• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Spartacus
    Bibi84 skrev 2016-02-07 20:44:27 följande:

Hur går det för alla här? 

Jag har upptäckt att ha sex är nog inte så himla bra för mitt bäcken då jag får så sjukt ont att jag inte orkar gå efter..... 

Någon mer än jag i den situationen...plus att lusten till sex är ju mycket större nu än vad den var förr. 

Ganska så irriterande. hahaha!

Zoey83 skrev 2016-02-07 22:20:08 följande:

Har ni tänkt att vara lediga något före bf?

Man har ju rätt till 7 veckors sammanhängande ledighet före bf.

Hur tänker ni kring detta, jobba in i det sista eller samla kraft&energi inför det kommande "maratonloppet"?

Sex hänger ihop med dagsskicket vilket i mitt fall varierar mellan himmel och helvete ni får kanske vanilja till det tills du inte har så ont?

Zoey83 men visst var de dagarna föräldradagar som försvinner? Minns knappt trots 3 barn ska snåla på dagarna iaf. Tar ut semester från 1 juni och tar då ut föräldradagar det som blir kvar... alltså från ca 1-20 juli. Kändes tidigt när vi lade upp det jag och chefen men m tanke på hur tungt det är i v 16 (!!) Så tror jag det blir bra. De 3 små man har tar ju också tid och energi och kan behöva lite sommar och bad innan jag häckar i skuggan med ett spädbarn ????

Har bf 30 juli men planerad igångsättning ca vecka innan...
  • Niyoh81

Hej alla. Hoppas ni haft en bra helg fastän några av er är förkylda. Åkte på en ordentlig förkylning nu i torsdags med halsont, nästäppa och en jobbig hosta.

Flyttade även i torsdags så denna helg och vecka har inneburit endel lyftande av kartonger :/ så nu har man ett förstört bäcken å foglossningar frn h-vete.

Nån här som bor i Sundsvall? Flyttat hit precis.

Gick in i v.20 idag så i morgon är de inskrivning och rul som gäller.. då får vi se va som gömmer sig där inne. Hoppas på att bli flyttar år rätt håll å bf blir i slutet av juni ist för 2:a juli :)

• RobzMarley
    Spartacus skrev 2016-02-07 23:01:17 följande:
    Zoey83 skrev 2016-02-07 22:20:08 följande:

Har ni tänkt att vara lediga något före bf?

Man har ju rätt till 7 veckors sammanhängande ledighet före bf.

Hur tänker ni kring detta, jobba in i det sista eller samla kraft&energi inför det kommande "maratonloppet"?

Sex hänger ihop med dagsskicket vilket i mitt fall varierar mellan himmel och helvete ni får kanske vanilja till det tills du inte har så ont?

Zoey83 men visst var de dagarna föräldradagar som försvinner? Minns knappt trots 3 barn ska snåla på dagarna iaf. Tar ut semester från 1 juni och tar då ut föräldradagar det som blir kvar... alltså från ca 1-20 juli. Kändes tidigt när vi lade upp det jag och chefen men m tanke på hur tungt det är i v 16 (!!) Så tror jag det blir bra. De 3 små man har tar ju också tid och energi och kan behöva lite sommar och bad innan jag häckar i skuggan med ett spädbarn ????

Har bf 30 juli men planerad igångsättning ca vecka innan...
    Angående sex så händer det inte mkt här. Först har jag mått så illa och typ inte velat ha fysisk kontakt. Noll lust. De än senaste månaden har jag börjat känna lust. Men mannen är inte jätte.. Han tycker det är konstigt med magen. Så blir bara fel. Men vi är mkt nära ändå. Känner också att jag inte kan slappna av helt och njuta. Så kommer en spark eller jag känner av magen så blir jag avtänd.

Jag tänkte inte vara ledig innan BF. Hade man inte tagit av föräldradagarna så hade jag mer än gärna varit hemma ett par veckor innan. Har BF den 25/5, så tar fp när bebis kommer men sen betald semester from den 16 juni t den 12 augusti, (lärare).
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-02-08 01:14:32 följande:

Hej alla. Hoppas ni haft en bra helg fastän några av er är förkylda. Åkte på en ordentlig förkylning nu i torsdags med halsont, nästäppa och en jobbig hosta.

Flyttade även i torsdags så denna helg och vecka har inneburit endel lyftande av kartonger :/ så nu har man ett förstört bäcken å foglossningar frn h-vete.

Nån här som bor i Sundsvall? Flyttat hit precis.

Gick in i v.20 idag så i morgon är de inskrivning och rul som gäller.. då får vi se va som gömmer sig där inne. Hoppas på att bli flyttar år rätt håll å bf blir i slutet av juni ist för 2:a juli :)

Ja dessa sjukor nu. Jag åkte på influensa. En rejäl sådan. Låg över en vecka och är fortfarande kass o hostar så jag typ kräks. Var hemma hela förra veckan och tog idag också. Läkaren skrev intyg fram till fre. Men jag måste tillbaka de går på knäna där. Har missat så mkt. 11 utv samtal,,, ångest.

