• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Anonym (Orolig)

Hur hade ni det med gravid symptom då? För själv har jag väldigt lite av det :( en liiiite öm bröstvårta, jätte hungrig vissa dagar ingen aptit andra metallsmak i munnen, haft lite molande värk

Nostalgity skrev 2015-09-15 20:11:22 följande:

Jag är i v 4+5 idag och för 3 dagar sen blödde jag rosa och rött blod hela fm, haft lite bruna flytningar sen dess...men jag är fortf gravid. Så det behöver inte betyda något ont

majbebis2016 skrev 2015-09-15 20:06:32 följande:

Behöver absolut inte vara missfall. Jag började blöda i v6, och blödde 10-12 veckor efter det och allt såg normalt ut hela tiden.

Fick missfall i v18 MEN de hade inget med blödningar att göra! :)

• majbebis2016
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-15 20:18:27 följande:

Hur hade ni det med gravid symptom då? För själv har jag väldigt lite av det :( en liiiite öm bröstvårta, jätte hungrig vissa dagar ingen aptit andra metallsmak i munnen, haft lite molande värk

Väldigt lite. Min sambo som sa åt mig att göra ett test då han tyckte att jag var tröttare än vanligt.

Börjar nu bli lite öm i brösten, och trög mage.
  • Anonym (Orolig)

Det ger än hopp!

Var klarrött en gång på toa, nu lite lite och brunt.

Jag har dåligt med graviditets symptom , haft lite av den där molande värken, har lite öm bröstvårta , stor aptit vissa dagar och ingen vissa ... Men inge illamående eller så...

Men det som skrämmer mig mest nu är att det känns som mensvärk :(

Sundaymorning skrev 2015-09-15 20:16:28 följande:

Just då hade jag inga tror ja, vart illamående runt v 6 Det var både rosa, klarött och tillslut brunt (ursäkta äcklet)

• redoförbebis
    Meliaz skrev 2015-09-14 19:38:36 följande:

Mår nå fruktansvärt illa flera gånger på dagen, jobbigast är på jobbet =( Jobbar som förskollärare o är inte lätt bland alla barn o kollegor när det är nära att man spyr. Vet inte hur länge jag kan hålla mig med att inte berätta...går in i v 8 imorn.

Vet inte hur jag ska hålla illamåendet borta...

Jag gick också in i vecka 8 idag :)
    Har även samma problem som dig, mår illa från och till hela dagen, svårt att få i mig mat och får lov att äta jättelångsamt för att inte börja spy! Har jobbat endast nätter en period (där man är ensam), men nästa vecka börjar vanliga skift igen, kommer bli svårt att dölja illamåendet för kollegorna :/ 
    Min annars jämn tjocka mage har börjat forma om sig sådär passligt misstänksamt också :D 

Är nu också förkyld så nu är tröttheten grym, skulle kunna sova stående :(
  • missmissis

Hej. Hoppar in här.

Testade positivt i lördags. Jag har satt in en blastocyst, alltså fått hjälp med IVF. Detta är ett grymt efterlängtat barn. Vi har en dotter på snart 4 år och önskar henne ett syskon. Hon har också pratat mkt om att hon vill bli storasyster så jag längtar efter att få berätta den glada nyheten. Imorgon är officiell testdag så då meddelar vi kliniken. Enligt grav.app har jag BF den 20 maj men fertilitetskliniken kommer räkna ut mer exakt datum.

Spännande. Kan knappt fatta att det äntligen stannat kvar.

• Meliaz
    redoförbebis skrev 2015-09-15 22:13:41 följande:

Jag gick också in i vecka 8 idag :)

Har även samma problem som dig, mår illa från och till hela dagen, svårt att få i mig mat och får lov att äta jättelångsamt för att inte börja spy! Har jobbat endast nätter en period (där man är ensam), men nästa vecka börjar vanliga skift igen, kommer bli svårt att dölja illamåendet för kollegorna :/ 

Min annars jämn tjocka mage har börjat forma om sig sådär passligt misstänksamt också :D 

Är nu också förkyld så nu är tröttheten grym, skulle kunna sova stående :(

Samma för mig med tröttheten, är otroligt trött, igår somnade jag med barnen kl 20 o sov till halv 9 imorse!!

