• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Nanna80
    Greifing skrev 2015-12-18 15:15:17 följande:

Hur mår ni?

Jag har varit inlagd på sjukhus 2 dygn. Fick störrblödning som inte stoppades så fick mediciner mot det. Gjort UL nr 7 & 8 under denna graviditet. Mini mår bra tack och lov. Blev hemskickad igår med ändringar på min medicin och strikt att ta det lugnt.. Jag hoppas jag slipper åka tillbaka innan RUL 5/1. Vill vara hemma med familjen såklart.

V 18 idag. Tiden går så fort ändå. Hoppas det fortsätter så! Håller tummarna för er som ska på RUL nu i juldagarna <3

Usch! Så jobbigt du har det, men skönt ändå att få bekräftat att mini har det bra! Hoppas blödningarna slutar helt snart!!!
  • Nanna80
    Mamacitaa skrev 2015-12-18 19:58:26 följande:

Men åh nu tycker jag dina blödningar får sluta så du får nytta lite oxå :) men skönt bebis mår bra ,det är ju de viktigaste.

Jag trodde mitt illamående försvunnit men tji fick jag. .mått kasst hela dagen :(

Jag har verkligen hakat upp mig på bf datumet jag fick på kub..hon mätte lite snabbt o sa osäkert ett nytt bf datum som inte alls stämmer med mina räkningar. Så nu nojjar jag att bebis är för liten eller att det kanske är nåt annat fel :/

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Jag har oxå fått tillbaka mitt illamående, men behöver iaf inte kräkas & det räcker med postafentabletter..

Ang datum.. Med pojkarna har jag inte blivit flyttad alls, en dag bara med äldsta sonen. De kom i v 39+5 resp 39+4 enligt SM/RUL
    Dottern blev jag flyttad 3 dagar med, vilket kändes väldigt ologiskt eftersom jag testade tidigt med henne just för att kunna testa på julafton, så testade 5-6dagar innan BIM med henne.. Enl RUL skulle jag ju knappt ha varit gravid då?! Och jag hade redan känt symtom 2-3 dagar innan jag testade ( var ju just därför jag testade, annars hade jag aldrig testat så tidigt!) Jag var säker på att det var en flicka & att hon skulle komma 3/9.
    Hon kom v 39+2 ( fast enl SM 39+5), precis som jag förutspått ( den 3/9)
    Den här gången har jag vart på 3 ul, ett i v 8, KUB v 14 samt RUL v 19.
    UL nr 1 sa att jag var 7 dagar mindre gången än jag var - och det här var ju en liten "olycka", så isf levde spermierna 11-12 dagar. Såklart inte helt omöjligt, men känns inte rimligt heller.. Enligt mig hade jag ÄL 4 dagar efter sexet.. Vid KUB hade det "krympt" till 5 dagar.. Och vid RUL, när jag fick det officiella datumet, blev jag flyttad 4 dagar.. Det kan jag köpa med tanke på att det kan ta tid för ägget att fästa osv.. Men eftersom jag tror att detta oxå är en flicka tänker jag bara att mina flickor är lite mindre & kanske "sega i starten"?! För enligt mig kommer hon ändå komma 28/3 ( enligt RUL 2/4), isf kommer hon på 39+1 ( men 39+5 enl SM)
  • Mamacitaa

Wow att du pricka rätt på när de skulle komma. .va kul :)

Ja men 4a dagar kan jag oxå köpa men Absolut inte en vecka. Isf skulle jag ha fått symtom 2-3 dagar efter äl och det kan ju inte vara möjligt. Så ska bli spännande och se va bm säger på rul. Jag har blivit igångsatt alla 3 gng så är mest rädd att gå över 3v istället för 2 + att moderkakan denna gng var kalkig enligt bm(läst fet kan vara farligt) och då kom lillan på BF dagen.

• RobzMarley

Spännande det där med uträkning. Jag är fem dagar bakåtflyttad. Det var jag sist också med dotter. Men tänker som ni på det där med att såfall ha testat positivt väldigt tidigt. Jag testade på äl +10. Svaaagt svagt +9. Är jag då fem dagar bak liksom... Hum. Tja.

Vi såg första sparkarna utanpå magen igår! Både mannen oxh jag!