Sen kom sonen från skolan i torsdags kräksjuka. Jag blev bara kass i magen.
  • Niyoh81
    RobzMarley skrev 2016-02-08 08:34:26 följande:

Ja dessa sjukor nu. Jag åkte på influensa. En rejäl sådan. Låg över en vecka och är fortfarande kass o hostar så jag typ kräks. Var hemma hela förra veckan och tog idag också. Läkaren skrev intyg fram till fre. Men jag måste tillbaka de går på knäna där. Har missat så mkt. 11 utv samtal,,, ångest.

Sen kom sonen från skolan i torsdags kräksjuka. Jag blev bara kass i magen.

Men huvva. Lät mindre roligt :( hoppas sonen mår bättre och ni andra slipper de.

Ja jag hostar oxå nästan så ja spyr. Hostar så långt ner så ja rent av känner blodsmak

Jobbar du som lärare?
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-02-08 09:09:24 följande:
    Men huvva. Lät mindre roligt :( hoppas sonen mår bättre och ni andra slipper de.

Ja jag hostar oxå nästan så ja spyr. Hostar så långt ner så ja rent av känner blodsmak

Jobbar du som lärare?
    Hemskt med hosta. Blir liksom typ aldrig sjuk. Tungt nu. Varit hemma hela förra veckan och idag. Får vli imorgon också. Skulle nog behöva hela veckan eg... SuckX jag som ALDRIG är hemma.

Mår du bättre förutom hostan?

Japp, klasslärare i en åk 5. Så ligger så himla mkt back nu... :( 11 samtal förra veckan, tre idag och tre imorogn.. Suxk
  • Mamacitaa

Åkte på influensa nr 2 denna vecka och är helt förstörd. Orkar ingenting..knappt stå upp och hostar även jag så jag får blodsmak i munnen.

Mindre trevligt :/ men bebis gör sig påmind mkt så myser med att känna sparkar osv :)

Jag får oxå väldigt ont i bäckenet efter vissa ställningar vid sex men då blir det den vanliga efter det så jag inte får lika ont :p men annars är suget på topp om inte mer.men tyvärr inte lika ömsesidigt från mannen hehe

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Moneal

Blä, har fortfarande en hel del SD, de trycker rejält neråt och det molar i rygg, ner i tappen och ilar ner I låren.

De är ju inte så regelbundna eller hårda men kommer ca var 5:e min och varar ca 3 min.

Får reda på.mitt urinprov I morgon, får se om det är de som.påverkar.

Har tagit alvedon och legat och viat sedan 21 men de slutar inte

Hur mycket kan "tysta" SD påverka?

är i vecka 22

• Kristalii
    Moneal skrev 2016-02-10 00:21:21 följande:

Blä, har fortfarande en hel del SD, de trycker rejält neråt och det molar i rygg, ner i tappen och ilar ner I låren.

De är ju inte så regelbundna eller hårda men kommer ca var 5:e min och varar ca 3 min.

Får reda på.mitt urinprov I morgon, får se om det är de som.påverkar.

Har tagit alvedon och legat och viat sedan 21 men de slutar inte

Hur mycket kan "tysta" SD påverka?

är i vecka 22

När jag hade sammandragnar förra graviditeten var de absolut inte så kännbara som dina. Det kom nån enstaka, sällan flera på raken, oftast vid stress eller om jag gick för fort. Jag blev sjukskriven i vecka 25.

De påverkade dock inte limvodertappen, läkaren mätte några gånger. Och barnet kom nästan på utsatt tid.

Jag tycker inte det låter alls bra med trycket nedåt och att du ska kolla med en läkare.
  • Bibi84

oj, många som har varit och är sjuka här. Hoppas att ni blir friska snart. Inte kul att vara sjuk och faktiskt ha 3 andra barn som man ska ta hand om. Det jag upplever med mina två äldsta (-10 och -11) är att dom har förståelse för att jag inte kan vara så aktiv nu när min kropp streikar och när jag är sjuk, lite mindre för han som är född -14. haha

Känner av sd flera gånger om dagen, men det är ju helt vanligt, speciellt när jag ligger och vilar. haha

imorgon är det besök till doktorn för att förlänga min sjukskrivning. ska också ta upp att jag har snackat med min chef om att ha ett möte med kiropraktor, läkare, chefen och nav (alltså dom som ger sjukpengar här i norge) för att se om det är något mer vi kan göra för att jag ska vara kvar i jobbet så länge som möjligt! :)

v 20+6 idag.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!