• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tallbarr12

Jag är i 6+5 och får rejäl kula under dagen, är rätt platt på morgonen men på kvällen känner jag mig som jag var i v 15 med första barnet :-/ Ska börja nytt jobb på måndag (i 6 månader) och ska försöka dölja kulan tills jag varit på tidigt ul och känner mig mer säker på graviditeten...

Är också illamående och äter ofta, käkar nyponsoppa, yoghurt, salta kex, äpplen och bananer till mellanmål.

• Brinkly
    wart skrev 2015-09-11 21:09:50 följande:

Hej alla!

Bf 2 maj, mitt femte barn! Måste boka tid för inskrivning snart!

Kul! Grattis! Väntar också 5an <3
  • Nostalgity
    Novembersmile skrev 2015-09-12 06:43:22 följande:

Måste bara få visa fina stegring ! V 5+0 i morgon ! :)

Fint! I vilken vecka var du i på 3e testet från höger?
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • anja1661

Är i V6, 5+3 idag. Mår illa och är sjukt trött hela tiden.

Igår berättade vi för mina föräldrar att de ska få sitt 7:e barnbarn, de blev glada. Det var nog ingen större överraskning för dem, vi har skämtat och pratat om en till ett tag nu. Dessutom byter vi bil nu till en 7-sitsig så...

Igår var det en kollega som berättade att hon ska bli mormor! Hon var sååå glad och gissa om det var svårt att inte berätta då!? Men jag höll mig, vill berätta för chefen först så det inte kommer ryktesvägen. När tänker ni berätta för jobbet? Jag ska nog göra det snart, måste bara samla mod till mig. Känns så fånigt att vara pirrig för det men det är jag.

När jag har berättat på jobbet så kommer vi berätta för våra tre barn. De längtar och tjatar om ett syskon ska bli kul att se reaktionerna. Man kanske ska filma?

Mina jeans jag hade innan sommaren sitter inte så skönt längre. Vet dock inte om det är semesterkilon eller bebis. Vet bara att magen är ok på morgonen och under dagen blir den supersvullen och jag ser gravid ut i typ v18

• Noel09
    Nostalgity skrev 2015-09-11 20:24:35 följande:

Hejsan!

Nyplussad nästan och bf 20 maj!

Har dock en fråga om någon är kunnig?

Om jag har en cykel på 28 dagar, MensenS första dag 13e aug. Vad är störst chans, att barnet blev till 24e aug eller 26-29e? Hehe

Du hade ÄL kring den 27 isf :)
  • Noel09
    anja1661 skrev 2015-09-12 09:31:50 följande:

Är i V6, 5+3 idag. Mår illa och är sjukt trött hela tiden.

Igår berättade vi för mina föräldrar att de ska få sitt 7:e barnbarn, de blev glada. Det var nog ingen större överraskning för dem, vi har skämtat och pratat om en till ett tag nu. Dessutom byter vi bil nu till en 7-sitsig så...

Igår var det en kollega som berättade att hon ska bli mormor! Hon var sååå glad och gissa om det var svårt att inte berätta då!? Men jag höll mig, vill berätta för chefen först så det inte kommer ryktesvägen. När tänker ni berätta för jobbet? Jag ska nog göra det snart, måste bara samla mod till mig. Känns så fånigt att vara pirrig för det men det är jag.

När jag har berättat på jobbet så kommer vi berätta för våra tre barn. De längtar och tjatar om ett syskon ska bli kul att se reaktionerna. Man kanske ska filma?

Mina jeans jag hade innan sommaren sitter inte så skönt längre. Vet dock inte om det är semesterkilon eller bebis. Vet bara att magen är ok på morgonen och under dagen blir den supersvullen och jag ser gravid ut i typ v18

Antingen berättar jag efter KUB- testet eller rutin ultraljudet :) 
    Barnen och familjen får vänta till efter KUB- testet. Vår lilla kille vill gärna ha en bebis, den stora han blir nog sur då han tycker lillbrorsan är skitjobbig ;)

Tarmarna är svullna nu i början, så är det nog anledningen till varför byxorna inte sitter skönt :) 

• Novembersmile

Ja alla test är från denna vecka. Så 4+2 kanske :)

Nostalgity skrev 2015-09-12 09:29:22 följande:

Fint! I vilken vecka var du i på 3e testet från höger?

BF 2016-05-14
  • Osmakligt
    Nostalgity skrev 2015-09-11 20:24:35 följande:

Hejsan!

Nyplussad nästan och bf 20 maj!

Har dock en fråga om någon är kunnig?

Om jag har en cykel på 28 dagar, MensenS första dag 13e aug. Vad är störst chans, att barnet blev till 24e aug eller 26-29e? Hehe

Jag har samma datum som du, och min ägglossning kom natten mellan den 27 och 28, kanske liknande för dig då?
  • mariafii

Min mage är också svullen. Efter förra graviditeten är den pösigare. Är rädd de kommer synas snabbare ön sist och sist syntes de ganska tidigt. Vi berättar nog för familj om någon eller några veckor. Mina närmaste vänner vet. Sen pluggar jag och dom behöver inte veta förens de syns. Går nog ut med det stort efter rul lagom till jul ????

En dotter 2013 & BF Maj 2016
Svar på tråden BF maj 2016