men det är ju så svårt att börja glädjas när man är livrädd för att just börja glädjas ???? alla känslor är ju okej, känn båda även om de motsäger varandra! Gråt av rädsla å sen av glädje! Jag ska försöka avsluta varje dag innan jag somnar med de positiva tankarna om jag nojjat under dagen. Då laddar Jag inför natten med optimism!

• MHK
    Fagelfri skrev 2015-09-08 20:30:14 följande:

Ska tänka precis som dig. Ska vara positiv och avsluta min dagen med positiva tankar. Kommer hålla det hemligt då min äldsta son tog det hårt. Nu ska jag vänta på mannens hemgång för att överraska honom att nu har vi plussat igen
  • MHK

Min mens är tre dagar sen. Borde kanske väntat med att ta ett test men även om sträcket e svagt så syns den. Får ta om det om några dagar. Hade ngn velat släppa in mig på fb gruppen. Heter MirianaSeastar på fb

• EmPe

Hej, vill gärna hoppa in här! Jag är gravid i v. 5+2. Om allt går som det ska är bf den 9 maj. Har som många andra ett mf i bagaget så vågar inte riktigt glädjas fullt ut ännu. Har en tid för vul den 29:e som jag hoppas ska lugna lite. Jag anser mig ändå lyckligt lottad som blev gravid direkt, nu hoppas man bara att det får stanna och växa:) Detta blir i så fall mitt andra barn, har en son som är 1.5 år.

Jag vill gärna vara med i fb-grupp så snälla adda mig; emelie jungevall

Och så klart...stort grattis till alla!!

• mariafii

Fick positivt på digitala testet imorse ????. Borde ha bf 20 maj

Har en dotter född december 2013
  • Adorii

Inatt när jag jobbade så började jag blöda, först ganska mycket hela trosorna med ganska brunt gammalt blod. Sen kommer det lite blod när jag har kissat å torkat mig? Jag har inte ont bara en olustig känsla i magen

Kan det vara så eller är det ett missfall på g??

• mydevotion

Hej! Jag hoppar gärna in här! Bf maj 18:) har en pojke på 13 mån hemma! Vill gärna gå med i fb-gruppen, hur gör man??

Svar på tråden BF maj 2016