• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Bibi84

vecka 22+0 idag, min kiropraktor ville nog att jag skulle varit sjukskriven 100% sen mitten av december, men det ville jag inte. Men efter att hon haft en allvarsprat med mig om tirsdagen så blev jag tvungen att inse att jag måste ta hand om min kropp. Min läkare var också enig i beslutet om att jag inte skulle jobba alls. Får se om min kropp blir mer stabil och lugnar ned sig.4 graviditeter på 6 år tar visst lite på kroppen.

• RobzMarley

Fina magar!!

Ni som är sjukskrivna för foglossning. Vad jobbar ni med? Jag var hos läkare i början eller var det mitten av januari och då ville han sjukskriva mig 25-50%, men jag blev så stressad av tanken för det innebär att jag har mindre tid att utföra samma jobb på och dessutom få mindre lön.

Sen pang, fick jag monster influensa och bihåleinflammation. Kan inte minnas att jag varit så sjuk o så länge. Låg två veckor. Helt matt helt slut. Nu mår jag bra igen. Men då hemma fixk jag ju vilat fogarna verkligen. Mer nätterna som var jobbiga så.

Men nu tillbaka på jobb. Fy för. Jobbar 100%. Klasslärare åk fem. Står jag upp för länge gör det ont fram. Och sitter jag ner för mkt fastnar jag o kan knappt komma upp. Strålar och hugger. Får inte med mig höger ben. Skiftar position ofta o växlar mellan bälte o utan. Men det är tungt nu. Lov nästa vecka tack Gud. Sen är det bara tre veckor till påsklovet så jag hoppas att jag kan fixa det för jag har massa utvecklingssamtal jag måste få in. Missade alla när jag var sjuk. Sen om det inte sker ett mirakel o det blir bättre så ska jag ringa läkaren. Intyg är redan skrivet.

Vet ni hur pass svårt det är att fk godkänner sjukskrivning för foglossning sista tiden? Har läst att de många gångerninte beviljar det eftersom de vill att man ska ta av de 60 dagarna man har. Men det vill man ju inte heller..

• Bibi84
    RobzMarley skrev 2016-02-18 20:17:28 följande:

Fina magar!!

Ni som är sjukskrivna för foglossning. Vad jobbar ni med? Jag var hos läkare i början eller var det mitten av januari och då ville han sjukskriva mig 25-50%, men jag blev så stressad av tanken för det innebär att jag har mindre tid att utföra samma jobb på och dessutom få mindre lön.

Sen pang, fick jag monster influensa och bihåleinflammation. Kan inte minnas att jag varit så sjuk o så länge. Låg två veckor. Helt matt helt slut. Nu mår jag bra igen. Men då hemma fixk jag ju vilat fogarna verkligen. Mer nätterna som var jobbiga så.

Men nu tillbaka på jobb. Fy för. Jobbar 100%. Klasslärare åk fem. Står jag upp för länge gör det ont fram. Och sitter jag ner för mkt fastnar jag o kan knappt komma upp. Strålar och hugger. Får inte med mig höger ben. Skiftar position ofta o växlar mellan bälte o utan. Men det är tungt nu. Lov nästa vecka tack Gud. Sen är det bara tre veckor till påsklovet så jag hoppas att jag kan fixa det för jag har massa utvecklingssamtal jag måste få in. Missade alla när jag var sjuk. Sen om det inte sker ett mirakel o det blir bättre så ska jag ringa läkaren. Intyg är redan skrivet.

Vet ni hur pass svårt det är att fk godkänner sjukskrivning för foglossning sista tiden? Har läst att de många gångerninte beviljar det eftersom de vill att man ska ta av de 60 dagarna man har. Men det vill man ju inte heller..

oj hørs ju precis ut som hos mig ju....har problem med høger sida också. hugger til och låser sig. Jag måste få hjälp att flytta benet om jag inte når själv, eller att någon måste hjälpa mig att lyfta mig upp/ändra position. Har detta från morgon till kväll, kommer och går. Har börjat känna av på vänster sida också, men väldigt milt. Ryggen känner jag av ganska så bra också och insida lår/ mellan benen.
    Jag jobbar som barnehagelærer, som det heter här, dagisfröken. Jag har hört att det är skitsvårt att få sjukskrivningar i sverige, min läkare är väldigt hård med sjukskrivningar tydligen. Men jag tror att en doktor som känner sin patient bra vet när det är dags att sjukskriva en. Jag är inte sjukskriven i vanliga fall och är väldigt sällan hos doktorn faktiskt. hahaha.... känns dock som om jag har varit mer gånger hos henne nu i denna grav. än det jag har varit på 10 år. 

själv har jag också föräldrasamtal som kommer, men dom får jag faktiskt inte ta, men min chef får ta dom tror jag. jag ska vara med och skriva dom, men får inte utföra dom.
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-02-18 20:17:28 följande:

Fina magar!!

