• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • frucgsvensson
    Tjogge skrev 2015-09-30 12:51:18 följande:

Hej

Hoppar in här då jag börjar bli helt knäpp på denna väntan..

Första ivf med ägguttag 18/9 ET 23/9 med toppen blastocyst efter 5 dagars odling. Har pcos..

Väldigt öm runt brösten vilket jag bara känt en gång tidigare och det var när jag tog dubbla dos provera. Brukar bli öm om bröstvårtorna efter ÄL vilket jag fick efter ovitrelle men sen ett par dagar sen ont runt brösten märkbart och svullna.

Fuskade med grav test imorse dag 8 men hann inte läsa av det inom angiven tid eftersom jag tog det på natten. Nån timme senare på morgonen tittade jag och visst såg man ett runt streck. Kanske inte helt tillförlitligt, jag vet. Får prova om i morgon.. Fått gå upp och kissa var natt nu. Kan inte vänta till BIM 9/10. Saken är att jag idag till och från fått värk i magen. Spänner och drar. Aaaa mens på g?? Blir så nojig och orolig ???? går på toa titt som tätt för att kolla men inget mer än massa flytningar från crinone.

Lite kloka råd och erfarenheter för att stilla mina tankar? Helt otroligt vad psyket kan leka m en.

Jag har tyvärr inget bra att säga, då jag är exakt likadan själv. Jag testade redan på dag 6 och fick positivt, hade också en 5-dagars.

Det är egentligen bara att vänta och se. Jag har börjat känna ett lugn nu, då jag är gravid, att får jag missfall så finns det ändå inget någon kan göra!

Angående symtomen så är det ju så jäkla individuellt och olika hur man har. Jag har dragning och molvärk som bara den i perioder, brösten har börjat avtagit en aning i ömhet (vilket oroar mig såklart), blöder i tandköttet osv.
  • Lilly2013
    Kvinna84a skrev 2015-09-30 14:45:25 följande:

Nej! Tråkigt!!! Vad är nästa steg för er? Jag får min dom på fredag tror jag :(

Ja skit tradigt.. En månads uppehåll sen kör vi igen fast mad menopur denna gången.. Känner mig sjukt stressad av min ålder ????
  • Lilly2013
    frucgsvensson skrev 2015-09-30 15:38:52 följande:

Åh nej!! Jag beklagar :( fy så tråkigt!!

Tack!!
  • missmissis
    Lilly2013 skrev 2015-09-30 21:08:24 följande:

Ja skit tradigt.. En månads uppehåll sen kör vi igen fast mad menopur denna gången.. Känner mig sjukt stressad av min ålder ????

Å vad tråkigt att höra! Beklagar.

Får jag fråga damen om hennes ålder? :)

Jag är 39 och är nu i vecka 7. Min kropp är väl rätt dåligt förberedd dvs otränad och jag bävar lite för hur jag ska orka. Men känner till åldersstressen så väl!

Håller tummar och tår
  • Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-09-30 21:08:24 följande:

Usch vad jobbigt.. Och stressa ska man ju helst inte göra.. Men förstår dig verkligen. Vad är menopur? Också sprutor?
  • Lilly2013
    missmissis skrev 2015-09-30 21:22:48 följande:

Å vad tråkigt att höra! Beklagar.

Får jag fråga damen om hennes ålder? :)

Jag är 39 och är nu i vecka 7. Min kropp är väl rätt dåligt förberedd dvs otränad och jag bävar lite för hur jag ska orka. Men känner till åldersstressen så väl!

Håller tummar och tår

Det får du ????. 41år så drt känns som det brådskar. Har haft lätt att bli gravid men har haft 5 missfall på 2 år. Sista gången tog det nästan ett helt år att bli gravid.

Tack
  • Lilly2013
    Kvinna84a skrev 2015-09-30 21:23:55 följande:

Usch vad jobbigt.. Och stressa ska man ju helst inte göra.. Men förstår dig verkligen. Vad är menopur? Också sprutor?

Ja sprutor för att stimulera. Annan sort som på vissa kan ta fram bättre kvalitet.
  • Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-10-01 00:41:52 följande:

Ja sprutor för att stimulera. Annan sort som på vissa kan ta fram bättre kvalitet.

Ok hoppas det fungerar bättre på er!!
  • No Ka Oi

Lilly2013, så tråkigt med minus. Hoppas att menopur funkar bättre för dig.

Tjogge, jag önskar verkligen att jag hade några kloka råd, men det har jag inte. Kan "bara" bekräfta att ruvningen är skitjobbig.Tankarna flyger och far. Ena dagen tror en att en är gravid. Andra att en aldrig kommer att få barn. Är det mens, sprutor eller graviditet som känns. Jag måste göra nåt rikitgt riktigt roligt för att inte känna efter varje minut. Och sen på kvällen när jag har tid att känna efter ligger jag och grubblar på om jag missade något tecken på mens eftersom jag hade så roligt. Ständigt dettta grubblande. Lite kan jag kanske lugna dig. Jag pratade med kliniken häromdagen och sa att jag varit så himla nervös och att det varit så jobbigt. BM sa att studier visat att det inte påverkar chansen att bli gravid. Så ha inte dåligt samvete över det i alla fall.

Och varför pratade jag med kliniken!? Jo, för att meddela att jag är gravid. Helt galet känns det! Nu börjar nästa nervösa fas. Kommer jag få se ett pickande hjärta på VUL om drygt två veckor!?

Svar på tråden En tråd för oss ruvare