Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM-DECEMBER

SSK13 skrev 2015-12-12 10:41:17 följande:

Fick lite svagare streck idag trots att jag sov längre, dvs inte kissat på ca 10 h. Sjätte dagen med blinkande smiley. Åååååh :(

Men har du testat lite senare på dagen nån gång..? Hört att många har betydligt högre lh-halt i urinen då jämfört med på morgonen. Optimalt är att inte dricka för mycket innan och hålla sig i 3-4 timmar.
  • Symetrical
    Testartest skrev 2015-12-12 10:51:16 följande:

En fundering. Om man får missfall. Syns det som gravid på sticka då? Hur länge?

Det är väldigt individuellt. Jag fick ett tidigt MF i v 4+2, men hade starka positiva gravtest i över två veckor efter. Berodde dock på att allt inte kommit ut. Så fort det gjorde det ett par veckor efter min kraftiga blödning (som jag först inte ens förstod var ett MF, eftersom jag inte vetat att jag vart gravid) så bleknade gravtesten fort. :)
  • Symetrical
    eid skrev 2015-12-12 13:25:07 följande:

Har inte använt test med blinkande smiley, utan det med bara ring.

Tack för ditt tips, supergulligt!  Tempa blir nog nästa steg för mig, känns som man kanske kan lära känna sin kropp lite bättre då. På något sätt har jag känt mig så tom när ägglossningstesterna inte visar något utslag- allt vad bebis heter känns långt borta då samtidigt som man börjar fundera kring om något är fel :(

Det förstår jag så väl så! Varit exakt i din sits och för mig hjälpte tempningen jättemycket. Har en liten grabb som väcker mig då och då på nätterna vilket gör att mätningarna ibland inte blir helt tillförlitliga, men jag ser ändå ett tydligt mönster i när jag haft äl, vilket känns tryggt.
  • Symetrical
    Limpan80 skrev 2015-12-13 21:42:57 följande:

Sabiina och Fian88

Alltså först kom det två små små droppar i trosan, det andra hann jag ta på vägen så det kom aldrig i trosan. Först var det rosa slemmigt och segt. Men nu har det tilltagit o ser mer ut som mens Jag har tre barn sen innan och har aldrig haft någon nidblödning tidigare, min mens har heller aldrig varit "före sin tid". Jag har alltid haft oregelbunden mens med långt emellan så att den skulle komma såhär tidigt gör mig helförvirrad. Detta är isf andra gången jag har mens sen sin fl av sonen som är 18 mån. Ja jag ammar honom ff på natten.men inte kan en nidblödning vara så lång och riklig? De flesta har ju bara ett par droppar?!

Ursäkte för kapning, men min lutealfas gick från normala 14 dagar till 6-7 dagar när jag fick tillbaka äl och mens efter förlossningen. Först nu när sonen snart är tre och jag har fått hjälp med letrozol, för att skynda på äl (den kom på cd 40-45 ett tag) som jag fått upp den till 9-10 dagar. Snacka om att graviditeter och förlossningar kan ställa till det! Ffa när man är över 30, om jag förstått det rätt.

Du tempar inte? Isf är det oftast tydligt om det är mensen eller nidblödning.
  • Symetrical
    NooneBird skrev 2015-12-14 09:46:06 följande:

Hej!

Jag hade tänkt ta upp med gyn idag ang letrozol behandling då jag inte svarar på pegotime och att den bara tunnar ut min livmoderslemhinna.

Hur tycker du att den har fungerat för dig? Har cyklerna blivit kortare?

Det tycker jag absolut att du bör göra! Letrozol skall ju till skillnad från pergotime inte tunna ut slemhinnan.

De har funkat super för mig, fått äl på cd 18 och 17 dessa två cykler jag kört, jämför med cd 41-44 innan! Har dock inte pcos eller liknande, utan "bara" svajiga hormonvärden efter grav och amning. Men klart värt att fråga om du kan få testa dem!
  • Symetrical
    SSK13 skrev 2015-12-14 10:06:08 följande:

Åttonde dagen med blinkande smiley. Strecken har ökat hela tiden. Grabiditetskollens ägglossningstest har också ökat markant, från knappt synliga streck till detta. Så nu hoppas jag ändå på att ÄL kanske är i antågande. Hoppas ni med mig?

Håller alla tummar och tår för dig! Tror att du får fast smiley senare idag eller imorgon.

Graviditetskollens ältest verkar för övrigt vara helt värdelösa och missvisande! Jag fick aldrig positivt på dem den här cykeln, men tempen steg markant, så nog hade jag äl alltid! Här är ett exempel på hur svagt graviditetskollens ältest visade i förhållande till ett annat fabrikat för min kompis. Tagna i samma urin!
  • Symetrical
    NooneBird skrev 2015-12-14 16:22:37 följande:

Nu har jag varit till gyn för kontroll! Hade en jättefin slemhinna på 9mm som dessutom var 3 skiktig! Hon kunde också se att jag haft ägglossning. Helt fantastiskt! :) jag känner av en kraftig värk och hade ju positivt på stickorna igår.

Nu är det bara att köra på och hoppas på det bästa! Annars blir det stimulering med letrozol nästa cykel.

Så skönt att sllt såg bra ut och att du fått letrozol nu till nästa cykel, som en backup-plan!

Själv vart jag gravid just cykeln innan jag skulle börja med dem. Ledde dock till tidigt MF, men känns typiskt att det tar sig just när man har en plan b.
  • Symetrical
    Linnea84 skrev 2015-12-14 19:59:47 följande:

Om man har Äl-sekret fyra dagar, varav de två första har man smärtor, så vilken dag är själva ÄL på då? Ingen vet väl säkert då jag inte gjorde test men kan man gissa?

Skulle säga dag 3 eller 4. De allra flesta får en torr dag efter äl, men vissa har kvar älsekret ytterligare en dag.
  • Symetrical
    babytjejen skrev 2015-12-14 19:54:28 följande:

Pms-humöret är här så är 100 procent säker att mensen kommer..bara att invänta mensen som borde komma torsdag-lördag....

Jag har haft pms senaste fyra dagarna, men idag är det borta. Med andra ord lär mensen komma senast imorgon bitti.
Svar på tråden BIM-DECEMBER