• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • frucgsvensson
    missmissis skrev 2015-09-26 09:40:41 följande:

En fråga angående utomkveds... Jag har haft det 2008 då jag blev gravid på naturlig väg. Men tänker att när ett embryo placerats in i livmodern som hos oss kan det väl inte "lossna" och vandra tillbaka? Eller? Borde jag kanske veta. Över en vecka till mitt första VUL så om det kan det kommer jag försöka ändra min tid då jag nu är i vecka 6!!

Lycka till alla!!

Hoppas gärna över till "gravid efter IVF hösten 15" om/när det plussar.

Håller tummarna. Kan knappt förstå det funkade denna gången för oss. Kram

Jag har ingen aning om hur det är att ha utomkveds..

Jag fick också den tanken då du skrev om det här första gången (eller om det var någon annan?).

Men det ligger ju och guppar därinne och kan kanske vandra ner mot äggledaren, men vad jag förstår ned utomkveds vid spontan graviditet så är det ju att det befruktas och fäster i äggledaren, att det aldrig hinner komma till livmodern liksom. Men jag vet inte.

Varför funderar du på utomkveds nu? Har du symptom på det?
  • frucgsvensson

Fortsätter att ta tester för att se om det blir starkare. Tycker mig se att dagens test är starkare, men det är svårt att se ändå eftersom testen inte håller samma kvalité då det gått flera timmar.

(Varför blir mina bilder roterade?!)

• frucgsvensson

Haha, bara för det så blev den inte roterad. Iallafall, det undre testet är från igår (RD 6) och det övre från idag.

• Lilly2013
    skatten12 skrev 2015-09-26 11:24:53 följande:

Plus blev negativt. Så ingen graviditet här inte

Vilken dag är du på?? Det var kanske ägglossningssprutan som gjorde utslag från början:
  • skatten12

Nej ostim. Men har fått förklarat för mig av två överläkare att det kan producera hcg tidigt med blasto och sen inte att det fortskrider. Kroppen bilder hormonet snabbt med dem ofta fäster på 1 eller 2 dygnet .
    Tyvärr... Hade inga vaggisaar heller... Tusan

• Lilly2013

Usch va tråkigt. Har ni fler kvar i frysen?

Jag är på dag 9 idag. Har fortfarande inte testat, kommer nog inte göra det heller. Har TD på dag12 redan så det är ju inte så långt kvar.

• Lilly2013

Nej 3 dagars. Klart man är nyfiken men tycker det är ganska mysigt att gå runt att inte veta. Vill inte bli besviken redan nu känns det som. Vi har försökt ganska länge och haft 5 missfall och jag har aldrig testat innan mensen varit försenad iallafall en vecka. Just nu har jag iallafall fått tillbaka mitt bröstont. Tar crinone och Progynon 3 ggr per dag och det gör ju säkert sitt.

Svar på tråden En tråd för oss ruvare