Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM-DECEMBER

My102 skrev 2015-12-21 22:23:15 följande:

Hm, svullen i underlivet, kan du förklarade närmare? :P tror nämligen att jag är svullen..har ingen annan förklaring till detta fenomen :/

Såklart! Jag kände det först och främst när jag var inne och rotade efter tappen, att jag var så trång att jag knappt kom in med två fingrar. Sen efter ytterligare några dagar märkte jag att hela yttre könsorganet med blygdläppar och allt kändes svullet när jag duschade och tvålade in mig där nere. Ursäkte för intim info, men svårt att komma runt.
  • Symetrical
    My102 skrev 2015-12-22 07:39:03 följande:

Det är lugnt :) jag trodde först det var svamp eftersom det faktiskt gjorde lite ont när jag satt hårt och vid vissa trosor som är halv string som sitter åt mer..men jag har än inte behövt använda någon svamp kräm än, det kan efter en hel dag med såna här trosor tex klia lite men sen gå över..det är svullet precis vid "ingången" haha, som blodfyllt! Riktigt knepigt :/ lite irritersamt om inte annat :P är inte direkt sugen på sex om jag säger så..är inte nån grav på gång så är jag glad att ÄL är över :) Jag kan inte se någon färg skillnad på blydgläpparna i alla fall.

Något av det första som händer efter att ägget implanteras är att det blir ökad blodförsörjning till underlivet, varför det blir både svullet, mörkare och kan klia lite.

Bådar gott för din del, tycker jag.

När skall du testa?
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-22 08:10:18 följande:

Idag vaknade man upp med typ nackspärr som inte släpper. Känner mig varm i hela kroppen, typ som jag suttit i en bastu. Kanske för man går o spänner sig hela dagarna o analyserar varenda liten detalj.. ÄL+9 idag, tiden går så sakta! Hur mår ni andra som börjar närma er BIM?

Nu slänger jag kanske ut falska förhoppningar igen (sorry isf!) men jag fick också nackspärr den här cykeln på typ äl +7.
  • Symetrical
    Aleeexa skrev 2015-12-22 09:19:06 följande:

Hjälp!! Är på BIM -3. Är det där ett spökatreck eller är det positivt?

Ser onekligen lovande ut. Hoppas att det stegras här framöver! Ett tips, om man har förmågan att hålla sig i minst 3-4 timmar är att ta ett test på eftermiddagen också. Har läst att många får, precis som med ältest, starkare senare på dagen.
  • Symetrical
    ensamärstark skrev 2015-12-22 11:16:00 följande:

Jaså? Jag har aldrig hört att backspärr eventuellt skulle kunna vara ett gravidsymtom? Ja tiden får utvisa. Jag går fortfarande o känner mig jättevarm här. Brösten är fortfarande jätteömma och knöliga gör ont bara man kommer emot dom. Jag kommer bli så ledsen på julafton om det är negativt, ändå har jag förberett mig på att det kommer vara det.

En annan sak som även börja igår kväll var att jag känner mig typ blöt mellan benen. Springer o kollar men det är inte blött . Fattar inget. Överanalyserar allt! Haha

Typiskt lätt hänt.

Håller tummarna för dig på julafton!
  • Symetrical
    Jennska skrev 2015-12-22 12:29:46 följande:

Eftersom alla verkar känna på tappen så provade jag också idag. Kände bara en hård kula,kunde inte avgöra om det fanns nån öppning alls :p svullen som tusan inuti. Ni som har koll,vad betyder detta? :

Svårt att säga om det betyder detsamma för alla, men för mig har det varit första tecknet de ggr jag blivit gravid. Håller tummarna för dig?
  • Symetrical
    Jennska skrev 2015-12-22 14:19:04 följande:

Åh! Ännu mera hopp! :) mensen har inte dykt upp än så nu väntar jag med spänning! Köpte test idag, och det svårt att hålla sig två dagar till! Hehe

Skickligt om du lyckas med det!
  • Symetrical
    Crazy catlady skrev 2015-12-22 15:47:48 följande:

En fråga. . Hur länge visar clearblue + ett positivt resultat.. Alltså inte digitala testet utan det andra..

I princip för alltid, skulle jag säga. Strecket kan dock ändra karaktär lite när testet torkat, men det försvinner inte.
  • Symetrical
    Jennska skrev 2015-12-22 15:45:13 följande:

Haha ja inte är det lätt! Men hoppas ju på bästa julklappen och då får man ju hålla spänningen uppe tills dess ;) dessutom så ger jag mensen ett par extra dagar att duka upp, så man inte testar i onödan. Samt att ev hcg hinner öka lite till,så man förhoppningsvis inte testar neg bara för att det är för tidigt :p

Helt rätt inställning!

Verkar vara många som skall testa på julaftons morgon. Kommer sitta bänkad här då.
  • Symetrical
    Jennska skrev 2015-12-22 16:03:51 följande:

Haha! Spänningen är oliiiidlig! :) lovar att uppdatera här imorn ifall röda kärringen dyker upp iman jag hinner testa ,så har du en mindre att vänta på! ;)

Thank you, my dear! Håller tummarna blå för dig dock.
Svar på tråden BIM-DECEMBER