• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Sundaymorning
    Anonym (Orolig) skrev 2015-09-16 02:44:37 följande:

Nu slutar jag att hoppas.

Blöder mer nu och har svinjäkla ont :(

Tack alla ni snälla som gett så bra svar , uppskattar verkligen medlemmarna här på fl :)

Nu blir de nya tag här sedan, hoppas på att jag ska sluta blöda snabbt så Att vi kan börja verkstan igen! - känns jobbigt och är väldigt lessen men känns på någotvis som att det är bättre att försöka fokusera framåt och ta nya tag.

Åh nej Lider med dig

Alla kramar till er! <3
  • Boots

Fick positivt gravtest igår! :D:D

Tog ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 veckor. Vet inget exakt datum men gissar sista maj eller nåt. Tjoho! Är så lycklig!!

• mariafii
    Boots skrev 2015-09-16 08:31:03 följande:

Fick positivt gravtest igår! :D:D

Tog ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 veckor. Vet inget exakt datum men gissar sista maj eller nåt. Tjoho! Är så lycklig!!

Grattis :)
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Snorkfraken91

Är det någon annan som överanalyserar allt? "Hmm, idag mår jag inte riktigt lika illa som igår och brösten är inte riktigt lika ömma, kanske är något fel". Blir galen på mig själv! Jag borde bara försöka vara och försöka glädjas, men rädslan för att något ska gå fel är så stark.

• Brinkly

Var på VUL igår och fostret var bara 2,5 mm vilket är mycket mindre än det ska i v 6+5 som jag tror jag är i. Antingen är det något fel och fostret växer inte som det ska eller så tog det lång tid för ägget att transporteras till livmodern och fastna där eller ev att jag räknat fel men det tror jag inte. Åh jag hoppas att lilla ärtan växt till sig på de två veckorna som jag nu ska vänta tills nästa UL. Det positiva var det fanns ett litet hjärta som pickade!

Någon som varit med om samma?

När jag tänker på det var mitt graviditetstest väldigt svagt Bim-1 när jag gjorde det. Så kanske räknat fel några dagar??? Åh lilla ärta väx!!!

• mariafii
    Snorkfraken91 skrev 2015-09-16 09:46:12 följande:

Är det någon annan som överanalyserar allt? "Hmm, idag mår jag inte riktigt lika illa som igår och brösten är inte riktigt lika ömma, kanske är något fel". Blir galen på mig själv! Jag borde bara försöka vara och försöka glädjas, men rädslan för att något ska gå fel är så stark.

Jätte onödigt att gå och oroa sig. Man behöver inte känna en massa hela tiden det är helt normalt. Jag har inte mått jätte illa varken förra graviditeten eller nu (bara första dagarna när jag plussade). Jag har ofta som molande värk i magen och trött men annars det andra symtomen kommer och går vilket är helt normalt. Så länge du inte blöder eller får jätte ont så tycker jag du ska njuta. Vet att det kan vara svårt  men försök.
    En dotter 2013 & BF Maj 2016
  • Anonym (EM)

Hej!

Fick plus på stickan igår och går det vägen så blir det andra barnet :)

Jag är självklart väldigt glad samtidigt som jag känner mig mer nervös denna gången. Ja, väldigt nervös, lite sån där skräckfylld förtjusning kanske man kan säga.

• miinellaa

Varit på.mvc idag skall ringa o boka tid för kub på fredag . Eller nästa v får se

:))

• Myyslii
    fair skrev 2015-09-16 00:22:49 följande:

Skönt att allt var bra! Vilken vecka är du i?

Vi är inne i v 7+4 :) Du då?
  • lindathe

Hej
    Ny här, plussade i söndags. Ett svagt plus, men ett plus. Glad
    Bf enligt min egen uträkning 22/5. Jag är 36 år, har två barn sedan tidigare och min sambo ett. De är 15, 9 och 9 så det här är som första gången igen för oss.
    Kommer inte ens ihåg när det är dags att skriva in sig på MVC. Tänkte ringa nästa vecka.
    Har mått väldigt illa ett tag, en vecka innan mensen skulle komma började jag få hemskt ont i brösten. Nu har det mesta lagt sig, känner lite i brösten men kan äta utan att det känns som att allt ska komma upp igen. Tyst

Svar på tråden BF maj 2016