Ja det är svårt o dölja, från att jag ätit tar det ca 30min innan illamåendet börjar igen...eftermiddagarna är värst =( Lika här med magen, på morgonen är den som vanligt men sen blir det en misstänksam kula :-P Tar en dag i taget o är glad för varje dag som man kommer igenom utan att berätta...haha.

Krya på dig, hoppas förkylningen släpper snart
  • mariafii
    missmissis skrev 2015-09-15 22:27:16 följande:

Hej. Hoppar in här.

Testade positivt i lördags. Jag har satt in en blastocyst, alltså fått hjälp med IVF. Detta är ett grymt efterlängtat barn. Vi har en dotter på snart 4 år och önskar henne ett syskon. Hon har också pratat mkt om att hon vill bli storasyster så jag längtar efter att få berätta den glada nyheten. Imorgon är officiell testdag så då meddelar vi kliniken. Enligt grav.app har jag BF den 20 maj men fertilitetskliniken kommer räkna ut mer exakt datum.

Spännande. Kan knappt fatta att det äntligen stannat kvar.

Stort grattis :) då har vi samma bf just nu

Jag har märkt att det är väldigt olika bf med bim på folk som skriver här. Jag vet att många olika sidor räknar lite olika men borde bara skilja någon dag. Jag hade min sista mens första dag 8/8 med en cykel på 35 dagar som genomsnitt. Visade positivt på ÄL sticka 28/8 tror därför jag hade ÄL 29/8. Testade positivt 8/9 bim -4. Räknat ut på några sidor att jag då borde ha bf 20 maj. Men tycker mig sätt flera som har damma datum som mig men vi har då inte varit i samma vecka konstigt nog. Jag tror jag är i v.5(4+3)
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • fair
    Myyslii skrev 2015-09-15 20:01:08 följande:

Här händer det grejer :D Vad roligt att så många har hittat hit! Stort grattis till oss alla. :D

Var på vul idag pga smärta.. De hittade inte någon bebis först så de förberedde mig på att de inte hade gått vägen men de letade lite till och fann en liten böna långt in i ena hörnet så att säga hihi på 10,8 mm med bra hjärtslag. Puuuuh vad skönt de var. Den lilla var bara blyg. ^^ Vart lite bakåtflyttad så fick beräknat bf 30 april men jag stannar här iaf. Gick över 10 dagar förra grav. ;)

Har haft HEMSKT illamående knappt av denna värld. ;(

Skönt att allt var bra! Vilken vecka är du i?
  • Anonym (Orolig)

Nu slutar jag att hoppas.

Blöder mer nu och har svinjäkla ont :(

Tack alla ni snälla som gett så bra svar , uppskattar verkligen medlemmarna här på fl :)

Nu blir de nya tag här sedan, hoppas på att jag ska sluta blöda snabbt så Att vi kan börja verkstan igen! - känns jobbigt och är väldigt lessen men känns på någotvis som att det är bättre att försöka fokusera framåt och ta nya tag.

• mariafii
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-16 02:44:37 följande:

Nu slutar jag att hoppas.

Blöder mer nu och har svinjäkla ont :(

Tack alla ni snälla som gett så bra svar , uppskattar verkligen medlemmarna här på fl :)

Nu blir de nya tag här sedan, hoppas på att jag ska sluta blöda snabbt så Att vi kan börja verkstan igen! - känns jobbigt och är väldigt lessen men känns på någotvis som att det är bättre att försöka fokusera framåt och ta nya tag.

Åh va tråkigt. Kram till dig. Om du har väldigt ont ska du inte åka in och kolla?
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
Svar på tråden BF maj 2016