• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa
    Spartacus skrev 2016-01-21 05:59:12 följande:

Mjaa. . Det vet jag att jag inte får då jag har igångsättning ca en vecka innan som med min förra... de kommer fort mina, alldeles för fort!

Men mys blir det!

Aha så pass:)

Mina vägrar komma ut så får tvinga ut dom istället :p

Men hoppas denna lilla vill ut innan bf men troligen inte hehe
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-01-19 19:38:01 följande:

wow vad ni är duktiga på att skriva. Har läst sen jag sist var inne...dvs. oktober. haha

Ser att det är fler som är sjukskrivna och fått ändrat bf datum. Många fina ul bilder och mag bilder.

Många som har snackat om bil, vi har en s-max 7 sits, vi bor i norge och besöker min familj i sthlm flera gånger i året. Vi tänker att det kan gå, vi har vagn hos dom och behöver inte dra med den. annars använder jag bärsjal mycket, praktiskt och enkelt. 
    Har en city silect, kan användas som enkel og tvilling vagn.Tycker otroligt mycket om den.

Vad jobbar ni alla med?

Jag är lärare 1-7. Klasslärare nu i en femma.

Ni andra??
  • Zoey83
    Greifing skrev 2016-01-17 19:30:05 följande:

Foglossning här med men haft det ett tag nu. Helt sjukskriven för de sen v 16.

Men det är mitt minsta problem just nu! Då jag återigen ligger inne. Blöder från livmodern under moderkakan. Är sängliggandes och vi tar en dag i taget. Onda sd när jag kom in som jag fick morfin mot. Gjorde as ont! Blev dålig på de senare. Kräktes och yrsel from hell. Inga sd sen igår morse.

Dom avvaktar tills jag kommit över 22+0 (på torsdag) för att ev ta kontakt med Umeå.

Bara hoppas inget händer för då är det kört. Bricanyl kan inte ges då riskerar vi hela att hela moderkakan lossnar. Bara elände!

Ta hand om er flickor! <3

Enligt doktorn kommer jag inte gå hela vägen till 37+0 men ju längre desto bättre.

Hoppas ni andra få må bra! Kram!

Håller verkligen! tummarna för er.

Själv fick jag regelbundna värkar i v.19 men de avtog efter ca 6 timmar, eftersom det var på julafton for vi inte till närmaste sjukhus för att kolla upp (ligger 15 mil bort, enkel resa).

Men några veckor senare hade jag en läkartid och då kollade de livmodertappen och den var opåverkad (tack o lov).

Men jag har haft problem med en massa sammandragningar, smärtar, och en blödning so far. Är bara i v.23 nu.

Det är inte lätt när det är så, jag hoppas verkligen att bebis vill hålla sig kvar länge till.

Jag hade hoppats på att bli sjukskriven men nej då, så bara att jobba på fast smärtan ibland är såå jobbig.

Lycka till! Hoppas att bebisen stannar i magen så länge den bara kan! Måste vara en fruktansvärd situation som du är i nu, skickar en massa positiv energi. Kram!!
  • lima76

Robzmarley: fin mage! 

RobzMarley skrev 2016-01-21 20:39:48 följande:
    Jag är lärare 1-7. Klasslärare nu i en femma.

Ni andra??
    Jag jobbar som tågvärd. Det börjar bli tungt redan. Jag kommer att gå hem med gravidpeng 60 dagar innan bf men är inte säker på om jag klarar mig fram hela vägen.. Med två av de andra tre har jag haft foglossning och jag har börjat få ont nu. Ska till sjukgymnast nästa måndag och ska be om en Tens-maskin att ha hemma. 
  • lima76
    Zoey83 skrev 2016-01-21 21:44:48 följande:
    Håller verkligen! tummarna för er.

Själv fick jag regelbundna värkar i v.19 men de avtog efter ca 6 timmar, eftersom det var på julafton for vi inte till närmaste sjukhus för att kolla upp (ligger 15 mil bort, enkel resa).

Men några veckor senare hade jag en läkartid och då kollade de livmodertappen och den var opåverkad (tack o lov).

Men jag har haft problem med en massa sammandragningar, smärtar, och en blödning so far. Är bara i v.23 nu.

Det är inte lätt när det är så, jag hoppas verkligen att bebis vill hålla sig kvar länge till.

Jag hade hoppats på att bli sjukskriven men nej då, så bara att jobba på fast smärtan ibland är såå jobbig.

Lycka till! Hoppas att bebisen stannar i magen så länge den bara kan! Måste vara en fruktansvärd situation som du är i nu, skickar en massa positiv energi. Kram!!
    hoppas det går bra!
  • lima76

jag handlade förresten första bebisplaggen igår! Det kändes rätt stort :) 
    Har inga bebiskläder kvar alls och det blir ju första ggn med en liten gosse. Jag köpte på mig lite second hand  i stl 62-68, tänkte det kan vara bra att börja lägga upp ett litet lager så blir det inte allt på en gång när bf närmar sig. Har ni andra börjat handla än?

• Zoey83
    lima76 skrev 2016-01-23 13:35:51 följande:

hoppas det går bra!

Tackar. Det hoppas verkligen!!! jag också.

Jag var och kollade livmodertappen, för andra gången, förra veckan och den var opåverkad och läkaren tyckte inte det var konstigt eller ovanligt med sammandragningar och andra krämpor...han menade som på att det blir fler och fler för varje graviditet.

Kan bara inte hjälpa att bli orolig p.g.a.missfall i bagaget och att denna grav är så olik minna andra tre.

Men försöker tänka positivt!! och jag blir så glad! varje ggn.bebisen rör sig.
  • Bibi84

Imorgon ska jag på ett nytt ul, dvs. den för att sätta bf datum. Blir interessant vad han säger, så får vi se om vi ska ha extra undersökningar för tappen pga. vattenavgång i v. 31 med nr 2. Många undersökningar med nr 3, hoppas att jag slipper nu eftersom jag hade vanlig grav. med nr 3.
    Ska bli spännande att kolla könet också, klarar inte av att vänta. Har en känsla på en tjej, men man vet inte.
    Har ni gått upp mycket? jag gick upp en del med dom andra graviditeterna...men med denna så har jag bara gått upp ca 3-4 kg. väldigt ovanligt för min del.

• Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-01-24 22:46:54 följande:

Imorgon ska jag på ett nytt ul, dvs. den för att sätta bf datum. Blir interessant vad han säger, så får vi se om vi ska ha extra undersökningar för tappen pga. vattenavgång i v. 31 med nr 2. Många undersökningar med nr 3, hoppas att jag slipper nu eftersom jag hade vanlig grav. med nr 3.

Ska bli spännande att kolla könet också, klarar inte av att vänta. Har en känsla på en tjej, men man vet inte.

Har ni gått upp mycket? jag gick upp en del med dom andra graviditeterna...men med denna så har jag bara gått upp ca 3-4 kg. väldigt ovanligt för min del.

Vilken vecka är du i nu. Hade oxå vattenavgång i v.31 med min sista. Blev sen igångsatt pga av infektion som sluta med akut kjejsarsnitt eftersom de försökte få igång förlossningen i 3 dagar. Fick min son i v.31+6.

Har blivit stoppad med alla 3 runt vecka 30-31.

Så ja är lite orolig att de ska bli nå liknande denna gång.

Har gått ner 3 kg sen ja var till BM i v.12.

Min mage i v.16 till vänster och idag i v.18 till höger

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!