• nepe

BIM november 2015

Ny månad & nya tag! Här kan vi ha en ny tråd för oss med BIM i november. Önskar alla lycka till! GladGravid

• Svar på tråden BIM november 2015
  • sof t
    {#emotions_dlg.flower}BIM-LISTA!{#emotions_dlg.flower}

1/11
    Ejoma, 2:a försöket, 2:a barnet
    Polkagrisen85, 2.a barnet
    sowe81, 2:a försöket efter ma (4st totalt), 2:a barnet
    Anonym (längtar), 1:a försöket efter ma, 1:a barnet
    Agge83
    Smultrontjejen
    Körsbärsblomma, 1:a försöket efter mf, 2.a barnet
    Norrlänning86, 2:a försöket efter mf och ett utomkvedshavandeskap
    Ludde123, 4:e barnet

2/11
    Cfmilla, 1:a försöket
    Emmi0306
    Caligirl90

3/11
    strumpan123, 1:a försöket, 2:a barnet (ev +)
    Anonym (Anka77)
    ineedcoffee, 1:a försöket

4/11
    MrsWinter, 4:e försöket, 1.a barnet
    SamsonS, 3:e försöket, 2:a barnet
    Lottch3n, 2:a försöket, 1:a barnet
    ettena23, 2:a försöket
    Ellpi, 2:a försöket, 1:a barnet

5/11
    8airam8 
    nepe, 2.a försöket, 1:a barnet 
    halo83
    Britt91, 1:a försöket efter ma
    Zeeeeta, 1.a försöket

6/11

juni2009, 2:a barnet
    Kzon, 1.a barnet, 8:e försöket
    linlej84, 3.e barnet

7/11
    Lillis26
    Längtanefterstorken, 2:a försöket, 1:a barnet
    ausaaf, 3:e försöket, 1:a barnet
    pannkakan87, 1.a försöket efter mf

8/11
    Kolan91
    Novixi, 5:e försöket, 3:e barnet
    Enlitentill, 6:e försöket, 3:e barnet
    Msan86, 1:a barnet
    halfmoon, 1:a försöket efter mf (3:e totalt), 1:a barnet

9/11

201405, 2.a försöket, 1:a barnet
    happylife, 1.a försöket efter mf
    Ang82, 8:e försöket, 1:a barnet

10/11
    livias
    Jessima, 1:a försöket

11/11
    Angdev, 12:e försöket, 2:a barnet
    frofro, 1.a försöket efter mf
    Kstadtjej87, 2:a försöket, 1:a barnet
    Jempan85, 3:e försöket, 2:a barnet

12/11
    Eemmmmaa86, 10:e försöket efter mf, 3:e barnet
    Anonym (Julibebis), 7:e försöket, 2:a barnet

13/11
    Kissekatten2014, 3:e försöket, 1:a barnet
    Mammabertil, 7:e försöket
    Min tur, 2:a försöket, 1:a barnet

14/11
    bamboobaby, 2:a försöket, 3.e barnet
    C ecilia
    sebbejonte

15/11
    Malin 845
    mammaA93, 7:e försöket, 3:e barnet
    Fsake, 7:e försöket, 3:e barnet
    S0ckert0ppen, 1:a försöket, 2:a barnet

16/11
    mariatheresia, 4:e barnet, 3:e försöket
    Ev1l, 3:e försöket, 2:a barnet

18/11
    illaoliven

19/11
    Norrskenet1, 5:e försöket
    Miniflicka93, 1:a barnet
    HCS, 7:e försöket, 4:e barnet
    Maräng86, 4.e försöket, 1:a barnet

20/11
    Doris87, 5:e försöket, 1:a barnet
    eg90, 2:a försöket, 1:a barnet
    Veli9090, 2:a försöket, 1:a barnet
    Wishfulthinking, 11:e försöket, 1:a barnet
    strongisthenewme, 2:a försöket, 1:a barnet
    SophiaP, 3.e försöket

21/11
    Fian88, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet

22/11
    Hansson88, 1:a försöket efter mf
    Esirnus, 2:a barnet
    tesselessan, 1:a försöket, 1:a barnet

23/11
    anynumos, 3:e försöket efter ma 
    miamarina84, 14:e försöket, 1:a barnet
    babytjejen

24/11
    MiaN89, 4:e försöket, 2:a barnet
    Yennie88, 7:e försöket, 1:a barnet

27/11
    misslina, 5:e försöket, 3:e barnet

30/11
    Vinja
    sof t, 3:e försöket, 2:a barnet

OSÄKERT BIM
    isabelle1987, 1:a försöket, 3.e barnet
    MaryCherry, 1:a försöket, 2:a barnet
    Stormborne (ev 8-11 nov), 2:a försöket, 2:a barnet
    mkess (ev 11-15 nov), 1:a försöket, 2:a barnet
    FiaLottaPäronkvist
    Symetrical
    Anonym (Hodej)
    Anonym (..)
    Molle90
    Natalie87W
  • nepe

Har varit hos barnmorskan idag som ett första steg i att få hjälp då jag haft tre månader utan ägglossning nu. Sambon har tid för spermaprov på måndag och måndagen efter ska vi båda dit och få provsvar samt att jag ska få undersökas. Sedan följer ev. blodprov eller spolning av äggledarna eller vad läkaren anser nödvändigt. Känner mig så otroligt lugn just nu. Jag ringde i förrgår, pratade med barnmorskan igår och fick tid IDAG. Känns fantastiskt. och barnmorskan var helt underbar hon också. Jag har ju tempat sen jag slutade med p-piller i februari men hon bad mig sluta helt med tempningen och med äl-testerna för att det stressar min kropp så mycket. Känns som att vi är på g nu på något sätt :)

Hur mår ni andra?