• Mamacitaa

Sist plussade jag äl+10 med testa tidigt gravid sticka denna gång med cb de vanliga tester på beräknad bim. Svagt men synligt

.aja vi får se ;)

Åh men va kul :D

Maken min fick känna för nån dag sedan hur vild bebis är där inne :)

• RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2015-12-22 00:28:27 följande:

Sist plussade jag äl+10 med testa tidigt gravid sticka denna gång med cb de vanliga tester på beräknad bim. Svagt men synligt

.aja vi får se ;)

Åh men va kul :D

Maken min fick känna för nån dag sedan hur vild bebis är där inne :)

Roligt!!

När har du BF??
  • Greifing

Gud vad mysigt att känna på utsidan. Jag känner så lite än. Med Stella kände mannen utanpå 17+1 trots moderkakan i framvägg. Denna gång ligger den i bakvägg. Dock misstänker jag att jag har mycket fostervatten.. Det sa dom även om dom inte mätt att det finns en del fostervatten. Är idag 17+4. Min livmoder går ovanför naveln.. 2 veckor kvar tills man får några svar på alla frågor. lyssnar också och det är ju full fart så det behöver jag inte oroa mig för att det inte är aktion.

God jul på er och gott nytt år!

• Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2015-12-22 15:48:32 följande:

Roligt!!

När har du BF??

2 juni ..får se efter RUL va de säger :)

Jag har ingen aning om moderkakan är bak eller fram denna gng och på kub sa hon inget om det.

Åh vill oxå se bebis.. så länge sen sist och man vill ju se så bebis växer som det ska :) min livmoder är precis under naveln :)
  • lima76

Hej allihop, jag har varit inne och läst ibland i tråden. Tror jag känner igen RobzMarley från någon tråd jag hängde i förra graviditeten. :)
    Jag är iaf 39 och väntar mitt fjärde barn, är i vecka 15+5 idag. (enligt kub 16+4)

Jag har tre tjejer innan, födda 04, 07 och 12. Barnmorskan gissade på en liten kille under kub-ultraljudet men vi vet inte säkert förrän rul i januari.

Jag har haft en ganska kämpig start på graviditeten, med psyket.. Jag har två tidiga missfall bakom mig, ett innan förra bebisen och ett precis innan denna bebisen, och jag kunde bara inte släppa katastrof känslan den här gången. jag har mått väldigt illa med alla fyra dessutom, så illa att jag varit sjukskriven fram till vecka 12. Inför Kub var jag helt inställd på att det hade gått åt skogen/skulle gå åt skogen. Så när ultraljudet visade en frisk liten bebis och vi fick bra siffror brast det för mig och jag bara grät. Sen dess har jag mått bättre, varit glad och typ berättat för hela världen att vi ska ha en bebis till sommaren. Och struntat helt i de som haft åsikter om antalet barn i familjen.

Men i går ringde min bm upp och berättade att urinprovet jag lämnat in i veckan visade att jag bär på gbs och att jag skulle få pencillin-dropp under förlossningen och god jul, typ. jag har bara vagt hört om gbs innan och började googla och nu känner jag mig helt slut i både kropp och knopp.. Har bestämt att ringa efter helgen och se om jag kan få en tid hos någon kunnig människa som kan gbs och kan svara på mina frågor. jag har förstått att överlag är det väldigt olika behandling beroende på vart man är, jag ska tex inte behandlas alls nu trots att de hittade i urinen. jag har hängt upp mig helt på meningen att det "i sällsynta fall kan gå över till fostret redan i magen och orsaka fosterdöd". Hur tar man sig igenom en graviditet med det hängande över sig?

Förlåt, det här blev långt och inte särskilt muntert, hoppas ni har överseende...

• Mamacitaa

Jag hade GBS med min andra dotter.började googla men jag slutade ganska snabbt göra det för de gav mig bara mer oro. Så bra att du ringer bm för att få mer svar på dina funderingar och frågor.

Jag kan berätta hur det var för mig.

Under graviditeten med dottern såå fick jag gå på mkt ul då hon växte dåligt i magen och fick gå på.flödeskontroller. under förlossningen fick jag antibiotika och hon mådde bra. Men pga att hon fick gulsot och att de vill ha koll så hon inte fått nå symtomen från GBS fick vi stannar några extra dagar på ner.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!