Mamacitaa skrev 2015-12-18 19:58:26 följande:
Men åh nu tycker jag dina blödningar får sluta så du får nytta lite oxå :) men skönt bebis mår bra ,det är ju de viktigaste.
Jag trodde mitt illamående försvunnit men tji fick jag. .mått kasst hela dagen :(
Jag har verkligen hakat upp mig på bf datumet jag fick på kub..hon mätte lite snabbt o sa osäkert ett nytt bf datum som inte alls stämmer med mina räkningar. Så nu nojjar jag att bebis är för liten eller att det kanske är nåt annat fel :/
7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
Jag har oxå fått tillbaka mitt illamående, men behöver iaf inte kräkas & det räcker med postafentabletter..
Ang datum.. Med pojkarna har jag inte blivit flyttad alls, en dag bara med äldsta sonen. De kom i v 39+5 resp 39+4 enligt SM/RUL
Dottern blev jag flyttad 3 dagar med, vilket kändes väldigt ologiskt eftersom jag testade tidigt med henne just för att kunna testa på julafton, så testade 5-6dagar innan BIM med henne.. Enl RUL skulle jag ju knappt ha varit gravid då?! Och jag hade redan känt symtom 2-3 dagar innan jag testade ( var ju just därför jag testade, annars hade jag aldrig testat så tidigt!) Jag var säker på att det var en flicka & att hon skulle komma 3/9.
Hon kom v 39+2 ( fast enl SM 39+5), precis som jag förutspått ( den 3/9)
Den här gången har jag vart på 3 ul, ett i v 8, KUB v 14 samt RUL v 19.
UL nr 1 sa att jag var 7 dagar mindre gången än jag var - och det här var ju en liten "olycka", så isf levde spermierna 11-12 dagar. Såklart inte helt omöjligt, men känns inte rimligt heller.. Enligt mig hade jag ÄL 4 dagar efter sexet.. Vid KUB hade det "krympt" till 5 dagar.. Och vid RUL, när jag fick det officiella datumet, blev jag flyttad 4 dagar.. Det kan jag köpa med tanke på att det kan ta tid för ägget att fästa osv.. Men eftersom jag tror att detta oxå är en flicka tänker jag bara att mina flickor är lite mindre & kanske "sega i starten"?! För enligt mig kommer hon ändå komma 28/3 ( enligt RUL 2/4), isf kommer hon på 39+1 ( men 39+5 enl SM)