• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Pruttkudde

Vad kul, frucgsvensson! :)

Så här ser mina test ut, det ena är två dagar sedan och det andra i morse. Jag förstår inte hur Hcg-halten kan öka när det inte känns ett dugg? :/

• frucgsvensson

Ser att det syns dåligt på bilden, men man behöver definitivt inte vinkla osv för att se att det är något där!

Åh kul för dig med! Vilken RD är du på?

Jag tror att det händer mkt i våra kroppar som vi inte behöver kunna känna. Det enda jag känner är ont i brösten som bara den och ilningar i livmodern.

• Pruttkudde

Jag är på RD 10 idag. Har alltid känt något annars, till och med när jag haft missfallsgraviditeter. Är så rädd att det ska ha fäst i äggledaren och att det är ett utomkvedes... :/

• frucgsvensson

Vad är det du brukar känna såhär dags?

Jag vet inte hur det är att få utomkveds, men gör inte det väldigt ont? Vet inte hur pass man kan känna av en sån heller.

Försök att ta det lugnt, det är säkert ingen fara.

• skatten12

Testat Pos på två teater idag men neg
    På veckotestet ....
    :0 dock har de fm urin !
    Men ena Apotekets test via Pos på samma urin???? Ruv dag 9

• Pruttkudde
    frucgsvensson skrev 2015-09-25 10:54:05 följande:

Vad är det du brukar känna såhär dags?

Jag vet inte hur det är att få utomkveds, men gör inte det väldigt ont? Vet inte hur pass man kan känna av en sån heller.

Försök att ta det lugnt, det är säkert ingen fara.

Jag brukar ha ömma bröst och må illa och ha molvärk i magen... Samt att magen brukar bli alldeles uppsvälld.

Har man utomkvedes verkar det kunna bli så äggledaren spricker i vecka 7 ungefär... :/ Har ringt BM, vill ha så tidigt Vul som det bara går för att kolla upp!

• Pruttkudde
    skatten12 skrev 2015-09-25 10:57:15 följande:

Testat Pos på två teater idag men neg
    På veckotestet ....
    :0 dock har de fm urin !
    Men ena Apotekets test via Pos på samma urin???? Ruv dag 9

Vet att det är jobbigt att vänta, men gör ett nytt test om två dagar när Hcg-halten ökat lite!
  • Pruttkudde
    skatten12 skrev 2015-09-25 11:18:48 följande:

Haft svaga Pos sen dag 6.. Så tycker de är konstigt att v testet säger neg :*(

Ja, det verkar ju konstigt... Men vissa märken kanske har olika känslighet?
  • Lysithea
    skatten12 skrev 2015-09-25 11:18:48 följande:

Haft svaga Pos sen dag 6.. Så tycker de är konstigt att v testet säger neg :*(

Vänta två dagars och testa igen. Hcg nivån kan nog variera. Annars kanske du har råkat ut för en kemisk graviditet. Men ge inte upp än utan vänta och testa igen. 
Svar på tråden En tråd för oss ruvare