Jobba i hemtjänsten så går, står, lyfter och vrider och vänder hela tiden.

Vi storstädar, lagar matt diskar handlar tvättar och duschar.

just här.finns inga hissar och de flesta bor på översta våningen så mycket spring i trappor.

Promenader med tunga rullstolar mm

Tog inte lång tid innan fogarna gav sig till känna och jag har haft kryckor sedan vecka 12.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-02-18 21:21:36 följande:
    oj hørs ju precis ut som hos mig ju....har problem med høger sida också. hugger til och låser sig. Jag måste få hjälp att flytta benet om jag inte når själv, eller att någon måste hjälpa mig att lyfta mig upp/ändra position. Har detta från morgon till kväll, kommer och går. Har börjat känna av på vänster sida också, men väldigt milt. Ryggen känner jag av ganska så bra också och insida lår/ mellan benen.
    Jag jobbar som barnehagelærer, som det heter här, dagisfröken. Jag har hört att det är skitsvårt att få sjukskrivningar i sverige, min läkare är väldigt hård med sjukskrivningar tydligen. Men jag tror att en doktor som känner sin patient bra vet när det är dags att sjukskriva en. Jag är inte sjukskriven i vanliga fall och är väldigt sällan hos doktorn faktiskt. hahaha.... känns dock som om jag har varit mer gånger hos henne nu i denna grav. än det jag har varit på 10 år. 

själv har jag också föräldrasamtal som kommer, men dom får jag faktiskt inte ta, men min chef får ta dom tror jag. jag ska vara med och skriva dom, men får inte utföra dom.
    Vad bra att din chef tar dina samtal! Jag slipper ju lyften av små barn. Jag har stora klunsar som ofta går in i en liksom haha. De är otympliga. Här har jag träffat MVCs läkare. Så han borde vara van skriva dessa intyg. Ofta är det väl där det fallerar.

Men drygt på jobb för alla tror man bara kan köra på. När jag kom tillbaka efter två veckors sjukdom. Då var det min tur att ha kaffevecka.. Vi är 35-40 pers som jobbar F-6, alla vill ha kaffe o den veckan fixar man i personalrummet. Tömmer diskmaskin kokar kaffe osv. Måste gå genom hela skolan för att komma dit o får "springa" som galning.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-02-19 00:36:36 följande:
    Jobba i hemtjänsten så går, står, lyfter och vrider och vänder hela tiden.

Vi storstädar, lagar matt diskar handlar tvättar och duschar.

just här.finns inga hissar och de flesta bor på översta våningen så mycket spring i trappor.

Promenader med tunga rullstolar mm

Tog inte lång tid innan fogarna gav sig till känna och jag har haft kryckor sedan vecka 12.
    Oj fy! Nä, det går ju inte!!

Inte bra heller att utmana fogarna tänker jag. Kan ju förvärras o bli kass långt efter fl.

En grej som hjälper lite, har glansiga trosor på natten o ligger på typ sidenlakan. Lättare att vända position även om jag ofta vaknar av att jag försökt lyfta över ena benet. Men får liksom lite skjuts när det glider. Sambon får putta på mig 1-2 ggr haha kaos
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-02-19 07:14:12 följande:

Oj fy! Nä, det går ju inte!!

Inte bra heller att utmana fogarna tänker jag. Kan ju förvärras o bli kass långt efter fl.

En grej som hjälper lite, har glansiga trosor på natten o ligger på typ sidenlakan. Lättare att vända position även om jag ofta vaknar av att jag försökt lyfta över ena benet. Men får liksom lite skjuts när det glider. Sambon får putta på mig 1-2 ggr haha kaos

Nä det gör ju inte det tyvärr :-/

bra tips!

Ska se om jag har några som passar haha

Men brukar få dra mig upp ur soffan och liknande.
  • RobzMarley

Kan inte tiden gå fortare! Alla runt omkring mig säger "åh, så fort det gått! Så stor du är!" Osv. Mm suckar jag. Tre månader kvar..

• Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-02-20 08:24:27 följande:

Kan inte tiden gå fortare! Alla runt omkring mig säger "åh, så fort det gått! Så stor du är!" Osv. Mm suckar jag. Tre månader kvar..

Känner igen det där. På senaste tiden får jag ofta kommentaren "men snart är det väl dags?" Suck! Då önskar man bara att det var så att det faktiskt var maj månad.

När är ditt bf?
  • Niyoh81

Hej alla goa mammor å bebisar :)

Snart går ja in i v.22 å våran lilla pojke buffar å sparkar som bara den.

Känner av fogarna endel men nu i veckan har ja börjat träna igen på gymmet. Så himla skönt så 5 dagar har ja och min man varit å lyft skrot :)

Tänkte träna sålänge som ja kan.

Har varit super jobbigt att gå från att träna minst 5-6 drar i vecka till inget i flera månader. Men ny är min kropp härligt mör :) någob fler som tränar?

Ha en super helg

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!