• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Regnbågsdröm

Hej alla. Jag har länge funderat över vart man ska ta vägen med alla sina känslor efter misslyckade IVF-försök. De här grupperna betyder mycket, men vart hamnar man emellan. Har skapat en grupp "Vi som misslyckats". Ligger under "svårt att få barn - IVF/provrörsbefruktning". Läs gärna den och hoppa in om ni vill, ni som behöver någon att prata med och skriva av er efter misslyckandet.

• Minimasken

Hej allihopa!

Nu har jag äntligen åter fått en smilie? på mitt ägglossningstest så på Onsdag 25/5 blir jag åter ruvade åt ett nu fryst embryo. Hoppas hoppas det vill stanna kvar och bli en vårbebis ????
    Känns så skumt att veta på Onsdag klockan 14 är jag äntligen ruvade igen!

• Minimasken

Skulle haft återföring av fryst embryo igår.... Men en timme innan vi skulle åka till sjukhuset ringer telefonen med skyddat nummer.. En kvinna i andra luren säger att hon är barnmorska från Sahlgrenska och vill ringa för att beklaga.. Där och då blir jag som förstelnad...
    - ditt embryo från frysen klarade inte upptiningen så det blir tyvärr ingen återföring idag, nu har vi sommaruppehåll så vi kan köra igång igen i Augusti!

Fan denna jävla väntan och trodde att jag nu skulle ruva men så gick allt åt pipan! Mannen som har få och knappt simkunniga spermier blev väldigt ledsen och eftersom det är därför vi inte lyckats på egen hand känner vi nu att vi fokuserar på att bara njuta av sommaren istället och inte tänka förmycket på vad som skett.

Hade dock en känsla innan samtalet att det skulle vara kört denna gången då jag läst att bara ca 20% klarar av upptiningen.

• Jeska

Lycka till allihopa. Själv är jag klar efter 4 barn och steriliserade mig i samma veva när det blev akut för bebisen att komma ut. Fick skriva på ett papper fort innan jag blev nersövd.

• lilsis

Hoppas börja ruva på måndag igen.

Äggplock igår gav 6 ägg. Min klinik ger ingen "under tiden info" men om inget har tagit sig bör de ju ha ringt nu när det gått 29 timmar sedan äggplock.

Vet inte varför de odlar till blastocyster den här gången, orkade inte fråga för det spelar ju ingen roll egentligen.

• lilsis
    Jeska skrev 2016-05-26 08:42:46 följande:

Lycka till allihopa. Själv är jag klar efter 4 barn och steriliserade mig i samma veva när det blev akut för bebisen att komma ut. Fick skriva på ett papper fort innan jag blev nersövd.

Om du gjort ivf varför sterilisation?
  • Angelinap

Hej!

Fick tungt besked idag,,, 2 ivf försök- perfekta ägg och befruktades med superbra spermier. Dag 2- gick de inte vidare och ingen insättning blir av, vi som längtat så????

• lilsis
    Angelinap skrev 2016-07-01 17:17:30 följande:

Hej!

Fick tungt besked idag,,, 2 ivf försök- perfekta ägg och befruktades med superbra spermier. Dag 2- gick de inte vidare och ingen insättning blir av, vi som längtat så????

Vad tråkigt :(
  • Lillaninorr

Hej på er alla! Premiärinlägg här på familjeliv. Ruvar för närvarande på en 5d blasto, rd 5 idag (FET). I bagaget har jag ett par försök, senast ett ivf som slutade i ma i v 10.

En fråga som nån av er kanske har erfarenhet av, hur länge kan man fortsätta (teoretiskt) med femanest och lutinus? Fick testdag 3 v efter fet, 17 juli. Skulle det vara positivt ska jag fortsätta med både femanest och lutinus tills vidare, i alla fall tills kliniken öppnar igen v32 och efter kontakt med dom. Har inte läst att någon annan fortsatt med båda så pass länge?

• Tea10

Hej Lillaninorr, vi har exakt samma datum, jag är också på ruv dag 5 efter 5d blasto, fast är en fräsch försök. 

idag gjorde jag lite undersökning av dessa piller och vaggisar jag tar, och det är så här:

Jag tar vaggisar/litinus 12st per dag, yupp! jag vet , det låter lite väl förmycket, värför jag var tvungen att undersöka informationer. men detta progesterone man kan inte överdosa med, och detta behöves extra mycket om du har fått nedsättning innan ( jag har fått) eftersom du får helt inget egen produktioner , ändå tills moderkakan börjar sätt sitt -- dvs, veckan 12. Jag ska ta detta dos till veckan 14.

jag tar östrogen 400mg/ progynon 4st per dag. Detta hjälper till med föra blod till livmoden, men detta har en hel del biverkningar, så som ont i brösten, kramper, you name it. Och värsta är detta ger problem för blod klumpar sig, därför man behöver Trombyl/baby asprin tillsammas med detta. Jag dessutom tar Klaxene sprutta 400ml per dag för att tunna ut blodet ( och det hjälper till med auto-immun delen). Progynon tar jag tills vecka 12, och Klaxene tills man ser första hjärtaslag.

Oj, nu har det blivit en lång uppsats, och på svenska hoppas det hjälper .. 

Svar på tråden En tråd för oss ruvare