• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Pruttkudde

Idag har jag varit på mitt första VUL i 5+4 och fick se den lilla med ett tickande Hjärta...

Det visade sig dock att jag har ett myom, dvs en ofarlig tumör i livmodern som kan växa i takt med barnet och ge upphov till missfall, blödningar eller tidig förlossning.

Är säkert pga den jag haft problem med att bli gravid under alla år, och det upptäcks nu... Hade jag inte varit gravid hade jag kunnat operera bort den, men nu är det bara att hålla tummarna och hoppas.

• utandig

Hej på er, kan man få blödning/brunaktig flytning på dag 8:a i ruvningen. gjorde insättning den 28:e sept. Har mens verk och ont i ryggen. brukar man inte få blödningen i samband med mens om ruvningen ej gav någon graviditet?  har satt in en 5 dagars blasto. 

Mycket tacksam för erfarenheter . 

• No Ka Oi
    Pruttkudde skrev 2015-10-05 21:32:24 följande:

Idag har jag varit på mitt första VUL i 5+4 och fick se den lilla med ett tickande Hjärta...

Det visade sig dock att jag har ett myom, dvs en ofarlig tumör i livmodern som kan växa i takt med barnet och ge upphov till missfall, blödningar eller tidig förlossning.

Är säkert pga den jag haft problem med att bli gravid under alla år, och det upptäcks nu... Hade jag inte varit gravid hade jag kunnat operera bort den, men nu är det bara att hålla tummarna och hoppas.

Så härligt att få se ett tickande hjärta!!

Otroligt konstigt att de inte sett myomet förrrens nu...
  • No Ka Oi
    utandig skrev 2015-10-06 14:35:33 följande:

Hej på er, kan man få blödning/brunaktig flytning på dag 8:a i ruvningen. gjorde insättning den 28:e sept. Har mens verk och ont i ryggen. brukar man inte få blödningen i samband med mens om ruvningen ej gav någon graviditet?  har satt in en 5 dagars blasto. 

Det brukar väl sägas att brunt blod är gammalt blod så jag tänker att det lite blod från själva insättningen. Men det är svårt att veta. 

När det inte tagit sig för mig har jag fått blödning/mens på den dagen (eller nån dag hit eller dit) jag skulle ha mens.
  • utandig
    No Ka Oi skrev 2015-10-06 15:09:28 följande:
    Det brukar väl sägas att brunt blod är gammalt blod så jag tänker att det lite blod från själva insättningen. Men det är svårt att veta. 

När det inte tagit sig för mig har jag fått blödning/mens på den dagen (eller nån dag hit eller dit) jag skulle ha mens.
    Hej, tack för gensvar. Ja, det är precis så jag har uppfattat att det blir om det inte tar sig. Dem andra gångerna har jag fått tidiga missfall så har ingen erfarenhet att blödning innan mens eller vid tid för mens .blev bara lite förvånad. det är mer som en liten frun flytning/ brunt slem strimlor. men kan rester från insättningen komma så många dagar efter? Obestämd
  • missmissis
    utandig skrev 2015-10-06 14:35:33 följande:

Hej. Fick en liten brun blödning efter ruvningstiden (när jag plussat) och blev vettskrämd. Tror det är gammalt som kommer ut när det händer grejer där inne. Håller tummarna!!
  • Lysithea
    Pruttkudde skrev 2015-10-05 21:32:24 följande:

Grattis! Myom behöver inte vara farligt eller skapa problem. Det är ganska vanligt och de flesta kvinnor vet inte ens att dem har det. Jag har två st och läkarna ville inte operera bort dem. De sa att det beror på var det sitter och det är inte säkert att det kommer att påverka en graviditet. Jag har en moster som hade en myom som växte under graviditeten, dem hade exat koll på henne men annars gick det bra för henne att få barn. Var inte orolig, det kommer säkert gå bra =). 
  • Tjogge

Hej

En fundering så här på kvällsfronten. Ni som tagit crinone fick ni stora torra vita klumpar flera dagar efter ni slutat m crinone ? Tog nämligen sista dosen i lörd morgon och under tiden så har jag inte fått så mkt klumpade flytningar bara enstaka gånger utan mer vattniga. Ikväll så hittade jag massor! av detta. Konfunderad varför det kom ut nu.. Har plussat flera ggr så inte rädd att det har med det å göra. Blev lite paff bara av mängden.

• frucgsvensson

Kanske ligger resten kvar långt in som kommer ut då du rör dig. Jag vet inte, har haft lutinus. Säkert ingen fara :)

• soni

Jag hoppar in här jag också! Jag är idag på ruvardag 6 med en blastocyst.
    Jag har haft rosa lutinusflytningar sedan dag 4. Idag är det mer brunaktiga och något mer rikliga. Känns tidigt för att vara mensen... Eller?
    Ska tilläggas att det är ett stimulerat FET men femanest och Lutinus.

Svar på tråden En tråd för oss ruvare