• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • mkess
    pandoraDiem skrev 2015-11-12 20:08:53 följande:
    Känner igen den där känslan av hopplöshet och när de där tankarna kommer smygandes: kommer det någonsin att gå? Det är inget roligt ställe att vara på :( men nånstans där inne finns hoppet, det kanske är en krokig väg dit men vi kommer komma fram tillslut. Så väljer jag att tro iaf. Kram!
    Ja, jag är ändå helt säker på att det kommer bli bebis någon gång, samtidigt som jag inte kan föreställa mig att det faktiskt ska gå vägen! Det jag tycker känns jobbigast nu är att inte veta hur lång tid det tar innan man blir gravid igen, så jag försöker planera in lite saker i framtiden som jag helst gör när jag inte är gravid så det inte ska kännas så jobbigt. Typ i januari ska jag och mannen gå ut och dricka oss fulla! Och i april ska jag flyga ner till London och skriva högskoleprovet och fira med att gå på puben efteråt. Sen försöker jag intala mig själv att jag faktiskt inte ens vill att det ska ta sig förrän efter nästa sommar...
    När var det ni började försöka innan missfallet igen?
  • mkess

Men nej förlåt, nu tänkte jag fel, visst hade du inte fått missfall pandoraDiem? snurrig i huvudet här.

• pandoraDiem
    mkess skrev 2015-11-12 21:13:44 följande:

Men nej förlåt, nu tänkte jag fel, visst hade du inte fått missfall pandoraDiem? snurrig i huvudet här.

Lugnt :) man kan nästan räkna utomkvedes som missfall så inte helt fel :) väntade in en mens efter operationen sen fortsatte vi försöka igen. Den pausen behövdes för precis efter operationen var jag livrädd över att ens tänka tanken på en till graviditet. Men sen kom längtan tillbaka med full kraft och plötsligt så gjorde det inte så mycket att jag var rädd.

Jag försöker också planera in saker som kanske inte är så lämpliga som gravid, liksom för att ha något att falla tillbaka på när det inte lyckas :)
  • SamsonS

Känner mig så osäker på om jag ska köra ÄL test denna cykeln. Gjorde ju det förra men fick aldrig någon stegring eller positivt test. Använde graviditetskollens tester och i förra tråden var det några som hade dålig erfarenhet av dem. Nu kom ju min mens nästan en hel vecka sent och är väldigt sparsam mot vad den brukar, så är nu i princip säker på att jag aldrig hade någon ÄL. Är så rädd att jag blir besviken denna gången också om jag inte får någon stegring, samtidigt som jag så gärna vill veta. Hur gör ni andra,eller hur hade ni gjort? :)

• Morrizen

Jag är gärna med här. :) Det blir försök nr 4 för oss med BIM 8 December. Ska prova Glandin den här månaden och se om det kan funka.

• NollÅtta

Kul med bim-listan vi försöker dock inte få vårt 1a barn utan vårt 3e. Hade ägglossningssekret nu idag..så hoppas på äl nästa v

När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, för det betyder att det är du som skall ro
  • pannkakan87
    {#emotions_dlg.flower} BIM-LISTA December {#emotions_dlg.flower}

25/11
    eid, 4:e försöket, 1:a barnet

1/12
    Klubben94, 1:a barnet, 2:a försöket
    sowe81, 2:a barnet, 3:e försöket (efter 4:a ma)
    Smultrontjejen, 1:a barnet, 2:e försöket
    NollÅtta, 1:a försöket, 3:e barnet

2/12
    pannkakan 87, 1:a barnet,  3:e försöket ef ma
    Gamlamamman, 3:e barnet, 2:a försöket
    PandoraDiem, 1:a barnet, 15:e försöket (10e efter x)
    Sanna1986, 2:a försöket, 2:a barnet

3/12
    GästenT, 5:e försöket, 1:a barnet

5/12
    mkess, 2:a försöket efter mf, 2:a barnet
    Kissekatten2014, 4:e försöket, 1:a barnet

6/12
    Cfmilla, 2:a försöket, 1:a barnet

7/12
    Minna87, 2:a försöket, 2:a barnet

8/12
    EmelieB91, 2:a barnet, 1:a försöket
    maddex
    Morrizen, 4:e försöket,

9/12
    ejh97

10/12
    Kaninen, 3:e försöket, 1:a barnet
    Kstadtjej87, 3:e försöket, 1:a barnet

13/12
    Mammabertil

14/12
    Ekoxe, 4:e barnet

19/12
    Juni90, 1:a barnet, 1:a försöket efter x

23/12
    Agge83, 1:a försöket, 3:e barnet

Osäkert bim
    SecretlyMe, 19:e försöket, 1:a barnet
    ejh97, 1:a försöket, 1:a barnet
    pärlsnäcka
    Testartest
    primavolta, 2:a försöket, 3:e barnet
    SamsonS, 4:e försöket, 2:a barnet
  • livias

Hej! Hoppar in här, blir 2:a försöket efter missfall, 1:a barnet. Har bim 11 dec

• Cfmilla
    SamsonS skrev 2015-11-12 21:36:35 följande:

Känner mig så osäker på om jag ska köra ÄL test denna cykeln. Gjorde ju det förra men fick aldrig någon stegring eller positivt test. Använde graviditetskollens tester och i förra tråden var det några som hade dålig erfarenhet av dem. Nu kom ju min mens nästan en hel vecka sent och är väldigt sparsam mot vad den brukar, så är nu i princip säker på att jag aldrig hade någon ÄL. Är så rädd att jag blir besviken denna gången också om jag inte får någon stegring, samtidigt som jag så gärna vill veta. Hur gör ni andra,eller hur hade ni gjort? :)

Jag var också väldigt osäker på om jag hade någon äl förra cykeln, testade i princip varje dag utan ett positivt utslag. Jag tänker strunta i det denna månaden, sexa på v.a. dag och försöka tänka bort det. Jag blev alldeles för stressad. Äter rosenrot nu med, vet inte om det är hokuspokus, men ändå.
Svar på tråden BIM-DECEMBER