• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • lima76
    Greifing skrev 2016-01-05 12:08:23 följande:

Mitt RUL gick över förväntan. Allt såg bra ut med bebis. Blev framflyttad 1 dag. (jag som var så orolig för att den inte växte som det skulle) BF 25 maj.

Vi kunde inte hålla oss från att kolla kön. Det blir en  {#emotions_dlg.flower} flicka {#emotions_dlg.flower} precis som jag trodde. Dock håller vi det hemligt för syskon och allmänheten (FB och så) 

Moderkakan ligger inte för längre och ligger dessutom i framvägg även denna gång. (2 läkare tidigare har sagt bakvägg) Därför jag inte känt av hon som jag önskat. 

Kan inte vara mer nöjd än så här! Känns som jag nyss plussat! Går runt på moln. Hjärta

Grattis till lyckat rul och till en liten tjej i magen! Såg sen vad du skrev om att blöda, måste vara så jobbigt och oroligt även om man vet vad det beror på! Hoppas din moderkaka flyttar sig snart.. Kram
  • Greifing

Tack snälla! Jag är så glad att hon växt som hon ska och mår bra trots allt. Men ligger inlagd igen.. I och med blödningen kom även onda onda sd.. Kommer var 3-5 min. Får antibiotika (förebyggande) och blödningshämmande.. Prata om brikanyl men skulle först prova med citodon (vad de nu ska göra).. Jag är så ledsen nu.. Vilken graviditet!

• Mamacitaa
    Greifing skrev 2016-01-05 22:17:27 följande:

Tack snälla! Jag är så glad att hon växt som hon ska och mår bra trots allt. Men ligger inlagd igen.. I och med blödningen kom även onda onda sd.. Kommer var 3-5 min. Får antibiotika (förebyggande) och blödningshämmande.. Prata om brikanyl men skulle först prova med citodon (vad de nu ska göra).. Jag är så ledsen nu.. Vilken graviditet!

Oj vad säger dom.och vad gör dom ? :/
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Spartacus

Greifing;

Svar: En flicka till skulle ge balans.

All lycka till er och er lilla flicka i allt jobbigt! <3

Uppdatera gärna med hur det går för er... vilken vecka är du i nu??

• Greifing

Tack spartacus <3

Dom har satt in bricanyl nu också förutom antibiotika och blödningshämmande.. Jag är 19+6 idag. Går in i v 21 imorgon. Blir kvar för observation. Kom slem förut så tror det är bitar av slemproppen..

Hur mår ni? Jag har bara tråkigheter att prata om! Inge kul..

• lima76
    Greifing skrev 2016-01-06 12:56:54 följande:

Tack spartacus <3

Dom har satt in bricanyl nu också förutom antibiotika och blödningshämmande.. Jag är 19+6 idag. Går in i v 21 imorgon. Blir kvar för observation. Kom slem förut så tror det är bitar av slemproppen..

Hur mår ni? Jag har bara tråkigheter att prata om! Inge kul..

usch vad ledsamt att höra, hoppas att bricanylen hjälper!
    Jag blev inlagd för värkarbete förra graviditeten, runt vecka 30 och fick bricanyl. Det tog ett par dagar att få stopp på värkarna och nästan en veckas sängläge på sjukhuset men det tog stopp! jag gick till slut över bf istället. För mig handlade det om en urinvägsinfektion som inte upptäcktes...
  • Greifing

Dom ger mig antibiotika i förebyggande för att jag har trägningar. Inget som visas på stickan. Dom har skickat urin på odling med. Hade feber när jag kom igår med.

Skönt att det hjälpte för dig! Det har lugnat ner sig för mig med. Hoppas det håller i sig för mig med!

lima76 skrev 2016-01-06 13:53:03 följande:

usch vad ledsamt att höra, hoppas att bricanylen hjälper!

Jag blev inlagd för värkarbete förra graviditeten, runt vecka 30 och fick bricanyl. Det tog ett par dagar att få stopp på värkarna och nästan en veckas sängläge på sjukhuset men det tog stopp! jag gick till slut över bf istället. För mig handlade det om en urinvägsinfektion som inte upptäcktes...

• Mamacitaa

Skönt att de lugnat ner sig för dig nu :)

Här är vi mitt i en flytt..hus va påfrestande det är..vi är trötta o imon är det äntligen rul :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • lima76
    Greifing skrev 2016-01-06 17:19:25 följande:

Dom ger mig antibiotika i förebyggande för att jag har trägningar. Inget som visas på stickan. Dom har skickat urin på odling med. Hade feber när jag kom igår med.

Skönt att det hjälpte för dig! Det har lugnat ner sig för mig med. Hoppas det håller i sig för mig med!

det syntes inget på mina stickor heller, jag kunde inte hålla mig längre än 45 minuter åt gången, även på natten. Trots att jag sa det vid flera tillfällen tog det ganska många dagar innan de skickade till odling... jag fick penicillin efter att jag blivit utskriven men hade iaf fått slut på värkarna innan. det var rätt otäckt medan det höll på... Hoppas nu det blir bra! Jättebra att du får penicillin förebyggande också. Kram!
  • Lizz85

Greifing hoppas dem får stopp på allt och att din graviditet får fortsätta som vanligt sen.

Har inte skrivit på länge nu känner jag.

Har varit på RUL men fick inte veta något kön. Nyfikenheten tär på mig.. Men men. Var en frisk bebis som växte som den skulle. Blev flyttad två dar. Så 12/5 är jag nu beräknad!

Men nu till mitt problem.

Har haft dem senaste dagarna ont i benen vader.

Som myrkryp och det gör riktigt ont. Går med stödstrumpor om dagarna men det gör ändå fruktansvärt ont. Har alltså ont från höft och ner till tårna. Känns som en massa stick i benet.

Igår kväll var det i vänstra benet och vaknade i morse och hade i det högra benet. Och idag gör det ont. Har aldrig haft det så någon gång förr. Ja bara sendrag i vader. Det känns annorlunda detta!? Någon som haft så? Ska jag kolla upp det kanske? Vätska som samlas?( har jag heller aldrig gjort)

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!