• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • FamB

PluSsade Torsdags ? går in i vecka 6 imorgon. Enligt min uträkning 17 maj ? har fyra barn sedan innan ????

• kicken
    EmPe skrev 2015-09-15 16:43:står jag inte öljande:

Vad glad jag blir för din skull:) Bra att du kollade upp det direkt istället för att vänta två veckor och må dåligt under tiden. Jäkla bm som skrämde upp dig..

Jag har också värk till och från i korsryggen men tolkar det som molvärk. Har även ont där när jag har mens.

Låt dessa veckor gå fort!

Vet inte vart du bor men här har det varit sol och varmt hela dagen;)

Kram kram

Tack! Ja jag tänkte på det du skrev och kände att ja nu står jag inte ut! :p

ja eller hur! Den här bm sa att rester av hcg försvinner inom 3v och det har jag passerat för länge sen!

Ja det är precis så som du beskriver. Molande i korsryggen..

haha i Stockholm! Först nu till kvällen har vi bättre väder! ^^

kram!
  • kicken
    EmPe skrev 2015-09-15 16:43:står jag inte öljande:

Vad glad jag blir för din skull:) Bra att du kollade upp det direkt istället för att vänta två veckor och må dåligt under tiden. Jäkla bm som skrämde upp dig..

Jag har också värk till och från i korsryggen men tolkar det som molvärk. Har även ont där när jag har mens.

Låt dessa veckor gå fort!

Vet inte vart du bor men här har det varit sol och varmt hela dagen;)

Kram kram

Tack! Ja jag tänkte på det du skrev och kände att ja nu står jag inte ut! :p

ja eller hur! Den här bm sa att rester av hcg försvinner inom 3v och det har jag passerat för länge sen!

Ja det är precis så som du beskriver. Molande i korsryggen..

haha i Stockholm! Först nu till kvällen har vi bättre väder! ^^

kram!
  • Tallbarr12

Idag fick jag se ett litet litet pyre med tickande hjärta och rätt storlek för vecka 8! Så skönt, vågar äntligen hoppas på den här graviditeten! <3

• Snelson
    Tallbarr12 skrev 2015-09-15 17:54:47 följande:

Idag fick jag se ett litet litet pyre med tickande hjärta och rätt storlek för vecka 8! Så skönt, vågar äntligen hoppas på den här graviditeten! <3

Så härligt för dig/er!! :)
  • Snorkfraken91
    Snelson skrev 2015-09-15 16:56:29 följande:
    Härligt att se att det går framåt :)

Jag är i v5+4 idag och har den senaste veckan mått illa lite varje dag. Mår illa av lukter och främst matos... Måste äta små portioner och ofta för att inte må illa. Har köpt seaband på apoteket och jag tycker de hjälper lite. Lyckligtvis har jag inte kräkts, än.

Jag har svårt att ta in att jag är gravid, kan inte riktigt glädja mig förrän vi kommit till v12... antar att det faktum att jag mår illa och har molvärk i ryggen/magen bara är bra tecken (?)

Jag har också svårt att göra det. Ena stunden inser jag det och blir utom mig av lycka och andra intalar jag mig själv att mycket kan hinna hända och försöker stöta ifrån mig tanken. Ja, molvärk och illamående borde ju vara bra tecken! :) Har haft molvärk i ryggen senaste dagarna, men idag har jag även fått i magen.

Tack förresten för alla era fina ord. Så skönt att ha ett gäng att prata av sig med! 

Tallbarr12 skrev 2015-09-15 17:54:47 följande:

Vilken känsla! :) Längtar så otroligt mycket till mitt UL 2 oktober.

• Anonym (Orolig)

Idag blöder jag :(

Antar att de är missfall trots att det ej gör ont?

• Sundaymorning
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-15 18:49:00 följande:

Idag blöder jag :(

Antar att de är missfall trots att det ej gör ont?

Det behöver det absolut inte vara! Med min första blödde jag en vecka i streck och det var inget Åk in och kolla! Ångrar att jag inte stillade min oro.
Svar på tråden BF maj 2016