• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • SophiaP

Hej :) jag har en fråga.. Har äl tester från graviditets kollen. Hur funkar dom exakt? Ibland får jag bara ett streck och ibland kommer det ett starkt streck och ett svagt streck? Vad menas med det? Vet ju att strecken skall vara lika starka eller de vänstra starkare om jag har äl.. Funderar bara på vad de svaga strecket betyder? Någon som vet? :)

• dundernina

Hej. Jag är gärna med här. Jag har BIM 7 november.. hade ÄL 23 oktober. Jag och min partner fick bara till det t å gånger runt den perioden. Får hoppas att det var tillräckligt.

Jag vågar knappt känna efter nu.. Förra månaden trodde jag att jag var gravid då min mens va sen.. men fick många negativa graviditetstest.

Dem senaste dagarna har jag känt mig lite mysko. Halv illamående typ hela dagarna, moland värk i tjejmagen och idag kom det som växtvärk i ländryggen. Mycket klibbiga flytningar men det hade jag förra månaden oxå innan mensen kom.

Suck.. hehe.. testade mig igår med fick negativt.. inte bra att ha massa test liggande hemma.. blir dyrt nör man vill testa sig varje dag.

Hur mår ni andra?

• Zeeeeta
    dundernina skrev 2015-10-30 16:47:30 följande:

Hej. Jag är gärna med här. Jag har BIM 7 november.. hade ÄL 23 oktober. Jag och min partner fick bara till det t å gånger runt den perioden. Får hoppas att det var tillräckligt.

Jag vågar knappt känna efter nu.. Förra månaden trodde jag att jag var gravid då min mens va sen.. men fick många negativa graviditetstest.

Dem senaste dagarna har jag känt mig lite mysko. Halv illamående typ hela dagarna, moland värk i tjejmagen och idag kom det som växtvärk i ländryggen. Mycket klibbiga flytningar men det hade jag förra månaden oxå innan mensen kom.

Suck.. hehe.. testade mig igår med fick negativt.. inte bra att ha massa test liggande hemma.. blir dyrt nör man vill testa sig varje dag.

Hur mår ni andra?

Jag har bil 5/11, och har även "mensvärk" samt något som känns som träningsvärk från bröstet till armhålan på båda sidorna.. hoppas hoppas :) varit perfekt julklapp till släkten :)
  • dundernina
    Zeeeeta skrev 2015-10-30 17:06:37 följande:

Jag har bil 5/11, och har även "mensvärk" samt något som känns som träningsvärk från bröstet till armhålan på båda sidorna.. hoppas hoppas :) varit perfekt julklapp till släkten :)

Ja verkligen. Var hos mina föräldrar idag och berättat att jag varit yrslig i några dagar och pappa utbrast du e gravid.. haha ja man kan ju verkligen hoppas.

När ska du testa dig?
  • Zeeeeta
    dundernina skrev 2015-10-30 18:35:07 följande:

Ja verkligen. Var hos mina föräldrar idag och berättat att jag varit yrslig i några dagar och pappa utbrast du e gravid.. haha ja man kan ju verkligen hoppas.

När ska du testa dig?

Jag har tänkt att testa söndag morgon då det är bim-4 :) du då?
  • mariatheresia

Jag har såna test. Båda strecken ska vara lika starka då är man när eller har äl. Har en cykel på 27 dagar börjar testa dag 11 och har sista 3 månader sett stegring och haft starka streck dag 15 och 16. Testar efter 15 vi 17 och 22 på kvällen. Har läst att lh hormonet stegrar under dagen och ska inte testas på morgonurin. Lycka till

SophiaP skrev 2015-10-30 16:28:03 följande:

Hej :) jag har en fråga.. Har äl tester från graviditets kollen. Hur funkar dom exakt? Ibland får jag bara ett streck och ibland kommer det ett starkt streck och ett svagt streck? Vad menas med det? Vet ju att strecken skall vara lika starka eller de vänstra starkare om jag har äl.. Funderar bara på vad de svaga strecket betyder? Någon som vet? :)

• Saoirse
    tesselessan skrev 2015-10-30 11:42:59 följande:

Jag förstår precis hur du känner. Slutade också med p-piller i september men har inte fått mens sedan dess så jag går bara och hoppas att den ska komma så jag kan börja planera nästa. Har ingen aning när jag ska ha ägglossning.

trott mig känna grav-symtom men testat två gånger och negativt på båda. Vill inte börja att ta ÄL-stickor för det kommer ge min man prestationskrav. Får satsa på att ligga varannan dag istället i ett par månader...... ;)

Min kille var den som propsade på äl-stickor så vi kör på dem just nu. Tror dock inte att jag kommer köpa flera när dessa är slut, för de påverkar mig negativt. Känns meningslöst att ligga utan äl typ, och så vill jag ju för allt i världen inte känna! Dessutom fick jag utslag på stickan idag igen, någon dag efter att jag inte fått utslag alls. Förvirrande! Det får helt enkelt bli till att ligga så mycket som möjligt, så ofta som möjligt. :)
  • MrsWinter

Åh är så ledsen. Nu har jag haft små blödningar i 6 dagar! Beräknad BIM är 4/11, börjar tro att det inte blir ett plus denna månaden heller... Så jobbigt, detta är 4:e gången!!!

• sof t
    Caligirl90 skrev 2015-10-30 12:07:51 följande:
    Det är väldigt skönt att tempa för man får väldigt koll på sin kropp! Men de gäller att man inte låter det stiga en åt huvudet bara ;) de känns som att de inte är något för min del längre, mest för att jag typ inte kan se mig själv som gravid?! Haha jättekonstigt kanske, känner väl en del symptom fortfarande och så men vi får väl se på måndag hur det blir :) känner mig okej med både och ändå. Hur går det för dig?
    aah kan tänka mig det, men jag har ju ofta avbruten sömn då dottern vaknar var o varannan natt ett par ggr så jag vet inte riktigt om det hade funkat att tempa, men vi har kört varannan dag hela mån för säkerhets skull. fick en känsla igår att jag nog inte var gravid ändå och imorse kände jag ingenting alls längre, på em kom mensen. vi har verkligen prickat in äl, så det känns bra, mer kunde vi inte göra! ;) tycker det känns skönt att den kom lite tidigare än senare denna gång och att den är regelbunden o inte krånglar efter förlossningen, ny bim blir runt 30 nov så jag flyttar väl fram bim lite då ;) jag håller tummarna för dig nu, hoppas du får ditt plus nu! 
Svar på tråden BIM november 2015