Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM-DECEMBER

Hoppar på här jag med, då tempen börjar dala och mina spottings gör sig påminda. Kör letrozol den här cykeln också, så borde få äl kring 6/12 och ha bim typ 16/12 om det blir som den här månaden.

Ser sååå fram emot att bli försatt i klimakteriemode om några dagar igen.

• Symetrical
    Angdev skrev 2015-11-19 10:36:42 följande:

Tänkte jag skulle hålla mig borta från dessa trådar...gick sådär ;)

Vi är inne på vårt 13:e försök till syskon. BIM 7/12 så ÄL är nu i dagarna som kommer.

Är där någon lista att fylla i? :)

Skönt med ett bekant "ansikte". :-*
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-11-19 13:21:15 följande:

Hur e läget med dig?

Jodå, det är bra! Kör på min andra letrozolkuren den här cykeln. Förra gjorde så att jag ägglossade på cd 18 istället för typ 41-44, samt att lutealfasen vart 10 dagar lång istället för 7-8, så känns hoppfullt. Nu får det gärna ta sig den här eller nästa månad, tack.

Hur är det själv?
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-11-19 21:15:03 följande:

Kom hem från semester i Spanien igår, sonen plockade med sig lite nya vanor ifrån semestern. Som att sova extremt dåligt och ha ett himla humör. Han är 16 månader så det går förhoppningsvis över inom kort. Så vi är lite slitna och schemalagt mys är inte riktigt en favorit.

Håller tummarna att vi ska pricka rätt denna gång för äntligen har min cykel korrigerat sig så som den var innan jag blev gravid med sonen.

Frågan är hur länge vi orkar försöka....

Segt. Känner igen det där med ändrade vanor efter semester. :-/

Kämpa på, vännen. Om cykeln korrigerar sig bådar det ju gott i alla fall. Har du haft äl än?
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-11-20 10:42:17 följande:

Ja det känns skönt att känna igen sin kropp igen :) Har inte testat denna månaden än men skulle tro att den infaller någon gång under som närmsta dagarna. Blir ev apoteket idag för inköp av test....

Spännande! Jag kör igång med andra letrozolkuren imorgon. Hoppas på äl inom ett par veckor efter det.
  • Symetrical
    Lilla Luna skrev 2015-11-20 23:12:45 följande:

Mensen tog slut igår. Trodde den var förbi i onsdags men nej, mensen luras som vanlig och tog nya tag. Men inget blod idag. Passade på att fira med lite mys. ;) ska försöka få med mig sambon på mys dagligen eller varannan dag fram tills jag åker utomlands. Hoppas vi inte missar äl! Åker 28/11 men vi hinner mysa på fm innan. Hoppas det räcker!

Funderade lite. Läste någonstans att det är lättare att bli gravid om båda kommer vid samlag. Någon som vet om det stämmer? Det slog mig just för att jag har svårt att komma, haha! Lite mycket info kanske men ja. Vem ska jag annars fråga än er? ;)

Mycket forskning tyder på att man har större chans att bli gravid om kvinnan får orgasm under, alternativt strax innan samlaget, då slidans ph-värde förändras efter det och det i sin tur ger en mer gynnsam miljö för spermierna.

Så om du har svårt att komma under samlaget kanske ni kan försöka se till att du gör det innan i alla fall.
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2015-11-21 11:31:10 följande:

Måste bara lägga mig i och fråga, läste att om en vill öka chanserna att få en pojke ska tjejen komma men om en vill ha en flicka ökar chanserna om tjejen inte kommer, just pga det med pH balansen eller nått, miljön där inne iaf då pojk och flick spermierna är olika snabba och olika "övrlevare" :) dvs de stod ingenting om lättare att bli gravid, men om de är mer pojkspermier ökas ju chansen automatiskt eftersom det blir en trivsam miljö för dem.

Är de bara bluff och båg eller ligger nått i det tror ni?

Det är också en teori, men svårare att bevisa än det faktum att spermierna generellt gagnas av det förändrade pH-värdet.

Även huruvida det faktum att kvinnan blir trängre och blötare efter en orgasm gynnar spermiernas väg upp till livmodern eller inte debiteras det vilt om.
  • Symetrical
    Symetrical skrev 2015-11-21 12:36:45 följande:

Det är också en teori, men svårare att bevisa än det faktum att spermierna generellt gagnas av det förändrade pH-värdet.

Även huruvida det faktum att kvinnan blir trängre och blötare efter en orgasm gynnar spermiernas väg upp till livmodern eller inte debiteras det vilt om.

Eller så menade jag "debatteras det vilt om". Hade blivit bra dyrt annars...
  • Symetrical
    anna90 skrev 2015-11-26 15:05:13 följande:

Jag tycker tempen tyder på att du har det idag, men man vet ju aldrig. Jag tycker i alla fall att NC är överlägsen, jag har testat FF och stickor osv men nu kör jag bara NC och skulle aldrig byta! =)Alltså själva tiden spelar mindre roll om det liksom är mellan 07-10 skulle jag säga, man ställer ju inte klockan på 7 på helgen för att tempa! Däremot är det viktigare att du har sovit minst 3 timmar innan du tempar, så att du inte typ vaknar 8 och sen slumrar om i en timme och sen tempar.. Förstår du hur jag menar? Och att du tempar innan du ens kliver upp ur sängen eller sätter dig upp i sängen, men så gör du säkert redan? :)

Måste kapa lite här angående hur mycket tiden man tempar påverkar resultatet. Jag tror att det är väldigt individuellt, för tempar jag kring kl 7 istället för 4-5 (som jag vanligtvis tempar) kan jag få 0,3-0,4 grader högre, trots att jag fått minst tre timmars sammanhängande sömn innan. Tror man lär sig sin egen kropp väl efter några månaders tempande.
  • Symetrical
    mkess skrev 2015-11-26 15:18:26 följande:

Vissa verkar få rätt jämn temp bara de tempar efter att ha sovit minst 3 timmar och prick när de vaknar, medans andra får jättehopp i sin temp när de tempar senare eller tidigare. Så jag tror absolut ditt hopp beror på att du tempade två timmar senare då! Och att du tillhör kategorin som bör tempa samma tid varje dag. Det är samma för mig, min temp stiger en massa när jag sovit längre. Jag brukar tempa när sambons väckarklocka ringer och nuförtiden vaknar våran dotter alltid den tiden så tempar efter henne även på helger. Har man inte barn man kan tempa efter får man nog ställa en klocka och sen somna om, om man vill vara jätteseriöst.

Att du alltid skall vara steget före mig!!!
Svar på tråden BIM-DECEMBER