• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • RobzMarley
    Spartacus skrev 2016-01-02 19:26:41 följande:

Hej!

Var inne här för längesen men "tappade tråden"

Jag är i v 10 m mitt 4e barn. Har en flicka född -08; pojke -10; pojke -14.

Ser diskussionen kring kön och jag tror att drömma och visionera är högst normalt. Jag har inte haft några önskemål tidigare men har ju åt andra sidan haft bägge könen så vet ju inte om jag känt annorlunda. Är fortfarande så chockad av graviditeten i sig så det här m kön tänker jag inte på förrän omgivningen nämner det.

- Vad hoppas ni på? Konstig fråga egentligen.. det är väl inget att hoppas på, det är ju redan klart från dag 1

Jag mår riktigt illa! några goda råd? Väldigt svårt att jobba...

Hej igen och grattis!!

Jag trodde inte att jag hoppades på något, men insåg att jag trott starkt på flicka och fick en mindre chock när vi fick se en snopp på RUL. Även om jag också har av båda könen.

Illamående ja... Hum. Jag ör nog inte bästa att ge råd. Jag mår illa än är i vecka 20. Kräks om jag inte äter kontinuerligt. Men är ju inte sugen på morötter så jag har gnagt på ngt konstant hela grav så nu har jag gått upp 10(!!!) kg redan...
  • Greifing

På tisdag Skriver så fort jag får tillfälle. N e r v ö s så in i h*elvete..

RobzMarley skrev 2016-01-03 19:02:00 följande:

Åh! Imorgon? Skriv sen!!

• Greifing

Hej och välkommen tillbaka.

Jag har inte önskat nått. Märkligt nog insåg jag häromdagen. Efter närmare eftertanke så skulle jag önska en flicka till. Men man får inte bestämma och så länge efter min dramatiska graviditet så är jag så glad om det är frisk bara. Önska få man tycker iaf jag.

Vad önskar du?

Spartacus skrev 2016-01-02 19:26:41 följande:

Hej!

Var inne här för längesen men "tappade tråden"

Jag är i v 10 m mitt 4e barn. Har en flicka född -08; pojke -10; pojke -14.

Ser diskussionen kring kön och jag tror att drömma och visionera är högst normalt. Jag har inte haft några önskemål tidigare men har ju åt andra sidan haft bägge könen så vet ju inte om jag känt annorlunda. Är fortfarande så chockad av graviditeten i sig så det här m kön tänker jag inte på förrän omgivningen nämner det.

- Vad hoppas ni på? Konstig fråga egentligen.. det är väl inget att hoppas på, det är ju redan klart från dag 1

Jag mår riktigt illa! några goda råd? Väldigt svårt att jobba...

• lima76

Vad spännande med rul, lycka till ni som har i dagarna! Jag skulle haft på tisdag nästa vecka men ringde idag och fick ny tid till torsdag.. Det bar emot att flytta bakåt det men jag hade inget val... Men bara två dagar extra så det ska väl gå bra...

Jag tror jag blir glad för vad det än är, och samtidigt säkert lite ledsen för det den inte är, om inte det låter helt tokigt..

Jag har släppt lite på oron över gbs och också över att de ska hitta en massa fel. Jag har ju gjort kub och det såg bra ut så förhoppningsvis hade de upptäckt större avvikelser redan då.. gbsen kan jag inte påverka utan jag får helt enkelt försöka lita på sjukvården och hoppas på det bästa...

• Kristalii

Skönt att läsa att jag inte är den enda som undrar och önskar ett visst kön. Har tre av samma så skulle så gärna vilja ha det andra oxå.

RUL nästa vecka för mig. Hoppas jag får veta kön då. Vill ha lite tid att bearbeta...

• Greifing

Mitt RUL gick över förväntan. Allt såg bra ut med bebis. Blev framflyttad 1 dag. (jag som var så orolig för att den inte växte som det skulle) BF 25 maj.

Vi kunde inte hålla oss från att kolla kön. Det blir en  {#emotions_dlg.flower} flicka {#emotions_dlg.flower} precis som jag trodde. Dock håller vi det hemligt för syskon och allmänheten (FB och så) 

Moderkakan ligger inte för längre och ligger dessutom i framvägg även denna gång. (2 läkare tidigare har sagt bakvägg) Därför jag inte känt av hon som jag önskat. 

Kan inte vara mer nöjd än så här! Känns som jag nyss plussat! Går runt på moln. Hjärta

• Mamacitaa
    Greifing skrev 2016-01-05 12:08:23 följande:

Mitt RUL gick över förväntan. Allt såg bra ut med bebis. Blev framflyttad 1 dag. (jag som var så orolig för att den inte växte som det skulle) BF 25 maj.

Vi kunde inte hålla oss från att kolla kön. Det blir en   flicka  precis som jag trodde. Dock håller vi det hemligt för syskon och allmänheten (FB och så) 

Moderkakan ligger inte för längre och ligger dessutom i framvägg även denna gång. (2 läkare tidigare har sagt bakvägg) Därför jag inte känt av hon som jag önskat. 

Kan inte vara mer nöjd än så här! Känns som jag nyss plussat! Går runt på moln. 

Åh va härligt och höra :D har tänkt på dig och undrar hur allt går.

Grattis till flickan i magen :) o klart du ska går int på moln nu när allt såg bra ut.

På torsdag är det våran tur för RUL o vad jag längtar :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Greifing

Tack! Dock varade inte glädjen över moderkakan så länge.. Jag hörde fel. Började blöda nu igen. Var på Stefan förklarade för mig att moderkakan ligger i kanten men den kommer flytta sig hade bm sagt. Vart så paff när jag blrja blöda färskt :-/ trodde bm sa att den flyttat sig!

• Kristalii
    Greifing skrev 2016-01-05 12:08:23 följande:

Vi kunde inte hålla oss från att kolla kön. Det blir en   flicka  precis som jag trodde. Dock håller vi det hemligt för syskon och allmänheten (FB och så) 

Kan inte vara mer nöjd än så här! Känns som jag nyss plussat! Går runt på moln. 

Så skönt att allt var bra! Hoppas moderkakan flyttar på sig snabbt så du slipper blödningarna.
  • Mamacitaa
    Greifing skrev 2016-01-05 15:19:42 följande:

Tack! Dock varade inte glädjen över moderkakan så länge.. Jag hörde fel. Började blöda nu igen. Var på Stefan förklarade för mig att moderkakan ligger i kanten men den kommer flytta sig hade bm sagt. Vart så paff när jag blrja blöda färskt :-/ trodde bm sa att den flyttat sig!

Men åh..hoppas den flyttar på sig så du får njuta.. :/ måste vara psykisk påfrestande att blöda sådär :(
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!