• Mammabertil
    halfmoon skrev 2015-10-30 06:21:32 följande:

Min cykel verkar också ha ändrats. Fick missfall i början av september och då kom mensen efter 36 dagar efter att klumparna kommit ut. Trodde äl skulle komma som vanligt denna månaden men äl kom först på dag 18. Återstår att se när mensen kommer. Förra månaden är jag dock rätt säker på att mensen kom prick 14 dagar efter äl. Så för min del har inte lutealfasen ändrats nåt men cykeln i sig har. När hade du ditt missfall?

Okie, mm knepigt. Mitt senaste MF hade jag i augusti.
  • Ellpi
    Ludde123 skrev 2015-10-30 12:22:38 följande:
    Äl +12 idag ljusbrunt på pappret molande och lite ömma bröst......får se vart detta slutar????
    Blir knäpp på detta... Lite rött blod förut, inga klumpar, sen tillbaka till brunt igen. Ont i vänstra delen av magen och fortfarande ömma bröst.

Har du vågat dig på att testa än?
  • Enlitentill
    Zeeeeta skrev 2015-10-30 13:32:28 följande:

Är på BIM-6 och ÄL+7 idag.

I förgår började brösten bli ömma, och det har ökat igår samt idag.. 

Känns som om jag har träningsvärk från brösten upp ut i armhålorna.. Va en pest att bära in kassarna idag när jag handlat... De är även ömma när jag känner på dom, även bröstvårtorna ömmar lite idag.. Lite "mensvärk" till och från som ligger och maler i bakgrunden har jag med... 

Någon som känner igen sig?

Jag känner är på ÄL+5 och börjar lite smått få ömmande bröst nu. Mensvärken började i går. Och moler från och till. BIM 7/11 och denna månad ska jag verkligen försöka att vänta med test tills ev. Utebliven mens..
  • karinjanson

Hoppar in här jag med! Har ägglossning på måndag 2/11, ev. tisdag, bim 16/11. Första barnet för oss, slutade med piller för ett år sedan men ännu har vi inte lyckats.. kanske är november våran månad?! Hoppas hoppas!

• Pumpalens

Hallå,

Jag tar och hoppar in i gruppen har bim 4-5 november. Trodde som många andra att jag inte skulle få mensen förra månaden men det fick jag.

Men nu funderar jag på om jag är det. Från en vecka tillbaka har jag vaknat och börjat kissa på nätterna ungefär samma tiden varje natt. Vad min sambo än gör eller säger så snäser jag åt honom. Var barnvakt i veckan och hon är så snäll den lilla tjejen men allt hon gjorde och ville kände jag att jag inte kunde hantera utan blev irriterad där också men kunde behärska mig mot henne, men fick kämpa med min inre känsla!

Sen i början av veckan så var vi och köpte nytt köksbord, när vi satt med säljaren för att skriva under allting fick jag panik för tyckte han luktade såå illa fick resa mig för att gå och lukta i ett doftljus, min sambo kände inte han luktade illa.

Sen har jag i tjejmagen känt en värmande känsla.

Kan vara inbillning, har Många gånger inbilat mig att jag är gravid men just det att jag går och kissar på nätterna samt snäser till min sambo på ett sätt jag inte brukar göra, får mig att börja fundera.

Någon som känner igen sig?

Var tvungen och skriva av mig lite eftersom man inte vill prata om de för öppet bland vänner. Hade ju vart en fin julklapp och ge i år :)

Trevlig helg!

• Msan86

Fler som tempar här och har erfarenhet?? Har högre temp än vanligt... Kan det vara ett tecken trots att det är tidigt? Påverkar Pergo temperaturen så det kan va det?

• misslina
    Msan86 skrev 2015-10-31 07:26:36 följande:

Fler som tempar här och har erfarenhet?? Har högre temp än vanligt... Kan det vara ett tecken trots att det är tidigt? Påverkar Pergo temperaturen så det kan va det?

Vilken dag i cykeln är du?

Du har en bastemperatur, viktigt att ta den ungefär samma tid varje morgon innan du kliver upp. Börja när man får mens. Sen efter äl stiger temperaturen och håller sig ca 0.3 högre än bas( kan vara mer också) sen om man får mens så sjunker tempen igen. Annars håller den sig hög. Ja detta var en snabbversion av hur man tempar ;)
  • Msan86
    misslina skrev 2015-10-31 07:34:18 följande:

Vilken dag i cykeln är du?

Du har en bastemperatur, viktigt att ta den ungefär samma tid varje morgon innan du kliver upp. Börja när man får mens. Sen efter äl stiger temperaturen och håller sig ca 0.3 högre än bas( kan vara mer också) sen om man får mens så sjunker tempen igen. Annars håller den sig hög. Ja detta var en snabbversion av hur man tempar ;)

Så långt är jag med men denna gången har jag 0,2 grader högre än jag brukar ha efter äl...
Svar på tråden BIM november 2015