• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Nostalgity
    Noel09 skrev 2015-09-12 09:35:47 följande:

Du hade ÄL kring den 27 isf :)

Jo de såg jag i en uträknare...det var mer så att jag är nyfiken. På vilket samlag som ledde till det.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • m2b

Hej tjejer. Äl + 10 idag. Fick denna! Hoppas det stannar, förra slutade i MF i maj så vågar inte hoppas för mycket än. Men så glad är man ju och börjar fundera/planera och tänka

• Osmakligt
    Nostalgity skrev 2015-09-12 14:16:01 följande:

Jo de såg jag i en uträknare...det var mer så att jag är nyfiken. På vilket samlag som ledde till det.

Omöjligt att veta eftersom spermierna överlever i äggledarna upp till 5 dygn, så även om ni låg den 24/8 och varje dag fram till den 28/8 och ägglossningen sker den 28 så kan det vara en spermie från den 24 som befruktar ägget. ????
  • Osmakligt
    Osmakligt skrev 2015-09-12 15:46:50 följande:

Omöjligt att veta eftersom spermierna överlever i äggledarna upp till 5 dygn, så även om ni låg den 24/8 och varje dag fram till den 28/8 och ägglossningen sker den 28 så kan det vara en spermie från den 24 som befruktar ägget. ????

Får visst göra smileys på det gamla sättet för annars blir det bara frågetecken :) :)
  • Tallbarr12

Köpte ett par mammabyxor från hms hemsida (hittade dom inte i butik) som har resår/mudd istället för framfickor, ser annars ut som ett par vanliga jeans. Supersköna för en svullen gravidmage som blir rejält stor efter lunch!

• Anonym (otålig)

Hej! Jag hoppar gärna in här plussade i onsdag och bf 160516 3e barnet *håller tummarna?*

• Roos26

Också köpt sådana byxor med mudd istället för fram fickor men beställde från zalando då de har i längd 34 . Riktigt snygga och extra smal skinny passform. Perfekt nu när man är lite svullen bara.

• Fagelfri

Tallbarr12 finns de på hm sida nu? Aldrig hört talas om men ska kika på det isåfall för sist blev jag svullen sjukt fort men känns för tidigt med värsta mudden över magen. Det är mammabyxor eller? :)

• C89

Nu hakar jag på här i gruppen plussade för någon dag sedan, bf 22 maj så är jättetidigt! Är så nervös att de inte ska gå vägen!! Der andra barnet!

Svar på tråden BF maj 2016