• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • tesselessan
    Saoirse skrev 2015-10-30 11:21:12 följande:

Kastar mig in här efter några minuters orientering på sajten. Jag är just nu på BIM +2 men har varken plussat eller fått mens (testade igår med CB tidiga/digitala. Slutade med p-piller i slutet av september, fick mens 30/9 och är inställd på att det kanske tar ett tag innan ÄL kommer igång som den ska. Har dock testat med ÄL-stickor som gett svagt utslag fram till i tisdags, då de slutade ge utslag alls.

Det är lite lurigt eftersom jag inte har koll alls på min cykel. Försöker tänka att denna månad är till för att lära känna min kropp utan piller så att jag kan ha bättre koll framåt. En liten del av mig hoppas dock att jag testade för tidigt igår, även om jag vet att det skulle innebära att jag har en väldigt lång cykel. (I know, det är mycket troligare att jag bara inte riktigt vet när jag egentligen ska ha mens.) En annan del av mig vill ha mens nu med detsamma så att jag kan börja planera bättre denna gång ????.

Vi planerar för barn nr 1, jag är 29 år och bor i Mälardalen.

Jag förstår precis hur du känner. Slutade också med p-piller i september men har inte fått mens sedan dess så jag går bara och hoppas att den ska komma så jag kan börja planera nästa. Har ingen aning när jag ska ha ägglossning.
    trott mig känna grav-symtom men testat två gånger och negativt på båda. Vill inte börja att ta ÄL-stickor för det kommer ge min man prestationskrav. Får satsa på att ligga varannan dag istället i ett par månader...... ;)
  • Caligirl90
    sof t skrev 2015-10-29 09:56:48 följande:
    men oj vad sjukt! jag kommer inte ihåg hur jag kände mig faktiskt, jag var nog så upptagen med o analysera om strecken blev starkare så jag missade helt hur min kropp uppträdde! jag mådde inte illa iaf, som jag gör nu till o från, för det hade jag lagt på minnet! aha du tempar? jag har så oregelbunden sömn så jag vet inte om det hade funkat på mig? har vart sugen på att testa, är det svårt? nej jag tror inte du inbillar jag tror du kommer få ett plus i helgen! :D
    Det är väldigt skönt att tempa för man får väldigt koll på sin kropp! Men de gäller att man inte låter det stiga en åt huvudet bara ;) de känns som att de inte är något för min del längre, mest för att jag typ inte kan se mig själv som gravid?! Haha jättekonstigt kanske, känner väl en del symptom fortfarande och så men vi får väl se på måndag hur det blir :) känner mig okej med både och ändå. Hur går det för dig?
  • Ludde123
    Ellpi skrev 2015-10-30 11:18:07 följande:

Mera flytningar idag, fortfarande bruna. Lite ömma bröst men ingen mensvärk. Är på äl +9 så ska fortfarande vara 5 dagar kvar till mens egentligen. Känns lite hopplöst faktisk, vågar inte riktigt tro att det är en nidblödning.

Äl +12 idag ljusbrunt på pappret molande och lite ömma bröst......får se vart detta slutar????
  • Eemmmmaa86

Määäääääh!

Fick en glad gubbe precis nu på äl testet! Men ingen i morse.. ?!? kan de verkligen stämma? Blev så jädrans glad!
  • C ecilia
    Eemmmmaa86 skrev 2015-10-30 12:43:30 följande:

Määäääääh!

Fick en glad gubbe precis nu på äl testet! Men ingen i morse.. ?!? kan de verkligen stämma? Blev så jädrans glad!

Härligt! :) ja det kan stämma! Man kan ha stegring under en kortare tid och missa det tex. Om man tar testet på morgonen och får stegring på ef.

Väntar på "min glada gubbe" här i dagarna!
  • Zeeeeta

Är på BIM-6 och ÄL+7 idag.

I förgår började brösten bli ömma, och det har ökat igår samt idag.. 

Känns som om jag har träningsvärk från brösten upp ut i armhålorna.. Va en pest att bära in kassarna idag när jag handlat... De är även ömma när jag känner på dom, även bröstvårtorna ömmar lite idag.. Lite "mensvärk" till och från som ligger och maler i bakgrunden har jag med... 
    Någon som känner igen sig?

• mariatheresia

Enligt de sidor jag läst bör man äl-testet efter 15 och gärna 2 ggr med några timmars mellanrum.

Eemmmmaa86 skrev 2015-10-30 12:43:30 följande:

Määäääääh!

• Eemmmmaa86

Känns så himlarns bra att jag fick den där stegringen å glada gubben. Men ska jag ta ett nytt test imorgon också eller?

• Vinja
    C ecilia skrev 2015-10-29 14:52:09 följande:
    Min sambo gör inte något för att maximera chansen. Förra graviditeten bad jag honom att undvika att basta bada varmt vid ägglossning.
    Bra tips! Min sambo alskar att dra sig i badet, helst minst en timme och jattevarmt ska det vara. Borde kunna fa honom att undvika det runt agglossning i alla fall tycker jag Tungan ute
  • Vinja
    mkess skrev 2015-10-29 17:30:20 följande:
    Känner igen känslan, när man aldrig varit gravid innan har man ju ingen koll på om man kan få barn eller inte så klart man undrar liksom! Man får utgå från att det går eftersom det är vanligt att det tar upp till ett år, annars hinner man nog bli galen på kuppen.

Det finns nog att köpa på flesta affärerna, definitivt tesco och sainsburys och boots iaf. Och haha, jag tänkte samma men tog ett ÅR innan jag lyckades övertala honom att äta vitaminer.   Hoppas det går bättre för dig!
    Oh, ska forbi Boots idag, ska kolla dar! Och jag ska nog fa min sambo att ata vitaminer redan nu, jag gor en kaffe at honom varje morgon, om han vagrar ata vitaminerna far jag helt enkelt smula ned dom i kaffet, hehe! Flört

Jag forsoker hela tiden tanka att det nog kan ta upp till ett ar, men det ar ju sa svart att halla sig fran gravidfantasierna. Det kanns bra att veta att det inte bara ar jag som kanner/har kant sa i alla fall, sa vet man att man inte ar helt galen, haha!
Svar på tråden BIM november 2015