• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Snorkfraken91

Åh tjejer, jag blir så orolig. Tog ett test idag igen så vips var det svagare än gårdagens. Är rädd att det är ett MF på gång... Annars mår jag illa och har ömma bröst, det har inte försvunnit. Men har hört att det kan bli så ifall det är ett missfall... Vad säger ni?

Någon som har erfarenhet av det här? Är jätteledsen och orolig.

• EmPe
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-14 08:14:07 följande:

Åh tjejer, jag blir så orolig. Tog ett test idag igen så vips var det svagare än gårdagens. Är rädd att det är ett MF på gång... Annars mår jag illa och har ömma bröst, det har inte försvunnit. Men har hört att det kan bli så ifall det är ett missfall... Vad säger ni?

Åh vad jobbigt...jag fick likadant i min förra graviditet och det slutade i mf i v 5. Jag har sen dess haft kontakt med en tjej här som var med om samma och hennes bm sa att det inte var något konstigt...så tidigt i graviditeten så har hormonnivån inte stabiliserats så det kan skifta..denna tjej är i vecka 8 nu. Med det sagt så skulle jag tro att det kan gå åt båda hållen..du får testa igen. Håller tummarna för dig<3
  • Snorkfraken91
    EmPe skrev 2015-09-14 08:27:49 följande:
    Åh vad jobbigt...jag fick likadant i min förra graviditet och det slutade i mf i v 5. Jag har sen dess haft kontakt med en tjej här som var med om samma och hennes bm sa att det inte var något konstigt...så tidigt i graviditeten så har hormonnivån inte stabiliserats så det kan skifta..denna tjej är i vecka 8 nu. Med det sagt så skulle jag tro att det kan gå åt båda hållen..du får testa igen. Håller tummarna för dig<3
    Tack EmPe! Hjärta Hatar bara att behöva vänta. Om det nu blir ett missfall vill jag bara att det blir det nu så jag vet. Det är ju ännu väldigt tidigt, men man hinner bygga upp så mycket förhoppningar kring det där plusset. Sedan är det så att mina gravtester är slut nu, så kommer inte kunna kolla imorgon om det blivit ännu svagare.
  • EmPe
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-14 08:35:05 följande:
    Tack EmPe! Hjärta Hatar bara att behöva vänta. Om det nu blir ett missfall vill jag bara att det blir det nu så jag vet. Det är ju ännu väldigt tidigt, men man hinner bygga upp så mycket förhoppningar kring det där plusset. Sedan är det så att mina gravtester är slut nu, så kommer inte kunna kolla imorgon om det blivit ännu svagare.
    Förstår precis vad du menar..jag är också en sån som mår sämst av själva ovissheten. Önskar jag kunde säga eller göra nått mer för att underlätta men det är tyvärr väntan som gäller:/ Kram
  • Sajocawa
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-14 08:14:07 följande:

Men du, nu ska jag lugna dig lite.
    Anledningen till att man ska kissa på morgonen är för att hormonnivån är som mest koncentrerad då, men tänk om du tog testet liiiite tidigare idag än igår, eller det gick färre timmar från att du senast kissade, eller att du drack olika de olika dagarna, allt det kan göra att hormonnivån är olika koncentrerad i kisset... Du ska nog inte jämföra dagar direkt efter varandra på det sättet. Du behöver nog inte oroa dig förrän om det är så att du testar igen nästa vecka och att den DÅ är svagare för då betyder det nog att hormonnivåerna inte stiger som de ska, då kan du kontakta din barnmorska så hon får ta prover..
  • Snorkfraken91

Ja, ringde barnmorskan också. Hon sa att det kan vara så i början och ville boka in mig för hälsosamtal om några veckor. Så är väl bara vänta och se då. Google är ju dock inte min kompis just nu om vi säger så! 

• EmPe
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-14 09:02:56 följande:

Ja, ringde barnmorskan också. Hon sa att det kan vara så i början och ville boka in mig för hälsosamtal om några veckor. Så är väl bara vänta och se då. Google är ju dock inte min kompis just nu om vi säger så! 

Precis..så det behöver verkligen inte betyda att det är mf på g. Jag dammsög själv hela internet när jag var i samma sits..;)

Under denna graviditeten fick jag halvsvaga plus fram till bim +3 och inte förrän +5 blev det riktigt starkt. Vilken v är du i?
  • Snorkfraken91
    EmPe skrev 2015-09-14 09:36:46 följande:
    Precis..så det behöver verkligen inte betyda att det är mf på g. Jag dammsög själv hela internet när jag var i samma sits..;)

Under denna graviditeten fick jag halvsvaga plus fram till bim +3 och inte förrän +5 blev det riktigt starkt. Vilken v är du i?

Ja, det är inte bra att dammsuga internet. ;)

Det är väldigt tidigt, är bara 4+0 idag. Sen tycker jag det är konstigt på testerna för om man kollar är det ju som en prick på det svaga testet som är mycket starkare än resten av randen, hmm. Nåja, jag får öva upp mitt tålamod nu helt enkelt. ;) Annars är ju brösten ömma och illamåendet har ökat så.

Vilken vecka är du själv i EmPe? :)

• Snorkfraken91

Sedan har jag förresten fått tid för ett tidigt VUL privat den 2 oktober. Det kostar, men med min oro så känns det värt. Så hoppas nu allt går vägen!

• EmPe
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-14 09:50:59 följande:

Ja, det är inte bra att dammsuga internet. ;)

Det är väldigt tidigt, är bara 4+0 idag. Sen tycker jag det är konstigt på testerna för om man kollar är det ju som en prick på det svaga testet som är mycket starkare än resten av randen, hmm. Nåja, jag får öva upp mitt tålamod nu helt enkelt. ;) Annars är ju brösten ömma och illamåendet har ökat så.

Vilken vecka är du själv i EmPe? :)

Såg pricken..håller med om att det är lite märkligt.
    Jag är i v 6+0 idag. Har tid för vul den 29:e så jag hoppas få se ett litet hjärta som slår så man kan känna sig lite lugnare..
Svar på tråden BF maj 2016