Tjogge skrev 2015-09-30 12:51:18 följande:
Hej
Hoppar in här då jag börjar bli helt knäpp på denna väntan..
Första ivf med ägguttag 18/9 ET 23/9 med toppen blastocyst efter 5 dagars odling. Har pcos..
Väldigt öm runt brösten vilket jag bara känt en gång tidigare och det var när jag tog dubbla dos provera. Brukar bli öm om bröstvårtorna efter ÄL vilket jag fick efter ovitrelle men sen ett par dagar sen ont runt brösten märkbart och svullna.
Fuskade med grav test imorse dag 8 men hann inte läsa av det inom angiven tid eftersom jag tog det på natten. Nån timme senare på morgonen tittade jag och visst såg man ett runt streck. Kanske inte helt tillförlitligt, jag vet. Får prova om i morgon.. Fått gå upp och kissa var natt nu. Kan inte vänta till BIM 9/10. Saken är att jag idag till och från fått värk i magen. Spänner och drar. Aaaa mens på g?? Blir så nojig och orolig ???? går på toa titt som tätt för att kolla men inget mer än massa flytningar från crinone.
Lite kloka råd och erfarenheter för att stilla mina tankar? Helt otroligt vad psyket kan leka m en.
Jag har tyvärr inget bra att säga, då jag är exakt likadan själv. Jag testade redan på dag 6 och fick positivt, hade också en 5-dagars.
Det är egentligen bara att vänta och se. Jag har börjat känna ett lugn nu, då jag är gravid, att får jag missfall så finns det ändå inget någon kan göra!
Angående symtomen så är det ju så jäkla individuellt och olika hur man har. Jag har dragning och molvärk som bara den i perioder, brösten har börjat avtagit en aning i ömhet (vilket oroar mig såklart), blöder i tandköttet osv.