• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Greifing

Jag har som dig, 2 pojkar här hemma sen kom flickan 2012. Är som du var, övertygad om att det är en flicka denna gång.. Dock ska vi inte kolla kön. Men det spelar som sagt ingen roll vad det är.

Man har rätt att känna! Det behövdes bara en dag för att det skulle lägga sig. Absolut inget att känna sig dum för.

3 dagar kvar nu till mitt RUL. Så jäkla rädd..

RobzMarley skrev 2016-01-02 09:57:59 följande:

Ja precis. Det handlade om oss som redan hade barn av det ena könet oc önskade uppleva det andra. Jag fick dotter efter två söner. Så nu har jag både och. Denna gången spelade det inte någon roll. Men jag har nog undermedvetet trott på flicka och kanske hoppats lite. Så det blev en liten chock vilket jag inte alls väntat mig.

Nä, precis. När de väl kommer ut är det ingen tvekan. Det är nog mer det man känner att man "förlorar". Jag sa till min man att jag nog skulle behöva ha tvillingar där en var pojke o en flicka haha

• killroy

Hej! Hoppar in i den här tråden ???? Jag är 34 år och väntar mitt fjärde och har bl 21/5. Har sedan innan pojk-06 pojk-10 och pojk-14, enligt Bm på Rul så väntar vi pojk nummer 4 nu. Tror att jag undermedvetet hade önskat mig en tjej men självklart vet jag att denna lille gosse kommer bli såå ofantligt älskad när han väl föds sen. Så jag känner som någon tidigare skrev så dum att jag känt/känner mig besviken.

• Spartacus

Hej!

Var inne här för längesen men "tappade tråden"

Jag är i v 10 m mitt 4e barn. Har en flicka född -08; pojke -10; pojke -14.

Ser diskussionen kring kön och jag tror att drömma och visionera är högst normalt. Jag har inte haft några önskemål tidigare men har ju åt andra sidan haft bägge könen så vet ju inte om jag känt annorlunda. Är fortfarande så chockad av graviditeten i sig så det här m kön tänker jag inte på förrän omgivningen nämner det.

- Vad hoppas ni på? Konstig fråga egentligen.. det är väl inget att hoppas på, det är ju redan klart från dag 1

Jag mår riktigt illa! några goda råd? Väldigt svårt att jobba...

• söjsan

Hej. Läst här ett tag inte skrivit. Väntar mitt fjärde barn med bf 18/7. Förmodligen blir jag flyttad på rulle då jag hade äl väldigt sent. Jag har tre pojkar sedan tidigare. Hade gärna fått en flicka men har svårt att tro att det är något annat än en pojke till. Jag vet att en pojke kommer vara precis lika älskad. Även om jag nog alltid kommer önska en dotter. Precis läst dotter önskas och den är så himla bra. Bekräftar verkligen att man inte är tokig. Kan varmt rekommendera den.

Tröttheten är jobbig här med spartacus. Jag jobbar dygn. Och är yr och matt efter varje pass undra hur det ska gå... Extra ul inbokat 29/1 för å se så det inte är två ???? antar att jag inte är den enda som är himla stor redan från början nu fjärde graviditeten...

• Spartacus
    söjsan skrev 2016-01-02 20:32:42 följande:

Hej. Läst här ett tag inte skrivit. Väntar mitt fjärde barn med bf 18/7. Förmodligen blir jag flyttad på rulle då jag hade äl väldigt sent. Jag har tre pojkar sedan tidigare. Hade gärna fått en flicka men har svårt att tro att det är något annat än en pojke till. Jag vet att en pojke kommer vara precis lika älskad. Även om jag nog alltid kommer önska en dotter. Precis läst dotter önskas och den är så himla bra. Bekräftar verkligen att man inte är tokig. Kan varmt rekommendera den.

Tröttheten är jobbig här med spartacus. Jag jobbar dygn. Och är yr och matt efter varje pass undra hur det ska gå... Extra ul inbokat 29/1 för å se så det inte är två ???? antar att jag inte är den enda som är himla stor redan från början nu fjärde graviditeten...

Trodde rulle var en cool förkortning

Jag var så svullen från början och fick både gaser och magkatarr av småätandet pga illamående så magen syntes direkt!

Är nu i v 10 och ligger här i gravid byxor

Fast har alltid haft tidig mage och tidiga sparkar pga framåtlutad ytlig livmoder. Är inte så länge sedan sist heller!

Bara jag slutar må illa snart så jag orkar nåt!!
  • Mamacitaa

Mitt tips är lergigan comp!

Fick utskrivet av bm så jag mådde hemskt illa och gör det fortfarande, är i vecka 19 men nu kommer det och går. Och inte hela tiden som de första 13 veckorna.

På torsdag har vi rul. Sent oxå :( så får snällt vänta hela dagen innan vi får se bebis igen.

Trött är.jag oxå men vi flyttar till hus nu så mkt packning och sånt *gäsp*

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • RobzMarley
    Greifing skrev 2016-01-02 10:48:04 följande:

Jag har som dig, 2 pojkar här hemma sen kom flickan 2012. Är som du var, övertygad om att det är en flicka denna gång.. Dock ska vi inte kolla kön. Men det spelar som sagt ingen roll vad det är.

Man har rätt att känna! Det behövdes bara en dag för att det skulle lägga sig. Absolut inget att känna sig dum för.

3 dagar kvar nu till mitt RUL. Så jäkla rädd..

Åh! Imorgon? Skriv sen!!
  • RobzMarley
    killroy skrev 2016-01-02 11:05:22 följande:

Hej! Hoppar in i den här tråden ???? Jag är 34 år och väntar mitt fjärde och har bl 21/5. Har sedan innan pojk-06 pojk-10 och pojk-14, enligt Bm på Rul så väntar vi pojk nummer 4 nu. Tror att jag undermedvetet hade önskat mig en tjej men självklart vet jag att denna lille gosse kommer bli såå ofantligt älskad när han väl föds sen. Så jag känner som någon tidigare skrev så dum att jag känt/känner mig besviken.

Hej och välkommen och grattis!! Då är vi rätt nära! Har BF den 25/5 (20/( enl SM). Ja, sen är man full av hormoner. Jag grinade för att min dotter aldrig kommer få uppleva att ha en syster. Men sen nu ser jag bara att de är syskon.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!