• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa

Med mig är de lite bättre men låter täppt osv men hostar inte lika mkt.

SD har jag oxå en masa i magen är helt hård..ska till läkaren på mvc imon och ska ta upp detta. Får se vad han säger.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-02-01 22:15:17 följande:

Förutom att ta influensa-vaccinet var jag idag hos sjukgymnasten också och fick låna hem en TENS-maskin. Fler som använder? Jag tycker TENS är toppen, både mot foglossningen nu under graviditeten och också sen under förlossningen..

jag tackade nej till bälte, har provat tidigare graviditeter och tyckte inte alls om.

Jobbade tis-sön förra veckan och känner mig riktigt mör idag. jobbar tis, ons med sen ledig 5 dagar.. jag har satt slutet av feb som en milstolple att klara av att jobba till.. sen får jag se. I början av april får jag gå hem på gravidpeng men just nu känns det inte som att jag kommer att orka att ta mig dit fram. 

Skönt att ha det taget. Här är det kass än :(

TENS hade jag med tvåan för jag hade så mkt SD. Hjälpte mkt och kvällen/natten då FL drog igång så hjälpte den så mkt att jag sov igenom det värsta haha
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-02-03 14:54:34 följande:

SD har jag oxå en masa i magen är helt hård..ska till läkaren på mvc imon och ska ta upp detta. Får se vad han säger.

Skönt du mår bättre. Ja, se vad läkaren säger. Är de onda? Hur ofta?
  • RobzMarley

Var på VC idag för jag har feber än o mår fruktansvärt än. Surprise surprise så är det influensa men också en bihåleinflammation på det. Så fick antibiotika plus hostmedicin och kortison nasspray utskrivet. Så skrec hon sjukintyg hela nästa vecka också,., Men jag får jobba om jag mår bättre så klart. Men hon bara ja det är ofta lite mer långdraget också när man är gravid. What. Jag är AÖDRIG sjuk och har legat sen i fredags pall. Så sa hon att en tröst är att jag bog slipper den nu tio år fram. Jaja

Mailade jobbet att jag inte kommer tor fre heller... Inga svar.

• Zoey83
    Mamacitaa skrev 2016-02-03 14:54:34 följande:

Vilken vecka är du i nu?

Jag har själv haft en massa SD i denna graviditet och det har startat redan från ca v.15!!!

Engång åkte jag in akut (v.19) då jag fick smärtsamma värkar regelbundet(!)

Meddela gärna vad läkaren säger till dig, intressant att höra vad andra läkare sagt.
  • Mamacitaa

I jag är i vecka 21+4 idag.

Samma här de började tidigt denna gng med men inte lika intensiva som nu idsgoch igår.

Det är olika, vissa kännas som.ett band till ryggen o andra så börjar mensvärk o sen kommer sammandragningar och ibland blir bara magen hård. . Får se vad som sägs imorgon.

Fick bricabyl mot mina sd första graviditeten men inget dom andra 2.

• lima76

jag har också en del sammandragningar men inte så ont att det oroar.. Däremot tycker jag att det gör ont som en sammandragning när jag blir kissnödig, vilket jag blir rätt ofta.. Ska inte till bm förrän 23 feb men ska absolut be om en odling då, framförallt med tanke på gbs..

En gladare sak är att jag snart jobbat färdigt (har jobbat 8 av de senaste 9 dagarna) och är ledig tors-sön, ska bli så himla skönt med en paus!

• Bibi84

Hur går det för alla här? 
    Jag har upptäckt att ha sex är nog inte så himla bra för mitt bäcken då jag får så sjukt ont att jag inte orkar gå efter..... 
    Någon mer än jag i den situationen...plus att lusten till sex är ju mycket större nu än vad den var förr. 
    Ganska så irriterande. hahaha!

• Zoey83

Har ni tänkt att vara lediga något före bf?

Man har ju rätt till 7 veckors sammanhängande ledighet före bf.

Hur tänker ni kring detta, jobba in i det sista eller samla kraft&energi inför det kommande "maratonloppet"?

• Spartacus
    Greifing skrev 2016-01-31 14:28:17 följande:

Hej! Vi åkte som sagt till Umeå v 22+0. I fredags 29/1 fölöstes jag med kejsarsnitt och våran dotter fick komma till världen i v 23+1. Jag blödde över 1 liter blod på fredag sen beslutades det om att det enda var att snitta. Hon mådde inte bra! Hade bajsat i vattnet och hinnorna var inflammerade pga av blödningarna. Hon fick blod då hon också tappat blod. Efter intuberingen och lite hjälp med allt så mår hon oförskämt bra. Hon vägde trots sin tidiga födelse 650 gram och var 29 cm kort. Vi är som sagt kvar i Umeå.

Inga hjärnblödningar eller nått annat oroväckande än. Hon är tapper våran Mini. <3

Jag kikar in och ser hur ni har det.

Men usch vilken tuff start för er alla

Ett stort varmt grattis till en tuff liten flicka! <3
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!