• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • Caligirl90
    Ejoma skrev 2015-10-26 15:50:10 följande:
    lite samma här, man undrar ju är tecknen pga pms lr graviditet?. Man hoppas ju såklart på det sistnämnda men kroppen är som den är och det kan lika gärna va pms. Men hoppas hoppas gör man :D
    Ja så himla svårt... Känns mer och mer för varje timme, ryggen, ljumskarna, osv osv :P Hur mycket kan huvudet ställa med undrar man ju? :I
  • Ejoma
    Emmi0306 skrev 2015-10-26 15:52:53 följande:
    Hihi hoppas det är positivt! ^^ det känns ju verkligen som ett "äkta" symtom inte för att våra andra symtom inte kan vara riktiga men det känns ju annorlunda när du faktiskt tom vaknar av det! ^^

Jag skrev ett inlägg lite senare på morgonen som verkar ha försvunnit. :-S men där berättade jag att jag typ en timme senare var på toa igen och har fått en liten blödning! så min dröm blev sann ändå... dock så hoppas jag ju att det är en nid blödning för den är inte riktigt som den brukar och jag har haft en stickande smärta i nedre delen av magen till och från idag. Jag är ju på äl+10 och nidblödning brukar ju komma ungefär då (om man får den). Jag har ju 7dagar kvar till bim men man vet ju aldrig om den är tidig. Nid eller mens? Det är den stora frågan i mitt liv just nu. Jag kan ju erkänna att jag var hur deppig som helst imorse när jag såg blödningen, jag mår lite bättre nu men oron finns här hela tiden.
    Ja, desvärre har jag fått en lättare urinvägsinfektion som jag känner av när jag kliver upp på morgonen så känns som att det kan vara det som gör att jag måste kliva upp på natten. dock så har jag ju inge besvär/känningar av den under dagen eller natten utan bara lite när jag vaknat till riktigt. Och dricker inge mer vatten än normalt, visst att jag får i mig mycket vatten men tränar ju nästan 1-2 timmar per dag och där försvinner mycket.

Min gymkompis sa idag " du brukar ju aldrig kissa under gympass, nu har det hänt 2 gånger på 1,5 timmar" haha

Åh hoppas det är en nidblödning, förstår att du blir orolig :( <3
  • Anonym (2an)

Hej jag hoppar in här om det är okej! Mensen är lite oregelbunden efter förlossning och amning. Vår dotter är 14 mån nu och vi försöker få till ett syskon.

Är på andra försöket nu och jag har haft tre menstruationer, första hoppade över en månad exakt. verkar ändå som jag har samma gamla cykel med 32-35 dagar. räknar bim senast nu på sön, dag 35.

Mina symtom är svullen mage, känns väldigt gasig och förstoppad fast jag varken har gaser eller förstoppning, har platt mage annars men nu ser den verkligen gravid svullen ut. Har även mensvärk och är hungrig! inte alls sugen på sötsaker som jag annars är jämt, trötthetsattacker. 

Vad har ni andra för symtom? kram!

• Ejoma
    Caligirl90 skrev 2015-10-26 16:07:03 följande:
    Ja så himla svårt... Känns mer och mer för varje timme, ryggen, ljumskarna, osv osv :P Hur mycket kan huvudet ställa med undrar man ju? :I
    Jag tror huvudet kan ställa till med mycket, man har ju hört om dom som varit skengravid :/
  • SamsonS

Näe, nu ger jag upp! Nu har jag testat med ÄL tester i 2 veckor. Enligt appen skulle jag ha ÄL i onsdags,snart en vecka sen. Fortfarande inte den minsta tillstymmelse till stegring eller ens ÄL flytningar. Nu har jag däremot världens molvärk hela tiden,tokont i svanken och är öm om man trycker lite försiktigt över tjejmagen. Vi har sexat på varannan dag i 2 veckor, så har vi inte prickat in ÄL (om jag ens haft någon/har/kommer få??) så vet jag inte... Så frustrerande när ens kropp inte fungerar som den brukar göra.

• Ejoma

Kan man få metallsmak/blodsmak i munnen om man är gravid ? sitter på jobbet och tycker jag har metall ish smak i munnen trots att jag nyss ätit choklad?

• Anonym (Julibebis)
    8airam8 skrev 2015-10-26 14:30:49 följande:

Härligt! Verkar bli positivt ägglossningstest idag, äntligen! Typ fem-sex dagar senare än förväntat. Och oj vad vi ska ligga i nu <3

Wohoo sexa på!!
  • Ang82

Har inte jätte koll på äl flytningar, så frågar er :)

Idag så har jag som precis som förklaringen på bilden häromdagen, som rå ägg vita och magen har värk till och från. Hur länge brukar dessa flytningar vara? Nu ikväll är det mer åt färgat igen. Har äl varit eller är? eller kan dessa genomskinliga komma tillbaka? Har inga tester att kolla av med.

• juni2009

Hur stor är chansen att man kan bli gravid om vi låg endast den 17/10 och 25/10 om man har äl runt den 21-23/10

• Angdev
    {#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA!{#emotions_dlg.flower}

1/11
    Ejoma, 2:a försöket, 2:a barnet
    Polkagrisen85, 2.a barnet
    sowe81, 2:a försöket efter ma (4st totalt), 2:a barnet
    Anonym (längtar), 1:a försöket efter ma, 1:a barnet
    Agge83
    Smultrontjejen
    Körsbärsblomma, 1:a försöket efter mf, 2.a barnet
    Norrlänning86, 2:a försöket efter mf och ett utomkvedshavandeskap
    Caligirl90

2/11
    Cfmilla, 1:a försöket
    Emmi0306
    Anonym (2an), 2.a försöket, 2:a barnet

3/11
    strumpan123, 1:a försöket, 2:a barnet (ev +)
    Anonym (Anka77)
    ineedcoffee, 1:a försöket

4/11
    MrsWinter, 4:e försöket, 1.a barnet
    SamsonS, 3:e försöket, 2:a barnet
    Lottch3n, 2:a försöket, 1:a barnet
    ettena23, 2:a försöket
    Ellpi, 2:a försöket, 1:a barnet

5/11
    8airam8 
    nepe, 2.a försöket, 1:a barnet 
    halo83