• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • soni

Tillägg till föregående inlägg. Idag är lutinusflytningarna vita igen... Vad ska man tro nu?

• utandig

Jag hade ont i ryggen från dag 1 efter insättningen , ostimmulerat FET . kom en brun liten slem klump när jag kissade. sen var allt bra fram till några dagar senare. lite brun/rosa flytningar. sen försvann dem . Sen kom det bruna flytningar med stimmlor i så att säga. kom även några droppar rosa rött på pappret dagen efter det. Hade så i några dagar. på Dag 12-13 kom kraftig blödning. Räknar inte mens fören nästa vecka. Testade minus. Ringde IVF kliniken. detta räknas som en vanlig mens. skall dock ta ett test om några dagar igen på test dagen för att vara 100% säker. Dem hjälpte dock till att planera för ny behandling då vi inte har använt hormoner alls denna gången. Jag har haft ont i ryggen, brännande stickande alla gånger . Första två IVF slutade i tidiga missfall vi fick alltså plus och så vidare. Men denna gången tog det inte. Hoppas detta hjälper er andra. Det jag har läst att vissa har blödningar men ändå blir gravida och föder , dem verkar inte eller sällan uppleva just verken i ryggen på samma sätt som vid missfall. sen också att vid missfall/ att det inte tar sig alls känns "mensvärken" till en början något annorlunda än vanlig mensvärk. ( Med utrymme för undantag). 

• soni

Tjuvtestade idag på RD10 (blastocyst)!!!
    Jag kan inte tro att det är sant!
    För det är väl sant?!?!

• soni
    soni skrev 2015-10-11 09:41:40 följande:

Tjuvtestade idag på RD10 (blastocyst)!!!
    Jag kan inte tro att det är sant!
    För det är väl sant?!?!

Försökte lägga upp bilden på testet... Gick sådär tydligen!
    Men positivt är det i alla fall ???????????????? nästan lika starkt som kontrollstrecket
  • Pruttkudde
    soni skrev 2015-10-11 09:44:20 följande:
    Försökte lägga upp bilden på testet... Gick sådär tydligen!
    Men positivt är det i alla fall ???????????????? nästan lika starkt som kontrollstrecket
    Jodå, det är positivt! Grattis! Skrattande
  • MålaMittHjärta

Hej här hoppar jag in, blev ruvare till en fin fin blastocyst i fredags. 

Tycker denna väntan är jobbig! Känns som en evighet sedan vi var på kliniken och gjorde et men är ändå bara på rd 4..

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Mirabell

Fick tillbaka en blastocyst igår, stimulerat FET och syskonförsök.

Tiden går långsamt, försöker att inte tänka på det ändå kommer jag på mig själv att googla efter statistik och andra dumma grejer

Svar på tråden En tråd för oss ruvare