• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Zoey83
    Lizz85 skrev 2015-12-07 20:50:24 följande:

På måndag är det dags för RUL!

Längtar.

Har mått sådär. Illamåendet kommer och går. Har ingen ork kvar och hela förra veckan var jag däckad!? Både förkylning och graviditet.

Idag har jag jobbat. Men oj så ont jag får i höfterna ryggen och benen. Hur ska detta sluta?

Men är det foglossning? Har ilningar i muffen med.

Har ett bälte men idag har det inte hjälpt alls..

Ni som blivit helt eller halvt sjukskrivna för foglossning hur har ni haft och känt!?

För vad kan denna värk annars vara?

Träffade en kall läkare vid min förra graviditet (hade dock inte lika ont som nu) men fick till svar att det inte var foglossning. Han klämde lite på ryggen och tittade på min gångstil!? Detta gör att jag inte vet om det är foglossning jag känner eller bara en hemsk värk som ingen kan göra nå åt!?

Jag biter ihop helt enkelt. Jobbar på fsk med barn 1-3 år som betyder mycket lyft och upp och ner från golv stol osv. Och en massa steg..

Nu ligger jag i sängen och har ont ont ont. Tagit en Alvedon men verkar inte hjälpa!?

Är som det strålar ut i benen med!

Blev ett långt inlägg.

Är det ditt fjärde barn??

Hur orkar du jobba där?! Jag hade aldrig pallat!

Jag har som dig, ont! Nästan varje dag. Det strålar ner i benen. Ofta ryggen men även höften och har haft mkt molvärk, som mensvärk.

En massa! värk helt enkelt.

Så har jag inte haft med de andra.
  • Zoey83
    Mamma05081214 skrev 2015-12-05 08:41:24 följande:

Hej hej på er!

Har inte varit direkt aktiv med att skriva här förutom en gång tror jag  men läser varje dag.

I tisdags var vi äntligen på efterlängtade Rul och allt såg bra ut. 

Har två av varje kön och nu blir det en till liten kille  

Mysigt!!! Grattis. Vad roligt med blandade kön.
  • Greifing
    Lizz85 skrev 2015-12-07 20:50:24 följande:

På måndag är det dags för RUL!

Längtar.

Har mått sådär. Illamåendet kommer och går. Har ingen ork kvar och hela förra veckan var jag däckad!? Både förkylning och graviditet.

Idag har jag jobbat. Men oj så ont jag får i höfterna ryggen och benen. Hur ska detta sluta?

Men är det foglossning? Har ilningar i muffen med.

Har ett bälte men idag har det inte hjälpt alls..

Ni som blivit helt eller halvt sjukskrivna för foglossning hur har ni haft och känt!?

För vad kan denna värk annars vara?

Träffade en kall läkare vid min förra graviditet (hade dock inte lika ont som nu) men fick till svar att det inte var foglossning. Han klämde lite på ryggen och tittade på min gångstil!? Detta gör att jag inte vet om det är foglossning jag känner eller bara en hemsk värk som ingen kan göra nå åt!?

Jag biter ihop helt enkelt. Jobbar på fsk med barn 1-3 år som betyder mycket lyft och upp och ner från golv stol osv. Och en massa steg..

Nu ligger jag i sängen och har ont ont ont. Tagit en Alvedon men verkar inte hjälpa!?

Är som det strålar ut i benen med!

Blev ett långt inlägg.

Lycka till på RUL  

Jag kan inte sova pga värken. En kväll när jag hade jobbat så la jag mig på soffan på rygg, riktigt ont hade jag redan och hostade till. Det var fruktansvärt. Kändes som ett knä gick ur led fast bak i bäckenet. Skrek rakt ut och kunde inte komma upp. 

Nu gör det mesta dels ont i hela bäckenet bak och strålar/ilar/bränner. Får hela tiden tänka på vad gör och konsekvenserna.. Lider med dig. 
  • Mamacitaa
    Greifing skrev 2015-12-07 19:58:18 följande:

Tillbaka med försiktighet. 

Inatt kom det mer av blödningen som mestadels består av gammalt blod, men jag fick nog. Nu vill jag ha svar på varför. Så jag åkte in på sjukhuset. Vart skickad till KK (varit på spec mödra förut) där en läkare och hans student började med att titta på bebisen som mår precis som den ska (Vad den har växt och det var kullebytte race därinne) Han kollade moderkakan som låg i bakvägg men han kunde inte avgöra själv om den låg för livmodermunnen. Så han hämtade in en överläkare som kollade både på magen, vaginalt och kunde se att den ligger för livmodermunnen. Äntligen! Halleulja! Nu vet jag varför jag har blött i 4 v. Det var kanten kvar så hon trodde att redan vid RUL skulle den ha flyttat på sig. 

