• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Tjogge

Lilly: tråkigt med negativt. Hoppas att de andra sprutorna fungerar bättre.

Grattis No Ka oi. Spännande!

Tack för svar, idag är jag lugnare ????. Alltid skönt å få skriva sv sig. Inte så ont i magen idag. Tog nytt grav test imorse och läste av inom korrekt tid och visst är det positivt, ingen tvekan där.

Frågan är nu är det tillförlitligt resultat på ruvardag 9.. Klart blivit tydligare streck än igår. 16 dagar sen ovitrelle sprutan togs.

• tessilina

Efter att ha smygläst denna tråd länge, så hoppar jag på trådtåget. Sitter för närvarande inne i ett av patientrummen efter att min fru genomgått vårt första äggplock. Minst sagt spännande att se vad det blir av detta! Men det var många och stora blåsor, omkring 20st. Så vi får se hur många ägg de hittar och om vilka som lyckas bli befruktade. Vi hade Sofia som "plockare" och hon kändes stabil och kunnig. Lite vätska i buken och lite oro för överstimulering, men vi håller tummarna för att det lägger sig över helgen med lite vila och värmedyna! Någon som varit med om liknande läge? Finns det något som man själv kan göra för att förhindra överstimulering?

• tessilina
    tessilina skrev 2015-10-01 10:15:50 följande:

Efter att ha smygläst denna tråd länge, så hoppar jag på trådtåget. Sitter för närvarande inne i ett av patientrummen efter att min fru genomgått vårt första äggplock. Minst sagt spännande att se vad det blir av detta! Men det var många och stora blåsor, omkring 20st. Så vi får se hur många ägg de hittar och om vilka som lyckas bli befruktade. Vi hade Sofia som "plockare" och hon kändes stabil och kunnig. Lite vätska i buken och lite oro för överstimulering, men vi håller tummarna för att det lägger sig över helgen med lite vila och värmedyna! Någon som varit med om liknande läge? Finns det något som man själv kan göra för att förhindra överstimulering?

Oj, postade visst i fel tråd! Jag är nog lite snurrig, trots att det inte är jag som fått smärtlindring :)
  • Lilly2013
    No Ka Oi skrev 2015-10-01 07:43:49 följande:

Lilly2013, så tråkigt med minus. Hoppas att menopur funkar bättre för dig.

Tjogge, jag önskar verkligen att jag hade några kloka råd, men det har jag inte. Kan "bara" bekräfta att ruvningen är skitjobbig.Tankarna flyger och far. Ena dagen tror en att en är gravid. Andra att en aldrig kommer att få barn. Är det mens, sprutor eller graviditet som känns. Jag måste göra nåt rikitgt riktigt roligt för att inte känna efter varje minut. Och sen på kvällen när jag har tid att känna efter ligger jag och grubblar på om jag missade något tecken på mens eftersom jag hade så roligt. Ständigt dettta grubblande. Lite kan jag kanske lugna dig. Jag pratade med kliniken häromdagen och sa att jag varit så himla nervös och att det varit så jobbigt. BM sa att studier visat att det inte påverkar chansen att bli gravid. Så ha inte dåligt samvete över det i alla fall.

Och varför pratade jag med kliniken!? Jo, för att meddela att jag är gravid. Helt galet känns det! Nu börjar nästa nervösa fas. Kommer jag få se ett pickande hjärta på VUL om drygt två veckor!?

Grattis!!
  • Lilly2013
    Tjogge skrev 2015-10-01 08:32:54 följande:

Lilly: tråkigt med negativt. Hoppas att de andra sprutorna fungerar bättre.

Grattis No Ka oi. Spännande!

Tack för svar, idag är jag lugnare ????. Alltid skönt å få skriva sv sig. Inte så ont i magen idag. Tog nytt grav test imorse och läste av inom korrekt tid och visst är det positivt, ingen tvekan där.

Frågan är nu är det tillförlitligt resultat på ruvardag 9.. Klart blivit tydligare streck än igår. 16 dagar sen ovitrelle sprutan togs.

Grattis !!
  • Lilly2013

Pratade med dom på kliniken och dectyckte det var tidigt ned TD 12. Bestämde att fortsätta med crinonen och Progynonen ett par dagar till. Så tänkte testa i morgon igen då är det dag 15 sen slutar jag med det. Säkert det som håller borta mensen oxå. Får köra hårt på egen hand nästa månad ????.

• Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-10-02 22:36:43 följande:

Pratade med dom på kliniken och dectyckte det var tidigt ned TD 12. Bestämde att fortsätta med crinonen och Progynonen ett par dagar till. Så tänkte testa i morgon igen då är det dag 15 sen slutar jag med det. Säkert det som håller borta mensen oxå. Får köra hårt på egen hand nästa månad ????.

Jag slutade med progynon och lutinus igår efter ha varit hos Gyn på dag 15. Inväntar mens och ett besked på måndag hur vi går vidare. Vet du om man kan köra på direkt med nästa försök? Vet att ni ska ha uppehåll en månad, vet man varför? Jag är så otålig i väntan på besked hehe :)
  • Lilly2013
    Kvinna84a skrev 2015-10-03 09:15:11 följande:
    Jag slutade med progynon och lutinus igår efter ha varit hos Gyn på dag 15. Inväntar mens och ett besked på måndag hur vi går vidare. Vet du om man kan köra på direkt med nästa försök? Vet att ni ska ha uppehåll en månad, vet man varför? Jag är så otålig i väntan på besked hehe :)
    Usch tråkigt för er. Beklagar. Jag testade oxå minus igen nu på morgonen. Så nu slutar jag oxå. Till oss sa som att dom ville ville spara äggstockarna en månad så de hade hämtat sig till nästa runda. Men hade inte ni fått till frysen och då kan man kanske sätta in dom. Vi fick inte ens använda Pergotime denna månad utan dom skulle vila.
    Tänkte köra hårt med akupunktur,vitaminer och leka kaniner veckan runt ÄL denna månad har ju haft ganska lätt att bli gravid innan så vet ju att det är möjligt.
  • Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-10-03 12:53:26 följande:

Usch tråkigt för er. Beklagar. Jag testade oxå minus igen nu på morgonen. Så nu slutar jag oxå. Till oss sa som att dom ville ville spara äggstockarna en månad så de hade hämtat sig till nästa runda. Men hade inte ni fått till frysen och då kan man kanske sätta in dom. Vi fick inte ens använda Pergotime denna månad utan dom skulle vila.

Tänkte köra hårt med akupunktur,vitaminer och leka kaniner veckan runt ÄL denna månad har ju haft ganska lätt att bli gravid innan så vet ju att det är möjligt.

Hehe ja.. Vi får oxå ligga i. Nästa försök blir i november.. Inga i frysen så ny behandling nästa gång. Känns som tiden bara går men förstår att kroppen också måste vila. Vi ses i någon tråd i november..om inget skett förstås ;)..nu ska jag försöka att leva normalt och inte stressa upp mig :)
Svar på tråden En tråd för oss ruvare