• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • kicken
    EmPe skrev 2015-09-14 11:46:08 följande:

Tänkte bara på att vissa test är känsligare än andra. Cb plus och digitalt visade att jag var gravid längre än vad testlagrets tester gjorde, efter mf. Tycker dock att det låter som att du har en ny graviditet. Jag är helt säker att min är ny..testade neg flera ggr och sen började jag med äl-tester. Testade sen svagt med gravtest på bim -5 som sen blev starkare och starkare.

Hade jag varit dig så hade jag lätt bokat ett privat ul eller åkt till akuten för att slippa vänta..men det är ju bara jag som är otålig;)

Ja jag känner mig nog 90% säker på att jag har en ny graviditet pga illamående och att jag måste upp och kissa på natten. Även om jag blev osäker när barmorskan sa sådär. Tänk om det inte är nått i magen.. då har jag ju inbillat mig allt ihop :0 fast Jag är nog mer orolig för ett nytt mf och vill se om/att det finns ett hjärta som slår där inne. >_<

jag vet att det inte går att påverka om det nu blir ett nytt mf men bara att få se att ärtan sitter där den ska skulle lugna..

JA! Jag är nog inte så långt ifrån att göra det för ovissheten gör mig knäpp.
  • EmPe

Ja men gör det..de kommer ju snabbt kunna bekräfta om det är en ny graviditet. Inte omöjligt att de kan se hjärtat nu också. Annars gör som "skepparbarn" skrev. Testa med stickor med några dagars mellanrum. Strecken borde bli svagare om det är den gamla graviditeten.

• majbebis2016
    Mahlin skrev 2015-09-13 15:57:42 följande:

Jag blir alldeles gråtfärdig av att läsa detta! Jag gick till vecka 13 innan det blev missfall, kan bara tänka mig hur det måste varit för er! Denna gång blir det bebis! <3 <3 <3

skepparbarn skrev 2015-09-13 16:53:54 följande:

<3

Hur har ni det? Hur tar ni situationen? Är det första barnet förutom tvillingarna?

Vi förlorade pojken i vecka 22, den 21 April I år. Vi tar inte den här nya graviditeten med en klackspark direkt.. det är en lång väntan nu.

Vi försöker tänka positivt o hoppas på att de blir bebis den här gången!

Ja de blir första barnet förutom tvillingarna.

Det har varit rent för jävligt. Inte bara de att vi förlorande bebisarna. Utan alla beslut som måste tas efteråt.

Vi vart tillsagda att höra av oss när vi vart gravida igen för att göra tidigt ul. Så ska rings i veckan o se vad dom säger.

Tack <3
  • kielal
    Majorie skrev 2015-09-11 18:56:55 följande:

Jag har blivit proffs på att äta ofta. Måste börja dagen med att liggandes dricka nyponsoppa. Annars slår illamåendet omkull benen på mig. Sen kan jag fortsätta med sittande frukost. Jag äter i stort sätt varannan timme hela dagen. Så fort magen blir det minsta tom så blir jag illamående. Måste liksom äta i förebyggande syfte. Sjukt jobbigt.

Har ni några tips på goda mellanmål?

Vad jobbigt! Jag har inga problem med illamående på morgonen utan det kommer på eftermiddagen och kvällen. I går var vi hos min svärmor på middag och innan vi började äta mådde jag så illa. Men vi vill inte säga något om det än så det var bara att stå ut. När jag väl åt sen försvann det som tur var.

Ja, jag försöker lära mig att äta typ hela tiden, men det är inget jag är van vid så ibland glömmer jag bort mig. Något jag har märkt är bra för mitt illamående är fil och yoghurt med havregryn i.
  • Zebsmamma
    kicken skrev 2015-09-14 10:49:53 följande:

Hejsan!

Här kommer ett klurigt inlägg!

