• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Lillaninorr

Tea10, tack för info! Min klinik har som sagt sommarstängt nu så kunde inte ringa och fråga.

Ja det var ju ena hästdoser av hormoner du tar! Antar att det inte är i Sverige? Jag tar 6mg per dag (estradiol), och 3 progesteron vag per dag. Hittills mår jag väl rätt ok. Det mest påtagliga är väl att jag måste upp och kissa flera ggr per natt, började efter FET. Senaste grav som slutade i ma hade jag sjukt ont i brösten, men jag kommer ju såklart inte ihåg när det började. Då var det visserligen färskförsök/ET.

Så nu är det bara en lång väntan, 2 v till innan testdag..

• lilsis

RD 0 igen då. Blastocyst som börjat kläckas. TD 22/7.

Inget till frysen denna gång.

• lilsis
    Lillaninorr skrev 2016-07-02 22:06:01 följande:

Hej på er alla! Premiärinlägg här på familjeliv. Ruvar för närvarande på en 5d blasto, rd 5 idag (FET). I bagaget har jag ett par försök, senast ett ivf som slutade i ma i v 10.

En fråga som nån av er kanske har erfarenhet av, hur länge kan man fortsätta (teoretiskt) med femanest och lutinus? Fick testdag 3 v efter fet, 17 juli. Skulle det vara positivt ska jag fortsätta med både femanest och lutinus tills vidare, i alla fall tills kliniken öppnar igen v32 och efter kontakt med dom. Har inte läst att någon annan fortsatt med båda så pass länge?

Min klinik säger minst till VUL runt v 6 och oftast tom v12 när man gjort stimulerat FET.
  • lilsis

RD4. Tiden går långsamt, känns som att jag ruvat i flera veckor...

• Tea10

Lillianinorr, ruv-kompis! hur har det gått med dig?

Jag fick HCG 359 på ruv dag 9 redan, kusten ser rätt klart för det delen. nu väntar jag ett par veckor till för att se om det är en eller två som hittat hem hos mig.

• Lillaninorr

Tea10, jo tjuvtestade på rd 10 och fick ett plus! Mest för att jag blev lite orolig då det kom lite rosaröda flytningar en par dar innan. Officiell testdag först nu på söndag. Hcg har jag ingen aning om, aldrig blivit erbjuden att testa.

Symtom: uppsvullen, evigt nattkissande, kort stubin, huvudvärk, hård i magen,

• lilsis
    Lillaninorr skrev 2016-07-11 19:08:23 följande:

Tea10, jo tjuvtestade på rd 10 och fick ett plus! Mest för att jag blev lite orolig då det kom lite rosaröda flytningar en par dar innan. Officiell testdag först nu på söndag. Hcg har jag ingen aning om, aldrig blivit erbjuden att testa.

Symtom: uppsvullen, evigt nattkissande, kort stubin, huvudvärk, hård i magen,

Wow! Första klinik jag sett som har ännu senare testdag än min.
  • Lillaninorr

Lilsis, jo för FET är det 3 veckor, något kortare för färskförsök. Tidigt vul görs i v 8.

Svar på tråden En tråd för oss ruvare