Jag tar dessa ord och andas lugnt. Nu har jag fått svar! Jag är även heltidssjukskriven pga foglossningen. Ta det lugnt och försöka njuta kan jag väl? 

Jätte fina magar ni har Har också en rejäl boll på magen. Så mysigt. Mer en typisk tjejmage skulle jag säga. Är lite rundare i kroppen denna gång med än vad vad jag varit med dom andra.

Dock känner jag inte av Mini lika mycket som jag såg på skärmen. När dom kollade livmodertappen/munnen så såg man i högra hörnet en liten spexare och jag börja skratta. Det var svårt även för läkaren att koncentrera sig.

Härligt att du fick svar på.varför du blöder. Hoppas den flyttar upp så du slipper blödningar och kan njuta fullt ut :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

Foglossning har oxå börjat här..herregud va ont de gör men jag biter ihop :/

• Lizz85

Jepp fjärde barnet. Har sovit jätte dåligt inatt och svårt att vända på mig.

Ja jag fattar inte hur jag kan stå ut att jobba!?

Jobbar dock denna vecka nästa och sen halva julveckan sen har jag semester till 7/1

Sen får vi se om jag måste fixa en sjukskrivning för lär ju inte bli lättare. Har ont idag med. Så lär väl vara död på lördag då det är dags att vila...

Om det blir något att vila!?

• Greifing

Tack snälla du.. Det känns lättare att hantera.

Mamacitaa skrev 2015-12-08 09:45:35 följande:

Härligt att du fick svar på.varför du blöder. Hoppas den flyttar upp så du slipper blödningar och kan njuta fullt ut :)

• Mamacitaa
    Greifing skrev 2015-12-08 12:05:48 följande:

Tack snälla du.. Det känns lättare att hantera.

Ja det förstår jag och sen får ett svar på sina funderingar :) så jobbigt o leva i ovisshet.
  • RobzMarley

Åh! Vad roligt att höra!! Härligt! Vad bra att du åkte in oxh inte gav dig!! Mysigt att se bebis!!

Greifing skrev 2015-12-07 19:58:18 följande:

Tillbaka med försiktighet. 

Inatt kom det mer av blödningen som mestadels består av gammalt blod, men jag fick nog. Nu vill jag ha svar på varför. Så jag åkte in på sjukhuset. Vart skickad till KK (varit på spec mödra förut) där en läkare och hans student började med att titta på bebisen som mår precis som den ska (Vad den har växt och det var kullebytte race därinne) Han kollade moderkakan som låg i bakvägg men han kunde inte avgöra själv om den låg för livmodermunnen. Så han hämtade in en överläkare som kollade både på magen, vaginalt och kunde se att den ligger för livmodermunnen. Äntligen! Halleulja! Nu vet jag varför jag har blött i 4 v. Det var kanten kvar så hon trodde att redan vid RUL skulle den ha flyttat på sig. 

Jag tar dessa ord och andas lugnt. Nu har jag fått svar! Jag är även heltidssjukskriven pga foglossningen. Ta det lugnt och försöka njuta kan jag väl? 

Jätte fina magar ni har Har också en rejäl boll på magen. Så mysigt. Mer en typisk tjejmage skulle jag säga. Är lite rundare i kroppen denna gång med än vad vad jag varit med dom andra.

Dock känner jag inte av Mini lika mycket som jag såg på skärmen. När dom kollade livmodertappen/munnen så såg man i högra hörnet en liten spexare och jag börja skratta. Det var svårt även för läkaren att koncentrera sig.

• Kristalii

Hej, får jag hoppa med här? Väntar oxå nr fyra. Är i vecka 16.

Vissa dagar är jag dock så osäker på om det verkligen var rätt beslut att skaffa en fyra. Maken var ju med på det, men när graviditeten väl var ett faktum så var han inte direkt glad... Just idag är jag mer osäker/nervös/mår dåligt/funderande än vanligt. Rynkar på näsan Jag vill bara snabbspola så bebisen är här. För vem kan låta bli att tycka om en bebis?! 

Är så orolig över vad vissa i omgivningen kommer tycka (har bara berättat för ett par nära vänner än). Och hur det kommer gå. Det blir i mina ögon verkligen en stor familj... Praktiska saker som får vi plats i huset, ryms inte i en vanlig bil, kommer vi orka skjutsa till allas aktiviteter, hur hinna med allt?

Var/är ni helt säkra på att det var rätt beslut att få fyra barn? Har ni känt er osäkra på ert beslut?

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!