Fick missfall i v.8+0 den 5aug och slutade blöda efter bara en vecka. Efter 2 veckor började jag känna gravsymptom igen. Tog test och fick neg. Väntade 5 dagar och testade igen och fick svagt pos. Väntade 2-3 dagar och testade med digitalt test och fick 2-3v gravid. Sen gick det en vecka och i min hjärna gick virrvarr av oroligheter att jag skulle få nytt missfall. I torsdags v6+1 i appen om man tar mf som sista mensens första dag så Ringde jag bm för att få komma på en koll men istället var det som om hon knappt trodde att det var möjligt att jag var gravid så snart efter missfall utan menstruation emellan. Hon sa att det kunde vara rester av hcg efter förra graviditeten och att jag måste vänta 2 veckor och komma in och göra gravtest. Så nu står jag här antingen ogravid och väntar på mens eller gravid i v6+5 typ. Jag har ömma bröst, illamående, kaffe smakar blä och jag är så sjukt trött på em. Humörsvängningar... jag känner mig så gravid! Men jag vågar knappt hoppas efter missfallet men att inte veta gör mig knäpp! Tog ett till test igår och jag tog det sent på kvällen och det blev 2 sträck direkt! Om det nu är sant så är jag beräknad 6 maj!

Jag hoppas att jag blir kvar här ???? nån som hat varit med om nått liknande eller vet nån annan som blev grav direkt efter mf och det gick bra?

Jag fick ett missfall i v 5 2008. Blödde 2 dagar, inte mer än min normala mens. Grav symptomen väck. 6 veckor efter missfallet är jag gravid igen. Ringde till min BM för att berätta som det var då. Hon tyckte jag skulle komma på min inskrivningstid som var bokad. Väl där tog vi ett nytt grav test och det var ingen tvekan. Fick ett Rul i januari 2009 då jag skulle varit i v 18, då var jag bara i v 12. Så det är mycket möjligt. UL sköterskan sa att det var ofta så eftersom kroppen är mycket mottaglig redan så ville man verkligen så var det bara att köra ????
  • Meliaz

Mår nå fruktansvärt illa flera gånger på dagen, jobbigast är på jobbet =( Jobbar som förskollärare o är inte lätt bland alla barn o kollegor när det är nära att man spyr. Vet inte hur länge jag kan hålla mig med att inte berätta...går in i v 8 imorn.

Vet inte hur jag ska hålla illamåendet borta...

• LN2015
    Sundaymorning skrev 2015-09-14 06:51:33 följande:

Känner verkligen igen mig! Kissar hela dagarna och är vansinnigt trött, somnade 21.30 och sov till nyss (med undantag för 2 kisspauser inatt). Har inte börjat må illa på riktigt men har halsbränna och min förra graviditet spydde jag ca 4 ggr om dagen mellan v 6-14. Fryser också fast jag är varm, beror det på trötthet kanske??

Var mest var ute efter att veta om någon annan känner igen den dåliga sömnen... alltså typ mindre trött än annars möjligtvis att jag kan känna mig lite trött på em, men när jag ska sova är de som svårt
  • Mahlin
    majbebis2016 skrev 2015-09-14 12:47:17 följande:

Vi försöker tänka positivt o hoppas på att de blir bebis den här gången!

Ja de blir första barnet förutom tvillingarna.

Det har varit rent för jävligt. Inte bara de att vi förlorande bebisarna. Utan alla beslut som måste tas efteråt.

Vi vart tillsagda att höra av oss när vi vart gravida igen för att göra tidigt ul. Så ska rings i veckan o se vad dom säger.

Tack <3

Förstår att det måste vara väldigt psykiskt påfrestande att vara glad över att vara gravid igen men samtidigt vara livrädd över att det ska ske igen!

Jag är själv orolig över att samna sak ska hända mig igen.

Men du borde ju få göra ett vul väldigt snart.

Skriv gärna när du pratat med dom.

Jag önskar dig all lycka till <3 :)
  • majbebis2016
    Mahlin skrev 2015-09-14 22:04:29 följande:

Förstår att det måste vara väldigt psykiskt påfrestande att vara glad över att vara gravid igen men samtidigt vara livrädd över att det ska ske igen!

Jag är själv orolig över att samna sak ska hända mig igen.

Men du borde ju få göra ett vul väldigt snart.

Skriv gärna när du pratat med dom.

Jag önskar dig all lycka till <3 :)

Tack! Lycka till själv :)
Svar på tråden BF maj 2016