• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Novembersmile

Ja vi ska! Har dock en super Viking nu som enkel, men funderar faktist på en dubbel Viking! Vill ha dem bredvid varandra! :)

Humlan26 skrev 2015-09-13 17:43:57 följande:

Ska ni som får syskon köpa dubbelvagn?

BF 2016-05-14
  • Anonym (Orolig)

Jag gjorde ett cb digital test för två veckor sen som då visade gravid vecka 1-2 gjorde ett till idag,av någon anledning som visade samma sak? Hur kan ja få samma resultat två veckor senare vad betyder det?

• m2b
    Humlan26 skrev 2015-09-13 17:43:57 följande:

Ska ni som får syskon köpa dubbelvagn?

Jag är så fundersam. Storasyster blir två i maj 2016. Behöver man vagn då eller inte?! Hmm
  • m2b
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-13 18:17:57 följande:

Jag gjorde ett cb digital test för två veckor sen som då visade gravid vecka 1-2 gjorde ett till idag,av någon anledning som visade samma sak? Hur kan ja få samma resultat två veckor senare vad betyder det?

Kan ju vara så att graviditeten inte utvecklas som den ska, men jag vet oxå en tjej som hade det så hon hennes pojke är 1.5 nu. Tror inte så mycket än att låta tiden visa :(
  • Sajocawa

Gokväll! Har knappt hängt med här i tråden, har haft full rulle hela helgen med kalas både igår och idag för min lilla prinsessa som fyller ett år idag. Första barnkalaset idag också, jisses vad intensivt.. Me har också haft så fullt upp att jag i princip glömt bort att jag är gravid, vilket är ganska skönt när tiden ändå går sååå långsamt nu i början!
    Nu ska jag läsa ikapp tråden lite.. :)

• Sajocawa
    Novembersmile skrev 2015-09-13 15:25:24 följande:

21 dagar kvar till VUL. 
    På kvällarna sväller magen extra och jag har börjat få lite illamående emellan åt och halsbränna. tuttarna ömmar pyttelite, knappt.. ökade flytningar senaste dagarna. Det som märks mest är nog tröttheten, konstant supertrött och somnar tidigt på kvällarna. 

Hur mår ni? och var bor alla? Glad

BF 2016-05-14
    Jag har också börjat få lite illamående emellanåt... Ibland lite på morgonen (när det känns som jag inte ätit på hundra år fast det var det sista jag gjorde innan jag lägger mig på kvällen) och så på kvällarna.. Det är i alla fall skönt att det inte är dygnet runt som förra gången... Peppar peppar!!
    Är också suuuupertrött. Förra graviditeten la jag mig 19 varje kväll och nu känner jag att jag hade gärna gjort det nu också, om det inte vore för att det är enda ensamtiden jag har när lillen äntligen sover för natten.. Vill ju inte gå miste om den lilla stunden!

Bor i Stockholm. Du då? :)
  • Humlan26
    m2b skrev 2015-09-13 18:46:46 följande:

Jag är så fundersam. Storasyster blir två i maj 2016. Behöver man vagn då eller inte?! Hmm

Min kille blir två i juli... Svårt att veta..
  • Humlan26
    Novembersmile skrev 2015-09-13 17:49:18 följande:

Ja vi ska! Har dock en super Viking nu som enkel, men funderar faktist på en dubbel Viking! Vill ha dem bredvid varandra! :)

Funderar också på den.
  • Novembersmile
    Sajocawa skrev 2015-09-13 20:29:04 följande:
    Jag har också börjat få lite illamående emellanåt... Ibland lite på morgonen (när det känns som jag inte ätit på hundra år fast det var det sista jag gjorde innan jag lägger mig på kvällen) och så på kvällarna.. Det är i alla fall skönt att det inte är dygnet runt som förra gången... Peppar peppar!!
    Är också suuuupertrött. Förra graviditeten la jag mig 19 varje kväll och nu känner jag att jag hade gärna gjort det nu också, om det inte vore för att det är enda ensamtiden jag har när lillen äntligen sover för natten.. Vill ju inte gå miste om den lilla stunden!

Bor i Stockholm. Du då? :)
    Ja, men man är ju glad för symtomen också ;) 

Jag bor i Hälsingland. I en liten by!
    BF 2016-05-14
Svar på tråden BF maj 2016