• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-10-26 18:20:46 följande:

Kan man få metallsmak/blodsmak i munnen om man är gravid ? sitter på jobbet och tycker jag har metall ish smak i munnen trots att jag nyss ätit choklad?

Jag har läst att det kan vara ett vanligt symtom tidigt i graviditeten! ^^
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-10-26 16:31:12 följande:

Ja, desvärre har jag fått en lättare urinvägsinfektion som jag känner av när jag kliver upp på morgonen så känns som att det kan vara det som gör att jag måste kliva upp på natten. dock så har jag ju inge besvär/känningar av den under dagen eller natten utan bara lite när jag vaknat till riktigt. Och dricker inge mer vatten än normalt, visst att jag får i mig mycket vatten men tränar ju nästan 1-2 timmar per dag och där försvinner mycket.

Min gymkompis sa idag " du brukar ju aldrig kissa under gympass, nu har det hänt 2 gånger på 1,5 timmar" haha

Åh hoppas det är en nidblödning, förstår att du blir orolig :( <3

Ånej vad jobbigt! själv har jag åkt på en förkylning. Min kompis säger att imunförsvaret är lägre när man blir gravid men jag vet inte om det stämmer. :-P

Vad roligt ändå att andra märker vissa förändringar.
  • Emmi0306
    Ejoma skrev 2015-10-26 16:31:12 följande:

Ja, desvärre har jag fått en lättare urinvägsinfektion som jag känner av när jag kliver upp på morgonen så känns som att det kan vara det som gör att jag måste kliva upp på natten. dock så har jag ju inge besvär/känningar av den under dagen eller natten utan bara lite när jag vaknat till riktigt. Och dricker inge mer vatten än normalt, visst att jag får i mig mycket vatten men tränar ju nästan 1-2 timmar per dag och där försvinner mycket.

Min gymkompis sa idag " du brukar ju aldrig kissa under gympass, nu har det hänt 2 gånger på 1,5 timmar" haha

Åh hoppas det är en nidblödning, förstår att du blir orolig :( <3

Ånej vad jobbigt! själv har jag åkt på en förkylning. Min kompis säger att imunförsvaret är lägre när man blir gravid men jag vet inte om det stämmer. :-P

• Fian88

Fick mens idag så hoppar gärna in här! Blir andra försöket efter missfall men 17e försöket sen vi började köra oskyddat.
    Vill någon lägga in mig i listan?:)
    Fian88, andra barnet, andra försöket efter mf.

• Fian88
    Fian88 skrev 2015-10-26 22:33:54 följande:

Fick mens idag så hoppar gärna in här! Blir andra försöket efter missfall men 17e försöket sen vi började köra oskyddat.
    Vill någon lägga in mig i listan?:)
    Fian88, andra barnet, andra försöket efter mf.

Och bim 21/11, glömde skriva det haha;)
  • Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-26 22:31:05 följande:

Ja kan nog stämma att imunförsvaret kan vara lite svagare när man är gravid. kroppen ger ju så mycket till det lilla knytet så inte helt omöjligt.

Haha, ja hon bara skratta åt mig och undra om det var såhär det skulle vara nu och framåt :D

Ja, jag hoppas att metall smaken försvinner, blir typ illamående av den haha
  • Jempan85
    strumpan123 skrev (null) följande:
    ja det är nog bäst att vänta, vet hur det är med alla negativa. Höll på att gå under av det ändå fortsatte jag och dyrt blev det förra barnet.
    Håller tummarna att det blir ett plus för dig då!
    Tack, jag har inte ens försökt länge! Första barnet blev till direkt och det här är (förrhoppningsvis) andra äl efter fl så vi kan pricka in och få barn nummer två. Men jag har NOLL tålamod så har ändå hunnit ta miljoner test känns det som, haha! Håller tummarna för plus för dig också!
  • Jempan85
    C ecilia skrev (null) följande:
    Jag testar nog också på bim, 14-15 nov.

Min tidigare graviditet väntade jag till bim + 5 :p försökte inte tänka så mycket den månaden, sen jobbade jag natt, bestämde mig för att testa efter nattpasset! + :)
    Då är du ju bra på att hålla dig iaf! Förra gången plussade jag på bim-4 så kanske blir svårt att låta bli nu också, haha!
  • misslina

Ja då var det kört för mig' tempen droppade idag så bara invänta menshelvetet!

Så jäkla ledsen nu och livrädd att vi aldrig kommer lyckas....
    Hatar kroppen som luras som den gör! Hur fan kan man må så illa som jag gjorde igår och ändå inte vara gravid!
    Blir tyngre för varje gång man ska börja om igen! Men på nåt sätt orkar man väl!

Hej på er:) förlåt för mig negativa meddelande!
    Hoppar gärna in här! Detta blir vårt femte försök på vår tredje.
    Bim 27 november!

• Fian88
    misslina skrev 2015-10-27 06:01:01 följande:

Ja då var det kört för mig' tempen droppade idag så bara invänta menshelvetet!

Så jäkla ledsen nu och livrädd att vi aldrig kommer lyckas....
    Hatar kroppen som luras som den gör! Hur fan kan man må så illa som jag gjorde igår och ändå inte vara gravid!
    Blir tyngre för varje gång man ska börja om igen! Men på nåt sätt orkar man väl!

Hej på er:) förlåt för mig negativa meddelande!
    Hoppar gärna in här! Detta blir vårt femte försök på vår tredje.
    Bim 27 november!

Jag mådde exakt som förra månaden den här gången. Förra månaden var jag gravid och denna månaden kom mensen. Progesteron är det hormon som ökar efter äl och det ger gravidlika symptom. Så egentligen kan man inte räkna med riktiga gravidsymptom förrän efter bim! Innan bim kan man omöjligt veta om det är pms eller graviditet.
    Förstår att det är tungt, vi har försökt sen juli-14, men upp till ett år är helt normalt och ni är ju inte uppe i ett halvår än. Hoppas november blir vår månad:)
Svar på tråden BIM november 2015