• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Zoey83
    Moneal skrev 2016-02-10 00:21:21 följande:

Blä, har fortfarande en hel del SD, de trycker rejält neråt och det molar i rygg, ner i tappen och ilar ner I låren.

De är ju inte så regelbundna eller hårda men kommer ca var 5:e min och varar ca 3 min.

Får reda på.mitt urinprov I morgon, får se om det är de som.påverkar.

Har tagit alvedon och legat och viat sedan 21 men de slutar inte

Hur mycket kan "tysta" SD påverka?

är i vecka 22

Skulle kolla upp det om jag var du, men det behöver ju inte vara ngt.

Själv har jag haft SD sedan ca v.15 (!)

I v.19 åkte jag nästan in med regelbundna och väldigt kraftiga! värkar, varade i ca 5 tim men blev bättre när jag väntade på vårdcentralen så träffade aldrig läkare då.

Några veckor senare kollades tappen, inte påverkad.

Den har kollats två gånger.

SD fortsätter och får flera sådana per dag.

Är nu v.26.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-02-11 21:18:27 följande:

Tack för omtanken alla! <3

var inne till fl i dag, och tappen var opåverkad som tur var!

Men livmodern är lite retad, så är beordrad vila så mycket det går, och fortsatt kontakt lm de inte ger med sig.

Vad bra. Vila nu!
  • lima76

Men livmodern är lite retad, så är beordrad vila så mycket det går, och fortsatt kontakt lm de inte ger med sig.

vad skönt! hoppas du får vilat nu :)
  • Nanna80

Hej på er alla! Inte vart så aktiv här inne på det senaste.. Men är inne & läser emellanåt!
    Jag börjar närma mig slutet, v 32+6 imorgon.. Jobbar 1 dag /vecka men behöver egentligen inte då jag fått gravpenning beviljat. Men egen företagare, så VILL ju jobba!! Det går jättebra när jag är där, men efteråt blir jag dålig i fogarna :-/
    Har massor av onda förvärkar, det ilar i tappen och ibland har jag ett tryck neråt.. Så funderar på om man borde kolla upp det? Hade så här med dottern med, men det var aldrig något som påverkade tappen vad de sa iaf.. Dock var jag ju fullt öppen när jag kom in på kontroll med henne i v 39+2, och hade inte haft ont.. Hur vanligt är det att man skulle få prematurt om ingen av de andra kommit för tidigt?!

• Bibi84

oj oj...långt du har kommit nanna80. Själv drömde jag i natt att mitt barn blev fött den 1 maj (på min älsta sons fördelsedag), dvs. v.32+0 för min del då. hahaha....Lite tidigt, men det var ju då vattnet gick på min dotter, barn nr 2.
    Jag känner av mer och mer av sd, och det känner mer som lätta förvärkar....känner av i nedre delen av ryggen (bak bäcken) efter att ha haft en sd. Igår kom det en fin slemklump (inget blod eller nåt, helt genomskinligt) efter sd. Men det är väl ändå vanligt?

Alltså, beklagar många detaljerte frågor och sånt, men haha....fast det är nr 4 så är ju alla graviditeter olika.

så bra att tappen var opåverkad. Ta det lugnt nu och ta hand om dig och kroppen.

Tycker att det är många här inne som också har det jobbigt med foglossning, om någon kommer på ett bra tips, förutom kiropraktor, bassängträning, bälte, kudde mellan benen osv. så tar jag emot tips. haha, känner av bakre bäckenet mer och mer. främre på eftermiddagarna.

Har också fått till att jag jobbar just nu på förmiddagarna, som underlättar väldigt för mig då jag har minst ont. :)
  • Niyoh81

Hur mycket har era magar vuxit? Lite kul å se :) har än inte gått upp nå. Men de lär ja göra :)
  • Moneal
    Niyoh81 skrev 2016-02-13 21:58:09 följande:

Hur mycket har era magar vuxit? Lite kul å se :) har än inte gått upp nå. Men de lär ja göra :)

Min har vuxit en del

Här är vecka 5

vecka 15

vecka 22

• Elin 834

Hej!
    Jag har precis fått reda på att jag väntar barn nr 4. Syskonen är födda -06 -08 och -10 så det här blir en liten sladdis. 
    Vi måste byta bil och jag undrar om ni har något bra tips på en 7 sitsig bil med bra bagageutrymme.

• Kristalii
    Elin 834 skrev 2016-02-14 20:27:56 följande:

Hej!

Jag har precis fått reda på att jag väntar barn nr 4. Syskonen är födda -06 -08 och -10 så det här blir en liten sladdis. 

Vi måste byta bil och jag undrar om ni har något bra tips på en 7 sitsig bil med bra bagageutrymme.

Grattis!

Vi har en WV Sharan som vi är nöjda med. Men det blir inte mycket till bagage när den sista stolsraden måste fällas upp. Så jag är grymt nervös hur vi ska kunna få plats med skidutrustning nästa vinter.
  • Kristalii

I inlägg #503 frågade jag om bil och barnvagn. Fick några svar i inläggen därefter.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!